fallback

Как ще изглежда автомобилът след 5 години

Постепенно машините изместват хората на заден план

Автомобилната индустрия се променя много бързо в последно време, като това се дължи основно на преминаването към електрически превозни средства. Компанията DXC Technology направи прогноза за това как ще се променят отношенията на хората с автомобилите им през следващите 5 години. Според експертите във връзката на шофьора с екосистемата от партньори и услуги, предлагани от автомобилната индустрия, се появяват 5 нови тенденции, които ще играят основно роля в близко бъдеще.

1. Софтуерът на вашия автомобил е също толкова важен, колкото и емблемата му

Софтуерно дефинираните превозни средства (SDV) ще бъдат известни повече със своя потребителски интерфейс, отколкото със своите спецификации и с компанията, която го произвежда. Тоест, вече ще са важни функциите, а не марката.

2. Вашият автомобил се актуализира сам и предлага актуализации при поискване

Тъй като автомобилите стават все по-софтуерно активирани и свързани с интернет, способността им да се самовъзстановяват и самоактуализират ще се увеличи. Колата ще трябва да извърви дълъг път, преди да стане интерактивна като смартфона, който е неизменна част от всекидневието на човека, но еволюцията при автомобилите е подобна.

3. За поколението Z, притежаването на кола може да се превърне в нещо от миналото

Благодарение на възможността за работа от дома на много служители не им се налага да шофират всеки ден до офиса. Младите хора искат удобството на колата, но не искат традиционния модел на собственост, който обикновено е скъп и означава сериозна отговорност. Схемата „плащайте за кола, само когато имате нужда от нея“ ще става все по-популярна. Опциите са абонамент, каршеринг или еднократна услуга за взимане под наем.

4. Вашият автомобил ще си уговори среща със сервиза, преди да разберете, че има проблем

Свързаността, вградена в превозните средства, позволява на механиците да получават диагностична информация, за да могат да поръчат частите, от които се нуждаят. Това ще освободи шофьорите от част от отговорността за идентифициране на проблеми с поддръжката на превозните средства и ще подобри безопасността на пътя.

5. Вашият бъдещ електрически автомобил може да работи с водород

В много градове по света шофьорите вече трябва да чакат повече от час, за да заредят своя електрически автомобил на обществени зарядни станции. Изследователите виждат алтернатива в превозните средства с водородни горивни клетки.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Поколението Z ще затрие света. Първо не знае от кой пол е, не иска да има деца, живее с максимата "един път се живее", няма националност и се мисли за човек на света, а една книга не е прочел, живее в мета реалност и това уж го прави метрополит, както са му внушили, но всъщност в интелектуално отношение е една кръгла 0, не иска да има собственост, защото и това са му внушили, че е добре, когата нямаш нещо твое ти ставаш напълно зависим от системата и правилата които ги налагат с***т***нистите.
  • #7
    до #1 ( преди 1 година )
    Пишеш абсолютни глупости. Ама толкова големи глупости, че просто няма накъде. Значи ще произвеждаме метан от СО2, хахаха. Не те знам на какво си, но никак добре не ти влияе. Спри го! То, ако беше толкова лесно и евтино мислиш ли, че нямаше да го направят до сега, а щяха да разчитат метана да го докарват от хиляди км. по тръбопроводи или да го втечняват и на кораби.Там транспорта и загубите са огромни и го правят на 5 пъти по-скъп от тръбния.А по химичен начин никой не прави.Той е 15 пъти по-скп
  • #6
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз моето си бъдеше с автомобил го виждам много ясно. Или сегашното ми БМВ с последния за марката редови шестак БЕЗ турбо. Или ако се справя финансово нещо още по старо с още по голям бензинов атмосферен. Някой масъл кар. До работа карам 20 км , колкото и да струва бензина ще го преживея. Кефа цена няма. Допускам една електричка за жена ми ей тъй от кумува срама.
  • #5
    До 1 ( преди 1 година )
    Това сериозно ли го мечтаеш за само след 5 години? Този влак е изпуснат отдавна и вече не е в разписанието. Дори естествения метан вече е най-скъпото гориво за движение, а ти говориш за по-евтин изкуствен? Осъзнаваш ли че единственото по-скъпо гориво е водородът и точно това е причината да няма водородни автомобили по улиците? А осъзнаваш ли, че синтетичния метан се произвежда от водород, като водородът дори не е най-скъпата част, а въглеродният диоксид извлечен от въздуха? Няма как да е евтин.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Почти със всичко съм съгласен освен с последното. Преминаването на водород няма да реши липсата на зарядна инфраструктура и времето за зареждане вместо да намале ще се увеличи, защото на водородните станции и сега се чака повече, отколкото на тези за зареждане на електромобили, защото водородните зарядни станции са малко и се изграждат бавно. А разликата е, че на електрическата зарядна включваш и не стоиш в автомобила а вършиш нещо друго, а на водородната местиш 10 пъти автомобила през 3 мин.
  • #3
    Да бе.... ( преди 1 година )
    Болни джендърски фантазии/измишльотини!!!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    1 добре. 2 долу горе. Оттам-нататък нещата тръгнаха рязко надолу.
  • #1
    случаен минувач ( преди 1 година )
    След 5 години очаквам повече ДВГ с фабричен метан. Метанът е най-екологичното гориво. Очаквам да има много заводи, произвеждащи синтетично гориво. За направата му се използва СО2 от въздуха. Цената му да падне и да е съпоставима с изкопаемите горива. Така ще намали въгледвуокиса във въздуха и може даже да има глобално застудяване...
fallback
Последни