fallback

Lexus отново е на върха по надеждност

Японската марка води в класацията на J.D. Power, Kia е лидер при масовите модели

Всеки февруари изследователите от агенция J.D. Power публикуват годишно проучване за надеждността на превозни средства, които са на няколко години. Тази година проучването се основава на обратната връзка от 30 062 собственици на тригодишни превозни средства, които са закупени нови. Общият извод е, че надеждността се подобрява бавно навсякъде, въпреки че проблемите продължават да съществуват с напредналите технологии и информационно-развлекателните системи.

Експертите J.D. Power обобщават получената информация на основа на проблемите, отчетени при 100 превозни средства (PP100). Броят на повредите намалява спрямо предишната година, като при лидера в класирането Lexus той е 133. В същото време Kia е начело при производителите на модели за масовия пазар с резултат 152.

На обратния полюс се нарежда Land Rover с показател 273, докато средната стойност за индустрията е 186, което е подобрени с 6 пункта спрямо 2022 г. В по-голямата си част тазгодишното класиране на автомобилните производители не се е променило много, но има забележителни изключения, като Ford е може би най-шокиращото сред тях. След като се класира над средното ниво през 2022 г. с резултат от 188, сега производителят от Детройт се срива в класацията с 61 точки - до 249. Това е най-зле представящата се масова марка, като тя се нарежда непосредствено пред Audi (252).

Изненадващ е и резултатът на Mercedes-Benz, който преди година се намираше по средата със 195 точки, но сега е паднал до 240. Така производителят от Щутгарт се подрежда сред петте марки с най-ниска надеждност.

Що се отнася до конкретни превозни средства, J.D. Power посочва Lexux RX и Toyota C-HR за най-надеждните модели като цяло, като те имат еднакъв резултат. Kia се класира най-високо при компактни и средните автомобили с Forte и Optima, а Sportage е на първо място при компактните SUV.

В останалите класове лидери са Chevrolet Tahoe (голям SUV), Chevrolet Blazer (среден SUV), GMC Sierra (пълноразмерен лекотоварен пикап) и Toyota Tacoma (среден пикап).

fallback
  • #17
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    И още 1 ЦИТАТ, потвърждаващ РЕАЛната ситуация в момента на щатския авто-пазар: ЛеХъС си върна лидерството от в проучването 2023 Vehicle Dependability Study (VDS) на J.D.Power, докато останалите лЮкс-марки и ГЕРМАН.премиум-брандс /без ПОРШЕ/ се нареждат по-скоро съвсем близо до дъното на класацията. Разбира се, съвсем нормално,логично и очаквано - изключение прави G-E-N-E-S-i-S, който се е циметирал яко и съответно по този н/н си е гарантирал 2 място в ежегодната классация за най-здрава машина.
  • #16
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    След актуалния ЦИТАТ, че: Броят на повредите намалява спрямо предишната година, като при лидера в класирането Lexus той е 133. В същото време Kia е начело при производителите на модели за масовия пазар с резултат 152... и съответно самият ПЕШ0-ПЕШ0 заборави и умишлено пренебрегна ФАКта, че зад ЛеХъСа плътно се е залепила яката модерна НЕпобедима съвременна СЕНЗЕЙШЪН - G-E-N-E-S-i-S! м-Да!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Немските талиги са окупирали долната половина по надеждност, което си е съвсем нормално за тях. Това все пак не е ауто билд, който да ги изкарва върха на сладоледа. Сори, но това е истината и тя се знае от всички, които поне малко разбират от автомобили.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам какво им казват на американците вечер по телевизията, но на континента им в много от държавите смяна на масло веднъж годишно се счита за върха на поддръжката (повечето и това не правят). Та с такава поддръжка германските коли не изкарват дълго, затова и никой не ги купува, и се карат само японски и корейски коли.
  • #13
    Ширпотреба 100% ( преди 1 година )
    Замислете се защо нито една фирма не произвежда автомобил от неръждаема стомана! Причината не е нито технологична нито в цената. В САЩ са произвеждали неръждаеми коли още през 1935 година.И по късно през 1960 и 1967 пак са пускали модели от неръждаема стомана. Знаете какви сложни форми са имали тогава колите. Със едни извивки и какво ли не по тях. В момента нито една фирма "не може" да направи такива качествени коли. Всичко е измама в днешно време, затова. Всичко е измислено за ограбване.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичките нови коли са ниско качество пълни с инженерни недомислици в тях. Направете едно сравнение с колите от 90-те години на същите марки и ще видите че тогава са имали почти 3 пъти по малко проблеми. Тогава колите бяха направени както трябва. Имаше само един масов проблем и това беше ръждата. Сега колите не ръждясват толкова но пък всичко друго е зле. Да не говорим за цената и колко трудно се ремонтират новите коли и колко скъпи са им частите.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Немското автомобилостроене е водещо по ниско качество, измамни канцерогенни емисии, платени глоби и престой в затвора на висши мениджъри. Не съм пропуснал пропагандните партенки, защото Мъскотеслите наскоро ги задминаха. Но статията е за надеждност, т.е. не е за немското автомобилостроене.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакай! Това, че руснаците са вековни свинйе и терористи и нападат Украйна безпричинно, по никакъв начин не означава, че немското автомобилостроене не е водещо.
  • #9
    до #7 ( преди 1 година )
    Забравих да добавя и че вероятно си неваксиниран, 5G-то пречи на съня ти и че на Бил Гейтс не бива да се вярва.
  • #8
    До #7 ( преди 1 година )
    Гаранция си фен на немското автомобилостроене, русофил и украинофоб едновременно!
fallback
Последни