fallback

Сутрешното стъргане на лед удря по джоба на шофьора

В някои държави глобата за работещ на място двигател е сериозна

В момента навън е сковаващ студ, който през нощта прави сутрешното остъргване на лед от прозорците на автомобила задължително за много шофьори. Мнозина оставят двигателя да загрее през това време, за да може да им е по-топло, когато влязат в купето. Едновременно с това те стартират и отоплителната система на колата си.

Всички тези действия обаче удрят по джоба на шофьора, при това сериозно. В някои държави в Европа – като Германия, например, работата на автомобила на празен ход означава глоба, тъй като то този начин се вреди на околната среда и се притесняват съседите. Последната актуализация на санкцията е от 2021 г., когато тя е повишена на 80 евро.

„Работещ двигател с вътрешно горене винаги причинява шум в допълнение към изгорелите газове. За да защити другите човешки същества от тормоз, който може да се избегне, законът в Германия забранява ненужната работа на автомобилен двигател. С двете прилагателни „ненужно“ и „избежно“, законодателят също изрично изключва работата на превозно средство, когато е спряло”, обяснява Ахмед Лезер, експерт от TÜV.

В Германия не се прави разлика между това дали двигателят се използва за затопляне на купето през зимата или за работа на климатичната система през лятото. Тези, които пренебрегнат забраната, биват глобявани, без да се прави разлика, кога е направено нарушението.

Експертите предупреждават, че не само глобата е проблем в случая. Стъргането на лед от предното стъкло, докато двигателят работи, няма голям смисъл от техническа гледна точка

„Необходими са около 20 минути на двигателя с вътрешно горене, за да достигне оптималната работна температура. Когато шофирате, той загрява по-бързо , така че е по-добре да тръгнете веднага след стартиране на двигателя и да превключвате скоростите рано, като избягвате високи скорости, особено през зимата. Отоплението на седалките и други електрически отопляеми повърхности също могат да осигурят по-бързо усещане за топлина от нагревателя", обяснява Лезер.

Работещият на място двигател също се отразява негативно на портфейла: В зависимост от работния обем и конструкцията, студеният двигател изразходва около два литра гориво на час, когато е в покой. Бензинът, изхабен от колата, за 5-10-минутно стъргане на стъклото би стигнал за изминаването на около 3 километра.

Големият проблем обаче си остава именно въздействието върху околната среда. Петминутната фаза на загряване на двигателя осигурява няколкостотин грама CO, който може да се избегнат, както при бензинови, така и при дизелови двигатели. А най-добрият вариант си остават предните стъкла с нагревателни нишки, които бързо премахват натрупания скреж.

fallback
  • #46
    антишваб ( преди 1 година )
    кое е по опасно двигателя да поработи 3 мин на място и тръгваш, или стържеш леда палиш и тръгваш стъклото се запотява и не виждаш много...
  • #45
    Herr Otto Flick ( преди 1 година )
    Аз съм потресен от написаното в тази "статия"... Бих посъветвал всички, които намират тези предписания за АДЕКВАТНИ, да върнат книжките си и да продадат колите си.Тази работа не е за тях!
  • #44
    Анонимен ( преди 1 година )
    Леле колко сме прости, то за това е такава *** тука. Има много смисъл в това което правят хората на запад ама трябва малко акъл да го разбереш.
  • #43
    Тихомир Атанасов ( преди 1 година )
    Тия в германия съвсем изкукаха а нали в нагревателя на предното стъкло работи когато е запалена колата за да затопля предното стъкло и да размразява по-бързо
  • #42
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи бомбите които се гърмят в Украйна не са проблем но климатика на колата е. А щом има санкции за използването на подгряващи средства в автомобила защо въобще е разрешено те да се слагат?
  • #41
    Рррр ( преди 1 година )
    2 литра на час...баси 2.2 харчи 0,6 л. на час,тия да не говорят за камази
  • #40
    Сам ( преди 1 година )
    Когато немците почнат да летят на безмоторни самолети и да почиват на електрически кораби круизари, тогава да си прилагат глобите за запалени стоящи автомобили, бих ги посъветвал, а и да попрочетат инструкциите на БМВ и Мерседес за подгряване и спиране на турбо мотори.
  • #39
    Иван ( преди 1 година )
    Що не ходите да си живеете в Германия, а сте взели да ми давате акъл как и колко да си загрявам колата!
  • #38
    Лелелеле ( преди 1 година )
    Последно как да махнем лед,сняг от челното стъкло да ми обясни другаря Херфлик и разните му зелени и прочие н.п.о -та може би преди студа да мажем с възелин в момента тонове бомби в Украйна замърсяват света а краварите и дръпнатите кога ще подпишат Парижкото споразумение за климата
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    а и също за друго да питам пак за моя приятел къде трябва да си плати парното за колата
fallback
Последни