Германският производител BMW е подал патент за ново интелигентно огледало, което може да подобри изображението, показвано на водача, като изучава и наблюдава различни вътрешни и външни параметри. То може да накара хората на задните седалки да „изчезнат“ и да даде приоритет на обектите, които се виждат в него въз основа на скоростта им на метеорологичните условия.
Истината е, че „умните“ огледала не са нищо ново на пазара, особено при скъпите коли. Някои модели на BMW вече използват камери и цифрови изображения в помощ на водача. Системата разпознава и дейности на задната седалка, като например разговор между пътника отзад и водача. Новото умно огледало, представено в Германското ведомство за патенти и търговски марки (DPMA), обаче отива много по-далеч.
Моделът за задно виждане използва множество камери. Една от тях е монтирана вътре в колата, така че да показва на системата изображение, много подобно на това, което би показало нормално огледало, обърнато към задните седалки.
Другата камера е монтирана отвън - по-точно отзад, като показва всичко, което се случва зад колата. Системата за обработка на изображения ги сравнява със събраните данни не само за автомобила, но и за видимостта и метеорологичните условия.
Изображението ще се променя с трафика. Например, когато шофирате с ниска скорост, приоритет ще бъде даден на изгледа от външната камера, освен ако сензори или микрофони не засекат промяна в заетостта на задната седалка. В този случай външното изображение временно ще изчезне и изображението от вътрешната камера ще стане по-видимо.
От друга страна, ако външни сензори засекат възможна опасност отзад, вътрешното изображение ще изчезне от екрана и външният изглед ще има предимство. И тук системата разпознава и дейности на задната седалка, като например разговор между пътника отзад и водача. В този случай гледката от задните седалки ще бъде по-ясно фокусирана, а разговорът ще се чува през предните високоговорители и ще се усилва за пътниците отзад.
Интелигентното огледало може също така да показва изображения от двете камери едновременно, позволявайки на селективното възприятие на водача да филтрира нежеланите изображения.