fallback

Toyota представи най-големия си кросоувър

Grand Highlander излиза в 3 версии с избор от 3 двигателя и с 3 реда седалки

Японската компания Toyota представи Grand Highlander от моделната година 2024-а, като целта е основно да се привличат най-вече семейства с лукс, пространство и мощност на американския пазар. Когато класическият Highlander с неговите три реда седалки не е достатъчен, а Sequoia е твърде голям, сега има трета опция, която да задоволи желанията на любителите на SUV. Toyota Grand Highlander от 2024 г. се нарежда между гореспоменатите машини, като е най-големият кросоувър на марката (Sequoia е SUV на основата на пикапа Tundra).

 

 

Въпреки че Grand Highlander дебютира за автомобилното изложение в Чикаго през 2023 г., компанията и сега не разкрива всички подробности. Моделът е предназначен да допълни американската гама на компанията и да се конкурира с големи автомобили като Chevrolet Traverse или Honda Pilot.

Знае се, че има три варианта на двигателя - 2,4-литров, 4-цилиндров с турбокомпресор, вторият е 2,5-литровият хибриден 4-цилиндров двигател на Toyota, а на върха на пирамидата е Hybrid Max, доставящ мощност 362 к.с. на четирите колела. Предполага се, че Hybrid Max за Grand Highlander е 2,4 турбо на Toyota, свързан с електрически двигатели, подобно на предлаганото в Toyota Crown. Това е сред информацията, която все още не е налична заедно с мощностите за другите варианти.

 

 

Grand Highlander с базиран на платформата TNGA-K на Toyota и освен, че разполага с наличния (и засега мистериозен) Hybrid Max, се отличава с различен стил на решетката. Основната идея на Grand е, че има пълноценен трети ред седалки, който може да побере възрастни пътници, като същевременно има и просторен багажник. Ето защо Grand Highlander е с почти плосък покрив, така че колата прилича повече на класически SUV.

Това не е просто удължена версия на кросоувъра Highlander, а независим модел с оригинален дизайн, разработен в калифорнийското студио Calty. Тoyota все още не е публикувала общите размери на колата, но за разликата между Highlander и Grand Highlander може да се съди по друг параметър. В САЩ е обичайно да се измерва общият обем на купето и ако за обикновен Highlander е 4092 л, то за Grand Highlander е 4332 л. Увеличението е 6%.

 

 

Автомобилът ще се предлага в три нива на оборудване - основната се нарича XLE, средната конфигурация е Limited, а топ версията се казва Platinum. При трите се предлагат различни джанти, започвайки от 18-инча.

На таблото има стандартна 12,3-инчова сензорна информационно-развлекателна система. Електрически отопляеми седалки се предлагат в базовото ниво на оборудване XLE, заедно с шест USB зарядни устройства, безжично зарядно устройство и Toyota Safety Sense 3.0 пакет от системи за подпомагане на водача и безопасност.

 

 

Преминаването към Grand Highlander Limited добавя кожа с отопляеми/вентилирани седалки отпред и отопляеми седалки на втория ред. Има и отопляем волан, звукова система JBL с 11 високоговорителя, сензори за паркиране, електрическа повдигаща се задна врата и много други.

Grand Highlander е „свързан“ SUV с възможности за актуализации по въздуха. Мултимедийната система предлага гласово управление за достъп до различни системи, както и свързани услуги като Cloud Navigation и Destination Assist. Поддържа се двойна Bluetooth връзка и Toyota предлага някои абонаментни услуги като Remote Connect за активиране на различни системи като фаровете, ключалките на вратите, или стартиране на двигателя чрез смартфон.

 

 

„Определено има нужда на пазара от среден SUV, който дава приоритет на вътрешния комфорт и в трите реда, а Grand Highlander е най-добрата опция“, заявява вицепрезидентът на Toyota Marketing - Лиза Матерацо. - Този модел с три реда пренася наследството на Highlander в изцяло ново пространство, като същевременно спазва обещанието си да осигурим електрификация.“

Пълната информация за Grand Highlander от 2024 г., включително цените и датата на пускане в продажба, ще бъде разкрита през лятото. Ще се произвежда в същия завод на Toyota в Индиана, където се прави обикновеният Highlander.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #7
    Патурко ( преди 1 година )
    #4 Иване, Иванееееееее .... сине Майчин, даже няма нужда да те коментираме! Излез от тик-ток и върви малко в реалния свят преди да пишеш глупотевини!
  • #6
    мдаа... ( преди 1 година )
    екс-***-зия
  • #5
    USA ( преди 1 година )
    В САЩ основно се карат пикапи от 400к.с. нагоре! Разни равчета, хайлендъри, приуси и т.н. се карат основно от домакинки като 2-ра или 3-та кола в дома. Ванчо да отиде на ексглокзия и да види!
  • #4
    Иван ( преди 1 година )
    #2 Ти на какви опиати си?Не четеш ли колко са мощни?Плугина Рав е най бързият SUV с 306ксАма няма кой да чете,но глупости да си пишат е пълно и не само тук.Отиди в Америка и виж какви коли карат,пък тогава пиши. Голяма част са Приус-и с 80-130кс Както навсякъде по света има хора които карат и мощни коли. А в България няма ли?
  • #3
    Ники ( преди 1 година )
    Разликата между Рав4 и това "чудовище" е огромна,както и в цената.Но да се прави съпоставка между двата SUV-a е глупост.Все едно да сравняваш Е класа със С класа
  • #2
    Патурко ( преди 1 година )
    Жалка история! С тези 4 цилиндрови немощни недоразумения нямат никакъв шанс в Америка! Виж за Швеция и Финландия е друга бира! Там обичат скопените, но големи возила като китайското Волво например!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Страхотна машина. Карал съм модела 2021 г. хибриден вариант и мога да кажа, че вътре е като апартамен. Широко, удобно и практично. Тогава се двуомях между Рав 4 и този модел. Разликата е само в размерите и цената. На Равката ми направиха доста добра остъпка и заради това я взех иначе щях да съм с Highlander. Надявам се следващата вече да бъде Highlander живот и здраве, като ми свърши лизинга на Рав 4.
fallback
Последни