fallback

Новият XPeng G9 пристига в Европа с пробег от 570 км

Китайският премиум SUV се предлага в Северна Европа на цени от 57 990 до 71 990 евро

Китайският електрически XPeng G9 навлиза на европейския пазар, като вече се предлага в Дания, Нидерландия, Норвегия и Швеция, а цените варират от 57 990 до 71 990 евро. Това е петместен премиум кросоувър, сравним с BMW iX и Mercedes EQE SUV.

 

 

XPeng G9 се предлага в три версии – стандартната с един двигател, задно предаване и 308 к.с, ускорението до 100 км/ч е за 6.4 секунди, а батерията е с капацитет 78,2 кВт/ч, пробегът с едно зареждане е 460 км.

Втората версия е Long Range - един двигател, задно предаване, 308 к.с., ускорение до 100 за 6.4 секунди, 98 кВт/ч батерия и пробег 570 км. Третият вариант е AWD Performance - два двигателя, задвижване на четирите колела, 543 к.с, до 100 за 3,9 секунди, 98 кВт/ч батерия и пробег 520 км.

Кросоувърът поддържа 300-киловатово бързо зареждане, може да се презареди батерията до 80% за 20 минути. Размерите на XPeng G9 са дължина 4891 мм, широчина 1937 мм, височина 1680 мм, междуосие 2998 мм и тегло 2235 кг.

 

 

Новият модел на компанията със седалище в Гуанджоу, Южен Китай, споделя основите с ревизирания седан P7 - собствената платформа Edward на XPeng за по-големи превозни средства, но G9 получава актуализирана електрическа система за по-бързо зареждане.

Интериорът на XPeng G9 е тапициран с кожа, в базовата версия китайският автомобил получава електрически предни седалки, 360-градусови камери и безжични зарядни устройства за смартфони, а сред опциите е и автопилот.

 

 

XPeng G9 е петместен SUV с рационализиран дизайн. Има плавни форми на каросерията, тънка диодна оптика по цялата ширина на отпред и отзад, както и прибиращи се дръжки на вратите. Компанията представя автомобила като конкурент на премиум моделите, а кабината получава много технологии в опит да се открои от немската конкуренция. Има 10,25-инчов цифров инструментален панел, но цялостната фасада е доминирана от чифт 14,96-инчови информационно развлекателни дисплеи.

Левият екран винаги се вижда от всички пътници, но десният панел използва технология за филтриране, за да остане затъмнен за водача. Това означава, че пътникът отпред може да гледа медии и да играе игри, докато превозното средство е в движение, без да пречи на шофьора.

 

 

Китайската компания разкрива, че ще има относително малко опции, така че елементи като панорамен стъклен покрив в цяла дължина, термопомпа, отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки, отопляем волан и врати с плавно затваряне са стандартни за цялата гама.

Очаква се XPeng да се съсредоточи върху първоначалните си пазари в ЕС за следващата година до 18 месеца. Като част от първоначалната си програма за стартиране в Европа, XPeng потвърди, че G9 и актуализираният P7 ще получат петгодишна гаранция или 120 000 км, а за всички поръчки от сега до края на 2023 г., гаранцията става 7 години плюс още 40 000 км. Първите доставки на P7 в Европа се очаква да бъдат реализирани през юни, а тези на G9 - през септември.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #10
    Муахаха ( преди 1 година )
    50-70 000 Евро за нещо с име което звучи като пинк понг?!?! Китайската експанзия в Европа се спъва сама! А вместо да спорите за мита и ДДСта, вземете се запознайте малко с директивата на ЕС за въглероден отпечатък и хуманен труд при производството на електрички и батерии за тях! Китайците скоро ще трябва да докажат, че производствата им са екологични и лития добит в Афганистан не е с робски и детски труд и тогава да мислят за митата и ДДС ...
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    И да не забравя, че цените на колите в Китай нямат ДДС, а данък продажба, който е 10%, но той не се плаща за електромобили.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    В Китай цените на този модел са еквивалента на EUR 42,592 до EUR 64,582. Евтино ли ти се струва?
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Митото е 10% и важи за всички дори EQE SUV от САЩ е с мито. Ти какво предлагаш специално за китайските електрички да махнат митото ли като поощрение за това, че китайското мито е 15% и не даваше субсидия за вносни електромобили за разлика от европейските държави
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако е достатъчно добър наистина може да удари премиум джиповете които започват от към 100 хил евро все пак по няколко хиляди бройки да им вземе е значим процент в този сегмент..
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1...митата, митата на ЕС не позволяват евтино от Чайна. А и има вече предложение заради китайските електрични специално за тях още с 3% да се увеличи. Предложението е в ЕК.... Сами се сещате.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Антони, предлагам ти да прочетеш малко повече за батериите и какво означава NCM и LFP. Така няма да се излагаш и да ги определяш като химични и химически, а ще знаеш коя от какви материали е направена. Все пак това ти е работата, за 30 мин. ще почетеш и ще ги научиш. След това, ще имаш повече знания, освен превод на статии, ще можеш да вложиш и малко повече лично творчество.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Между 60 и 70 хил за китайски кошник ! Аре нема нужда
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото все повече от новите китайски марки се борят със слабо търсене в Китай и Хпенг примерно има 120 000 продажби за 2022г което е само 23% ръст от 98 000 през 2021г
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Да питам фантазьорите: къде са евтините китайски електромобили? Нали само щели да влязат в Европа и щели да фалират цялата европейска автомобилна индустрия?
fallback
Последни