fallback

Ford продава един от германските си заводи на китайци

Американската компания преговаря с BYD за фабриката, в която се прави Focus

Американският автомобилен гигант Ford води преговори с китайския производител на електрически превозни средства BYD за продажбата на завод в Германия, съобщи Wall Street Journal, цитирайки източници, запознати с въпроса.

 

 

Обсъжданата фабрика е заводът в Саарлуис в Западна Германия, близо до границата с Люксембург, където производството на автомобили е планирано да приключи през 2025 г., се казва в информацията на WSJ. Изданието добавя, че преговорите все още са в предварителен етап и в крайна сметка не е задължително да доведат до сделка. Шефове от Ford обаче може да пътуват до Китай следващата седмица. Съобщава се също така, че към завода има интерес от 15 потенциални инвеститори, но няма никакви подробности по тази тема.

Същевременно агенция Reuters информира, че от ръководството на компанията Ford, която произвежда модела Focus във въпросния завод от 2011 г., не са отговорили на запитване за коментар по информацията. Спирането на Focus е планирано именно за 2025 г.

 

 

Причината за преговорите с китайците са нарастващите разходи около електрическите превозни средства и прогнозираното забавяне на икономиката на САЩ и Европа, които оказват натиск върху производителите на автомобили.

Преди броени дни от Ford информираха, че възнамеряват да решат до средата на февруари колко работни места ще бъдат съкратени в Европа, след като обявиха планове за съкращаване на до 3200 работни места във фабрика в германския град Кьолн. Като цяло компанията се опитва да намали разходите с 3 милиарда долара, за да осигури необходимото финансиране за производството на електрически автомобили.

 

 

Европейската експанзия на BYD се развива с голяма скорост. След като представи три нови модела в края на 2022 г., китайската компания има за цел да развие производство в Европа. За целта обаче е необходима готова производствена база.

 

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Форд преди 1-2г обявиха, че се изтеглят от Европа, защото както е писал 4 - слаби продажби (но дали това е истинската причина, не е много ясно). Първо намалиха персонала в Саарлуи, сега махат 3000 човека в Кьолн, лека по лека закриват бизнеса.
  • #4
    Факт ( преди 1 година )
    Нормално Форд имат успешни модели в Европа Пума и Кугар а те се праят в Румъния и Испания.Заводите в Румъния са страшно ефективно по ниски заплати на работниците за същата работа защо да подържат този в Германция освен това нямат модели за там спират Фиеста тъй като е малко рентабилна освен това в нейният клас няма шанс срещу 208 и Клио а Мондеото също е в клас лъдето продажбите намаляват
  • #3
    Няма как ( преди 1 година )
    Почва се, скоро и други заводи на други марки ще са за продан. А купувачи с дръпнати очички - бол!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ей ся я втасаха европейските марки.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Форд непрекъснато правят грешки в политиката си извън Щатите. Спират двата най-продавани модела в Европа, Южна Америка и Африка, спират и Мондео, който нямаше големи продажби, но беше много добра семейна кола със страхотно шаси и окачване. Да, имаха проблеми с качеството, но вместо да ги оправят, те спират производството. Загубената политика на GM се повтаря.
fallback
Последни