fallback

Сутрешното стъргане на лед удря по джоба на шофьора

В някои държави глобата за работещ на място двигател е сериозна

В момента навън е сковаващ студ, който през нощта прави сутрешното остъргване на лед от прозорците на автомобила задължително за много шофьори. Мнозина оставят двигателя да загрее през това време, за да може да им е по-топло, когато влязат в купето. Едновременно с това те стартират и отоплителната система на колата си.

Всички тези действия обаче удрят по джоба на шофьора, при това сериозно. В някои държави в Европа – като Германия, например, работата на автомобила на празен ход означава глоба, тъй като то този начин се вреди на околната среда и се притесняват съседите. Последната актуализация на санкцията е от 2021 г., когато тя е повишена на 80 евро.

„Работещ двигател с вътрешно горене винаги причинява шум в допълнение към изгорелите газове. За да защити другите човешки същества от тормоз, който може да се избегне, законът в Германия забранява ненужната работа на автомобилен двигател. С двете прилагателни „ненужно“ и „избежно“, законодателят също изрично изключва работата на превозно средство, когато е спряло”, обяснява Ахмед Лезер, експерт от TÜV.

В Германия не се прави разлика между това дали двигателят се използва за затопляне на купето през зимата или за работа на климатичната система през лятото. Тези, които пренебрегнат забраната, биват глобявани, без да се прави разлика, кога е направено нарушението.

Експертите предупреждават, че не само глобата е проблем в случая. Стъргането на лед от предното стъкло, докато двигателят работи, няма голям смисъл от техническа гледна точка

„Необходими са около 20 минути на двигателя с вътрешно горене, за да достигне оптималната работна температура. Когато шофирате, той загрява по-бързо , така че е по-добре да тръгнете веднага след стартиране на двигателя и да превключвате скоростите рано, като избягвате високи скорости, особено през зимата. Отоплението на седалките и други електрически отопляеми повърхности също могат да осигурят по-бързо усещане за топлина от нагревателя", обяснява Лезер.

Работещият на място двигател също се отразява негативно на портфейла: В зависимост от работния обем и конструкцията, студеният двигател изразходва около два литра гориво на час, когато е в покой. Бензинът, изхабен от колата, за 5-10-минутно стъргане на стъклото би стигнал за изминаването на около 3 километра.

Големият проблем обаче си остава именно въздействието върху околната среда. Петминутната фаза на загряване на двигателя осигурява няколкостотин грама CO, който може да се избегнат, както при бензинови, така и при дизелови двигатели. А най-добрият вариант си остават предните стъкла с нагревателни нишки, които бързо премахват натрупания скреж.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    до #15 инжинерчето: върни си дипломата
  • #15
    Инженер ( преди 1 година )
    Еееех, най-после открихте топлата вода! От кога ви го обяснявам. Двигател на място не се подгрява, а се кара внимателно, докато загрее. Така двигателят ще ви служи по-дълго, защото ще работи по-кратко студен. Изключение само за дърти кошници, които след запалване работят неравномерно. Колкото до леда, ако колата стои навън си купувайте кола с подгряване на предното стъкло. След 1-2 минути подгряване на стъклото включвате чистачките и вече няма лед. Всичко е измислено, но някои тичат срещу вятъра
  • #14
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    В Германия е така наистина. Полицай ми е правил забележка и напомняне, че ще ме глоби. Беше минус 15, ама него не го интересува. Все пак, човек излезе...А, в съседна Швейцария, могат да те думнат с 200 франка, ако имаш дори един заден страничен прозорец с лед или сняг....
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    глупости на търкалета зимен концентрат във флакон спрей за стъкла пускаш чистачките и леда гопняма тикаш палиш заминаваш какви 20 минути на място какви разходи какви пет лева
  • #12
    Bai Ui ( преди 1 година )
    Ахмед може да го бара мокър пълни тъпунгели са швабите каквото им се казва това правят
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    За да ми работи подгрева на чистачките, подгрева на огледалата и подгрева на задното стъкло, автомобила трябва да е запален. Дизела може и да му трябват 20 минути да загрее, но с бензина не е такъв случая.
  • #10
    Бг ( преди 1 година )
    А за лаещи кучета през нощта, колко е глобата?
  • #9
    Мечо ( преди 1 година )
    На моята улица пред гаражите спират постоянно някакви да ми чадят и бучат долу, но ги лекувам аз: първо отзаде в бурията монтажна пяна, след което изваждам шофьора за масаж леко настрани от колата. И докато трае лечението, съм се обадил на паяк. Идват и вдигат колата, понеже вътре няма никой. И го изпращам човека поживо-поздраво да ходи да си я взима от наказателния, за другия път да си знае - дизела е лоша работа и трябва да играй тоягата да излизат бесовете от хората :) Айде със здраве!
  • #8
    онзи ( преди 1 година )
    стъргането на лед със стъргалка също е шумно пречи ли им на швабите
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    гемания да спре да си изнася *** в източна европа и африка и тогава да говорят за екология
fallback
Последни