fallback

Dacia все пак успя да бие Tesla. Ето как!

Spring получи най-висока оценка на тестовете Green NCAP

Очевидно е, че електрическите автомобили имат ниво на вредни емисии, равно на 0. Но това, което има значение, е как се използва електрическата система. Следователно говорим за ефективност, тоест каква част от енергията, произведена от двигателя (бензинов, дизелов, хибриден или електрически), действително се използва за генериране на движение.

Задачата да установи това се пада на Green NCAP, като през 2022 г. тази независима организация тества голям брой автомобили – както електрически, така и термични. И отличникът сред тях се оказа Dacia Spring - електрическият градски модел на румънската компания, отличен с 5 звезди. Успехът му се определяше именно от ефективността на малкия термичен двигател, способен да победи тези на по-големите и емблематични конкуренти.

Според тестовете на Green NCAP, Dacia Spring постигна индекс за енергийна ефективност от 9,8, с консумация на енергия под максималния праг на резултата на Green NCAP. Всъщност малката електрическа кола успява да използва 89% от енергията, взета" от батерия с капацитет 26,8 кВт/ч, която захранва двигател с мощност 45 к.с.

Като цяло Dacia Spring получи общ резултат от 9,9, оставяйки зад себе си модели като Tesla Model 3 (9,8), NIO eT7, Renault Megane E-Tech и Cupra Born (9,6), Audi Q4 e-Tron и Hyundai IONIQ 5. Всички модели са оценени с 5 звезди (най-добра оценка), но без постигане на енергийната ефективност на първенците в класа.

„С това изключително постижение Dacia Spring поставя стандарт за индустрията“, коментира Александър Дамянов, технически мениджър на Green NCAP.

fallback
  • #12
    FenIX ( преди 1 година )
    С това изключително постижение Dacia Spring поставя стандарт за индустрията, коментира Александър Дамянов, технически мениджър на Green NCAP. ХАХАХА. Тоя или не е наясно какво говори или прави реклама на Дачия. Първо тази кола се произвежда в Китай от eGT New Energy Automotive така че Дачия какви стандарти поставят като само си лепват емблемата не знам. А "ефективността" на Дачията е такава че изхарчва 12kW/100 за да задвижи кола 970 кг а Теслата харчи малко над 12kW за да задвижи кола 1700 кг
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че дачията ще се движи по магистралата с 40 км в час? Няма да се учудя при магистрална скорост теслата да е по икономична, въпреки че е около 20 пъти по-мощна. Но в случая говорим за нещо съвсем различно - вадиш си изводите от опитът ти с двигателя с вътрешно горене и разликата в разхода им при различни мощности, а след това ги проектираш върху електромобилите. Ако на тази същата dacia със същата батерия 300 коня двигател, разхода ще е почти същия.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Много е скромно оборудвана дачията, за да го кажа по-меко..и този двигател с 45 коня и пробега не струват, особено като за 50 бона кола. И не ми казвайте, че другит с по големия пробег и екстри били 100 000 и за това тази е "евтина". За тези пари има изключително добре оборудвани и мощни нови автомобили с двг Искат масово да се минва на електрички, но като че не помагат много с ценообразуването.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    #8 да, но все пак да не забравяме - тези с теслата 700 коня имат 5 пъти по голяма батерия, освет това с 700те коня не караш с 40 както всички знаят.. та.. не е по врат а по шия.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Бъркаш електромобилите с автомобил с ДВГ. Мощността при електромобилите почти няма значение за разхода на енергия. Това е като да сложиш на два абсолютно еднакви бойлери различна мощност нагреватели. На единия един киловат, а на другия 3 kw. Кой ще изхарчи повече за да загрее 100 литра вода? Например при шофиране с 40 километра в час, tesla с мощност 700 коня изминала 1078 км с едно зареждане и 98 киловатчаса.
  • #7
    Иван ( преди 1 година )
    То батерията едва стига за електромотора за екстри няма ток по стръмен наклон шофьораслиза да бута
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Чак па брутален няма а да не би добива на петрол да е неутрален
  • #5
    Тедо ( преди 1 година )
    Вредните емисии са 0, ама друг път. Първо, батерията има брутален въглероден отпечатък, а и не е вечна. Второ, токът с който се зарежда да не би да идва от нищото? Нали се произвежда някъде? А Дачия Спринг е добър пример, защото е скромна, тя просто се вписва в идеята за екологичност. За мен е много тъпо да правиш нещо такова, а мощността му да е 500 к. с. Смирете се малко бе хора, мислете за утре. Мислете за своите наследници.
  • #4
    Тмнвп ( преди 1 година )
    И въпросната Дачия изобщо не е румънска, а китайска. В Румъния сигурно дори емблемите не
  • #3
    Дилема ( преди 1 година )
    Питах мойта Дулсинея: Кое искаш - Дачия с индекс 9.9 и 45 коня или най-евтиния базов Model 3 с 283 коня, стандартен стъклен таван, подгрев на всички седалки, бяла кожа, задно предаване, 6.1 сек. до 100 и макс. 225 км/ч, който обаче има индекс 9.8? Избра Дачията. Не искала да се изчервява като я питат за индекса...
fallback
Последни