fallback

Volkswagen Golf става електромобил за 22 500 eвро

Прероденият модел ще се появи на пазара през 2025 година

Не е тайна, че Volkswagen се готви да пусне на пазара нов компактен електрически хечбек, който засега е известен като ID.2. Британското издание Autocar разкрива подробности за модела, като най-любопитната е, че базовата му версия ще получи името Golf.

Стартът на продажбите на електромобила е планиран за 2025 г., като вече е известна и неговата цена – 22 500 евро. Хечбекът с 5 места ще бъде първият Volkswagen, базиран на платформата MEB-Plus – актуализирана версия на широко използваната днес структура на електрически автомобили MEB, която включва нови LFP (литиево-железен фосфат) призматични батерийни клетки и скорост на зареждане до 200 кВт.

Първоначално се считаше, че името Golf ще бъде дадено на обновената версия на VW ID.3. Според ръководството на компанията от Волфсбург обаче истинската стойност на легендарното название се крие в автомобил с по-малки размери, какъвто ще е бъдещият ID.2. Разработката на хечбека е поверена на новия главен дизайнер на марката Андреас Миндт, след като предшественикът му Йозеф Кабан явно не се е справил.

Според информациите Кабан е предложил на главния изпълнителен директор на Volkswagen – Томас Шефер, бъдещият ID.2 в стил на кросоувър (на снимката). Това не е било прието от шефа на компанията и Кабан е преместен на нова позиция – технически арт-директор. И сега наследникът му ще трябва да превърне модела в хечбек.

Идеята на ръководството на Volkswagen е същият автомобил да се предлага и под марката Seat. Той ще носи името Urban Rebel, като заедно с бъдещия ID.2 ще се произвежда във фабриката край Барселона.

Любопитното е, че като размери новият електромобил на VW ще се намира по средата между сегашните Polo и Golf, като дължината му ще е 4250 мм. Със сравнително къс преден капак и плосък под, той ще предлага вътрешно пространство на моделите, които обикновено са разположени един сегмент по-високо.

Първоначално VW ID. 2 ще се предлага само с един двигател и задвижване на предните колела. Платформата MEB-Plus обаче може да поддържа два електромотора и задвижване на четирите колела, така че е напълно вероятно да се появи и такава версия. Теглото на колата ще бъде сравнително леко за електромобил – около 1600 кг.

Известно е и друго – във VW ще се откажат от използването на името GTX, което се дава на спортните версии на електрическите модели на марката. Вместо него ще се използва легендарното GTI, като то ще се използва именно при ID.2.

Представянето на Cupra на Urban Rebel през 2022 г. дава солидни указания за подхода, който Volkswagen ще предприеме с електрическия Golf GTI. Снабдена с предно монтиран електрически мотор, най-мощната версия на новия базов модел Cupra развива 223 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. Вероятно това задвижване ще се използва и от модела на Volkswagen. За сравнение, днешният бензинов Golf GTI е оборудван с 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с 245 к.с. и вдига 100 км/ч от 6,2 секунди.

fallback
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Това го знам! Но това не прави новия електрически Голф, първи! А втори.
  • #13
    До Хахато ( преди 1 година )
    От 2021г не се произвежда и не се продава
  • #12
    Хахахаха ( преди 1 година )
    Ами електрически Голф има! За Е-голф не сте ли чували? От 2017 година се произвежда и продава!
  • #11
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Пешо, къде си посочил РЕАЛния пробег с 1 зареждане на тая барачка? Затова ще глеам да ти помогна малко в тази връзка по следния н/н: В специализ. ГЕРМАН.пресса ИД.2, респ. VW-LIFE определят пробега му на ок. 400 КМ /!/, което е доста ниско постижение, имайки предвид възможностите на новата платформа и съответно батерито, и ще Г0 видим на живо в края на 2и24-та при посочена прогнозна цена от самия шеф Дийц за около 20 хилки в ЕВРОSi! паживьом+увидим будем. По-скъпият модел ИД.3 ще достига 600 км
  • #10
    до 2 ( преди 1 година )
    Пропуснал си да споменеш, че онези 35 хил. долара от 2018 г. се равняват на 42 250 долара сега с пресметната инфлация. По друг начин погледнато, 33 хил. сегашни долари дават цена от 27 350 долара през 2018 г, доста под обещаната цена от 35 хил.
  • #9
    Факт ( преди 1 година )
    Първята кола в гоуф класът всъщност е Форд Ескорт
  • #8
    Дамян ( преди 1 година )
    22000 евра някой друг път, докато има огромно търсене цената няма да е под 35000 евра!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    И преди го имаше и не се радваше на пазарен успех какво ги кара да мислят че този път ще им се получи
  • #6
    Golf ( преди 1 година )
    Golfa е много удобно превозно средство не напразно е една от най продаваните кола в световен мащаб, предпочитан автомобили от много години друг е въпросът с електрическите машини може да има и проблеми като всяко начало!
  • #5
    VAYK ( преди 1 година )
    ID серията е голямо разочарование! За съжаление ФВ не успява да да вкара нововъведения в масовия сегмента при електромобилите, като ги приоритизира във високия (Ауди/Порше) за разлика от конглокентите които го правят( EV6 на Кия зарежда с бързина на Тайджан) също и несъвършен софтуер! Това ще обърне рязко интереса на първите собственици на тази серия към конглокенцията, която не липсва!
fallback
Последни