Главният изпълнителен директор на Mazda Europe - Мартин тен Бринк, е поредният представител на автомобилен гигант, който се обяви против забраната за продажба от 2035 г. на превозни средства с ДВГ в страните от ЕС.
Пред Top Gear той заявява: „Имам проблем с факта, че те (политиците) са решили как да стигнат до там. И това е само електричество. Наистина ли просто ще изхвърлите всичко останало? Дори нещата, които все още не знаете, че съществуват ?. Мисля, че това е позор за политиците. Това не е тяхна работа. Тяхната работа е да изискват бъдеще с нулеви емисии, но как да стигнете до там, трябва да разчитате на предприемчивостта и креативността.“
Мартин тен Бринк вярва, че принуждаването на производителите да възприемат електрически батерийни технологии ще попречи на иновациите. Той добавя: „Мисля, че това е голяма грешка. Продажбата само на превозни средства с нулеви емисии след 2035 г. е добре, но че те трябва да бъдат електрически с батерии, мисля, че е малко срамно. Лично мнение.“
Тен Бринк казва още, че лично той се бори със забраната и я намира за доста разочароваща: „Това, което намирам за срамно е, че сме направили избор за технология, а обикновено най-много иновации идват, когато си поставите цел, но не казвате на инженерите и разработчиците как да стигнат до нея“.
В крайна сметка обаче Тен Бринк признава и каква ще е политиката на Mazda: „Корпоративният отговор е, че ще бъдем готови за всяко законодателство, което ще бъде въведено“. Но това означава, че компанията трябва да побърза в надпреварата за електрически превозни средства и няма да е лесно, като се има предвид, че Mazda продава само едно EV - това е МХ-30.