Този необичаен автомобил на снимката се казва Skoda 100 Georgina GTR, но някога е бил една обикновена Skoda 100, която постепенно е преработена в странния вид, в който е сега.
Машината е изработена от ентусиаст на име Джордж Негру. През 1980 г. той купува Skoda 100 от приятел и постепенно я модифицира. Повратната точка идва 23 години по-късно, когато решава да направи автомобил, с който да участва в любителски състезания от клас Hobby Cup Open.
Негру има нужда от сравнително евтино, но добре работещо и достатъчно мощно превозно средство. Рецептата звучи просто – изхвърлете всичко ненужно, олекотете всичко необходимо, останалото съобразете с нуждите на спортното шофиране. Първо е планинско състезание, а после добавя спринтове на четвърт миля (402 м). Така през 2003 г. се ражда и първата Skoda 100 Georgina GTR с тегло едва 595 кг.
Автомобилът е модифициран по различни начини - шасито е снижено, каросерията е изгладена, добавени са аеродинамични елементи и е обърнато внимание на охлаждането. Колата също така променя и външния си вид.
След няколко години Джордж решава да направи още една промяна, този път радикална. Въпреки че Skoda вече се различава значително от серийната версия, това не е достатъчно за собственика. Той си казва, че ще построи аеродинамична „палачинка“ на основата на съществуващия автомобил. И започва работа през 2012 г.
Негру модифицира шасито и пода от Skoda 100, осите идват от Skoda 120, а двигателят е допълнен с карбуратори от мотоциклет Kawasaki. Основната причина, поради която Georgina GTR не може да бъде пропусната, обаче, е новата каросерия. Изработена е от алуминий и Негру я е направил сам, по свой дизайн. Той също така е вдъхновен от легендарното чехословашко превозно средство GIOM 1 (на снимката). През 2019 г. новата Georgina GTR е готова.
И тъй като най-високата точка на каросерията се намира на височина само 722 мм от земята, превозното средство дори влиза в чешката книга с рекорди на агенция Dobrý Den като „Най-ниското специално превозно средство със затворена каросерия“ в страната.
Когато Джордж конструира колата, той си поставя за цел да я накара да измине под 13 секунди четвърт миля, което успява през август 2019 г. Но след това се впусна в друго приключение и оборудва творението си с нов, по-мощен двигател, който е изграден по поръчка. Но новият задвижващ агрегат не премина първия тест за шофиране.
„От тогава се боря с колата, а Georgina не мърда през последните три години. Но най-накрая успях да се снабдя с необходимите части и скоро ще сглобим новия двигател“, очаква с нетърпение Негру.
Прозорците, с изключение на предното стъкло, са от плексиглас. Елегантен завършек на процеса на намаляване на теглото е боядисването на целия автомобил с 1 кг боя на водна основа с валяк. Всички тези действия дават плод под формата на значително намален център на тежестта.
За задвижването ще се грижи разположеният отзад 16-клапанов 4-цилиндров двигател с директно впръскване с обем 1,6 л. Блокът е от Fabia, коляновият вал от Volkswagen Golf и главата от VW Polo. Мощността трябва да достигне приблизително 200 к.с. а въртящият момент 200 Нм. Двигателят ще бъде допълнен от петстепенна механична скоростна кутия Hewland от Skoda 130. Автомобилът тежи 495 кг, но поради техническите разпоредби на състезанията на четвърт миля, трябва да е 560 кг, така че Негру добавя тегло.
Джордж вече има нови цели: „Бих искал да измина четвърт миля под 12 секунди, може би дори близо до 11 - казва той. - А що се отнася до други модификации, вероятно ще направя различна предница, за да охладя по-добре двигателя. Обмислях също така да направя тялото още по-ниско, но тогава нямаше да мога да се побера вътре с каска на главата. На практика вече трябва да лежа в кабината“.
Според него това е недостатък, защото когато се състезава по наклон нагоре, не вижда много добре пътя. „Докато всички останали търсят оптималната писта, аз се радвам, когато намеря правилната посока“, смее се собственикът на уникално плоската Skoda 100 Georgina GTR.