fallback

Кои са най-добрите системи за подпомагане на водача?

Автопилотът Tesla падна назад в класацията, вижте новия лидер

Експертите на Consumer Reports ежегодно провеждат изследвания за качеството на автомобилите, като ги оценяват по различни параметри. В класацията на системите за активна безопасност и електронните асистенти автопилотът на Tesla успя да се смъкне до седмо място през последните три години, получавайки само 61 точки от 100 възможни.

Екипът на Consumer Reports е тествал комплекси от електронни асистенти на 12 автомобилни производители. Експертите оценяват функционалността и стабилността на работа, лекотата на използване и възможността за наблюдение на състоянието на водача. Именно върху последната функция беше поставен акцентът, което помогна на първите два автомобилни производителя да спечелят, тъй като те добавиха към оборудването на автомобилите си инфрачервени камери, които следват погледа на водача.

Комплексът BlueCruise от Ford беше признат за най-добър. Той отбеляза 85 точки. Системата Super Cruise от General Motors зае второто място със значителна разлика (75 точки). Мнозина не бяха съгласни с този резултат. Според тях функционалността на системата Super Cruise е по-богата от тази на прекия конкурент. Например, Super Cruise може да се похвали с функции за теглене, които BlueCruise няма.

Трето място заема системата на Mercedes-Benz със 72 точки, която не позволява да махнете ръцете си от волана дори като опция. На четвърта линия е BMW (69 точки). На пето място са Toyota Safety Sense 3.0 и Lexus Safety System + 3.0 (65 точки). Шестата позиция беше споделена от свързаните технически Travel Assist (Volkswagen) и Adaptive Cruise Assist (Audi), които събраха 62 точки.

Автопилотът на Tesla пада надолу в класацията, отбелязвайки едва 61 точки от 100 възможни. Той се нарежда на второ място в доклада за 2020 г., но се свлича на седмо място в класацията за 2023 г. Лошите резултати се дължат до голяма степен на липсата на еволюция на системата. Тук все още няма функция за наблюдение и съвместно управление на драйвери.

След Tesla се нарежда Rivian с 59 точки, а място в Топ 10 намират още Nisan/Infiniti с тяхната ProPilot и Honda/Acura, като техният резултат е 58 точки. На последните две позиции в класирането са комплексите на Volvo/Polestar (53 точки) и на Hyundai/Kia/Genesis (48 точки).

fallback
  • #12
    Сашо ( преди 1 година )
    Правилника за движение по пътищата! :)
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла вкара много пари в строежа на нови заводи и затова не останаха пари за развойна дейност, надявам се след резултатите от оня ден да насочат част от печалбата към нови модели
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Не издишат повече от главата на Тойода-сан, който вече ще му викаме Нетойода-сан.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички опорки на теслопитеците издишат с всеки изминал ден. Тия щайги от две години изостават със светлинни години по всяко отношение. Особено камикадзепилота им заради който вече измряха и пострадаха сума народ. Наркомъск и питеците му лежат на стари лаври, които имаха просто защото на никой още не му се занимаваше с електрички. За точно две години теслАта изпадна в трета глуха и ще изостава все повече, защото нямат капацитет и са мърлячи, които не могат една фуга да направят, като хората
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Каква ярост бе психоаналитик мамин! За разлика от теб и повечето почитатели на теслата, имам достъчно опит с колите им за да твърдя, че са посредствено сглобени и най-преувеличеното и надценено произведение на автомобилната индустрия за всички времена! Единствено батериите и софтуера за управлението им са нещо което си заслужава внимание!"автопилота" им беше нещо съществено преду 3-4 години!Сега е пълен смях в сръвнение дори с едни НИО,например!
  • #7
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Мдааа ... грам не се учудвам. Но иначе феновете на Тесла продължават да обясняват как Теслата била светлинни години пред немският премиум. Шофирал съм и Тесла S, в момента карам Passat Alltrack B8 и мога да кажа, че ACC-то + Active Lane Assist-а с Travel Assist-а се справят по-добре от автопилота на Тесла.
  • #6
    до 4 ( преди 1 година )
    Много ярост се е събрала в теб! Да не би да ти е заседнала полуоска от Тесла в дебелото черво?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички тия системи са вредни и опасни. Дори ABS системата е вредна и пречи в определени ситуации. Затова при офроуд и рали автомобилите всички тия системи се премахват защото са напълно излишни. Крайно време е хората да се научат да карат. А не да разчитат на компютъра да мисли вместо тях.
  • #4
    до 1 ( преди 1 година )
    какви "ревюърите" бре! Като гледаш само хвалбите на болни мъскзомбита, нормално и ти в това да вярваш! Отчитали само "фантомно спиране" което миналата седмица взе жертви например в една верижна катастрофа в Калифорния предизвикана от Tesla S!!! Я вземи си опресни малко информацията! А най-добре вземи покрай това което хвалиш, преди да го хвалиш!!! Аман от разбирачи по картинки от дъвки Турбо!!!
  • #3
    Муахаха ( преди 1 година )
    "автопилота" на Тесла или все по известен като "Камикадзето на Мъск" отдавна издиша пред моделите 2021 - 2023 на повечето марки! Има едно сравнение между автономното паркиране на актуалните електрички, където Модел S и Модел 3 се представят най-зле от всички, и са толкова зле, че даже не успяват да паркират колата понякога! Маневрите сякаш се извъшват от пинчер опитващ се да откъсне кокъл вързан за волана!! Чакам "до долния" и TSLA да почнат да ме опровергават!
fallback
Последни