Британска марка Land Rover, собственост на компанията Jaguar Land Rover, представи обновения Range Rover Velar, освежавайки стила и технологията за 2023 г. Докато промените в екстериора са не толкова забележими, интериорът е преработен основно и Plug-in хибридът (PHEV) има по-голяма батерия, което води до увеличен пробег.
Range Rover Velar първоначално беше представен през 2017 г. и актуализиран през 2020-а. Този път промените са по-значителни в стремежа да се предизвика интерес на клиентите към елегантния SUV, който запълва празнината между Evoque и Range Rover Sport, информира Сarscoops.
Започвайки с екстериора, Velar все още е красив след шест години, така че дизайнерите му ограничиха приноса си до малки детайли. Те включват преработената графика на Pixel LED фаровете, нова шарка на решетката, „супер LED“ задни светлини и малко по-различни предна и задна броня. Също така цветовата палитра е разширена с добавянето на новите нюанси Metallic Varesine Blue и Premium Metallic Zadar Grey.
Промените в интериора са много по-значителни. Оформлението на двойния сензорен екран е заменено от по-изчистен и модерен дизайн за централната конзола. Централен елемент е новият 11,4-инчов извит, стъклен сензорен екран, който интегрира всички функции, включително управлението на климатика.
По този начин Velar няма никакъв физически контрол, освен от волана. Според Land Rover, 80% от командите могат да бъдат изпълнени с две докосвания на екрана. Системата е съвместима с актуализации по въздуха, внасяйки подобрения в информационно-развлекателната система Pivi Pro7, навигацията, бордовата диагностика, шасито и задвижването.
Land Rover твърди, че Velar има най-тихата кабина в своя сегмент, благодарение на наличната функция за активно потискане на шума от пътя на опционалната Meridian 3D Surround Sound System със 17 високоговорителя. Освен това филтриращата система Cabin Air Purification Plus ще гарантира, че въздухът е идеално чист.
Plug-in хибридът Range Rover Velar P400e е надграден с нова литиево-йонна батерия от 19,2 кВт/ч. В резултат на това обхватът на EV вече е до 64 км в цикъла WLTP, което представлява увеличение от 11 км в сравнение с неговия предшественик. Новата батерия също така е съвместима с бързо зареждане с постоянен ток, достигайки 80% за 30 минути, когато е включена в зарядно устройство с мощност 50 кВт. Пълното зареждане отнема 2,5 часа от стандартно 7 кВт AC зарядно устройство.
Останалата част от гамата задвижвания включва бензинови и дизелови опции, като повечето от тях разполагат с 48-волтова мека хибридна технология и всички са съчетани с осемстепенна автоматична скоростна кутия, изпращаща мощност към четирите колела. Всички 6-цилиндрови и PHEV версии се предлагат стандартно с Adaptive Dynamics (активно окачване), докато електронното въздушно окачване е опция.
Range Rover Velar вече е наличен за поръчки в Европа, Великобритания и Австралия. На Стария континент ще се продава на цени между 61 000 и 90 000 евро.
Гамата предлага следните варианти:
P250: 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с 250 к.с. и 365 Нм въртящ момент
P340: 3,0-литров шестцилиндров бензинов MHEV с 350 к.с. и 480 Нм
P400: 3,0-литров шестцилиндров бензинов MHEV с 400 к.с. и 550 Нм
P400e: 2,0 литров четирицилиндров бензинов и един електромотор PHEV с комбинирани 404 к.с. и 640 Нм
D200: 2,0-литров четирицилиндров дизелов MHEV с 204 к.с. и 430 Нм
D300: 3,0-литров шестцилиндров дизелов MHEV с 300 к.с. и 650 Нм
Още снимки на обновения Velar - вижте в галерията: