fallback

Dacia все пак успя да бие Tesla. Ето как!

Spring получи най-висока оценка на тестовете Green NCAP

Очевидно е, че електрическите автомобили имат ниво на вредни емисии, равно на 0. Но това, което има значение, е как се използва електрическата система. Следователно говорим за ефективност, тоест каква част от енергията, произведена от двигателя (бензинов, дизелов, хибриден или електрически), действително се използва за генериране на движение.

Задачата да установи това се пада на Green NCAP, като през 2022 г. тази независима организация тества голям брой автомобили – както електрически, така и термични. И отличникът сред тях се оказа Dacia Spring - електрическият градски модел на румънската компания, отличен с 5 звезди. Успехът му се определяше именно от ефективността на малкия термичен двигател, способен да победи тези на по-големите и емблематични конкуренти.

Според тестовете на Green NCAP, Dacia Spring постигна индекс за енергийна ефективност от 9,8, с консумация на енергия под максималния праг на резултата на Green NCAP. Всъщност малката електрическа кола успява да използва 89% от енергията, взета" от батерия с капацитет 26,8 кВт/ч, която захранва двигател с мощност 45 к.с.

Като цяло Dacia Spring получи общ резултат от 9,9, оставяйки зад себе си модели като Tesla Model 3 (9,8), NIO eT7, Renault Megane E-Tech и Cupra Born (9,6), Audi Q4 e-Tron и Hyundai IONIQ 5. Всички модели са оценени с 5 звезди (най-добра оценка), но без постигане на енергийната ефективност на първенците в класа.

„С това изключително постижение Dacia Spring поставя стандарт за индустрията“, коментира Александър Дамянов, технически мениджър на Green NCAP.

fallback
  • #22
    Незнайко ( преди 1 година )
    Енергийната ефективност се явява съотношението между постигнат краен резултат и вложена енергия. Тъй като журналистите са по принцип технически некомпетентни (предопределено от дисциплините които изучават във ВУЗ) винаги забравят че има вредни емисии при осигуряване на суровините, след това при производството на отделните елементи, след това за асемблиране на автомобила и най накрая за зареждане на батерията. Ама то си е така. Журналисти, управници.........
  • #21
    Нямам против Дачия ( преди 1 година )
    Още в първото изречение на горе-написаното хванах грешка. Разбира се, че електрическите автомобили нанасят много по-малко поражения,защото нямат ауспух и не изпускат вредни емисии в атмосферата. Въпреки това те не са идеални и също замърсяват природата. Дачията дава добър резултат.. НО.. при използване на батерията при натоварване в киловати,равно на 45 к.с.То ако ще правим такива тестове, знаете ли количката ми с дистанционно с едни Duracell-ки по колко време издържа?! Киловатите са същите..
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла си е шир потреба с посредствено качество и до скоро безумно висока цена. Да пионери бяха в масовизирането, но отдавна не са единствени или неповторими.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    #18 имаш ли и грам доказателства за твърденията ти или хвърляш е така теории на конспирацията? хм? май го казА един пред блока и верно е самата истина.
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    Изчакай Дани да направи ревю на Тесла плайд да видим дали въобще ще си спомни за porsche-то? А porsche имат толкова много проблеми, че хвърлят милиони за да ги покриват. Знаеш ли че на над 60% от porsche-тата са им сменили гаранционно батериите, като голяма част от тях са се подпалили, а някой дори са причинили пожари, които са изгорили къщите на собствениците си? Това е публична тайна и има много клипове, но в новините нищо не пише по въпроса. Но пък няма пропусната запалена тесла.
  • #17
    До долния ( преди 1 година )
    Очевидно за тебе сравнението на автомобили е да сравняваш кожата и шевовете на седалките. А в статията се говори за ефективност на задвижването. Е как пък точно порше тайкан който е най-нефективния автомобил правен някога реши да дадеш за пример? Mercedes-а и той не блести с ефективност в реалността въпреки, че на хартия германците са го изкарали много ефективен и първоначално рекламата беше че изминава 1000 км с едно зареждане, но напоследък въобще не говорят по въпроса!
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Първо погледни Мерцедес EQS и ще установиш, че пред него моделите на Тесла изглеждат все едно са правени 30г. преди този Мерцедес. А! И още нещо, отвори форумите на феновете на Тесла, масово всички от тях определят като най-добрата електрическа спортна кола Порше Тайкан, Нито един модел на Тесла не се доближава до пътното поведение на Поршето. Дори Дани, болния фен на Тесла от канала кар лайф бай Дани, каза че това е мечтаната кола, която иска да притежава, иначе Кара модел Y на Тесла
  • #15
    Пешо Келешо ( преди 1 година )
    Вече повече от десетилетие Tesla поставя стандартите в областта на елвктромобилите. Всички останали от тях "преписват". Да, не са перфектни, имат проблеми с качеството, с доставките и сервиза. Както и всички останали не са перфектни. Може би единствено термопомпата и V2L са смислените опции, въведени от другите. И въпреки всичко ефективността на задвижването на Tesla е недостижима за останалите.
  • #14
    Да попитам ( преди 1 година )
    "... именно от ефективността на малкия термичен двигател, " някой продължи ли да чете след това изречение?
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Не е само това. Това изследване колко от тока черпен от батерията стига до двигателя. При тази хомеопатична мощност, двигателя и батерията на dacia-та на практика нямат нужда от охлаждане. За отопление на батерията дори не са си го и помислили. А при има охладителна и отоплителна система за двигателя и батериите, която колкото и да е икономична и ефективна, все пак харчи известно количество енергия, което прави разликата с dacia-та в тази класация.
fallback
Последни