fallback

Първа норвежка компания забрани електрически автомобили

Корабният превозвач Havila Kystruten отказва да качва коли на ток заради страх от пожари

Парадоксално в страната с най-бързо развитие на електрификацията при превозните средства в света – Норвегия, се появи и първа компания, която забрани електромобилите. Според информация на Manager Magazin корабната компания Havila Kystruten вече не приема електрически автомобили и хибриди на борда.

 

 

Причината трябва да се търси в огнения ад през февруари миналата година на товарния кораб „Фелисити Ейс“, който превозваше 4000 нови коли от Европа за Северна Америка, но се запали и потъна в близост до Азорските острови. Нито една кола не беше спасена, а щетите от над 400 милиона долара трябваше да бъдат покрити от застрахователи.

Корабната компания Havila плава по крайбрежието на Северна Норвегия с общо четири кораба. Този маршрут е популярен не само сред туристите, а заедно с конкурента Hurtigruten AS, обслужва и значителна част от вътрешния пътнически и товарен трафик.

 

 

В съобщения на Havila се казва: „Можете да вземете колата си със себе си по маршрута от Берген до Киркенес, ако резервирате едно от местата на борда. Освен ако колата не е с хибридно или електрическо задвижване. Водородните автомобили също са обект на забрана“.

Бент Мартини, шеф на корабната компания обясни, че решението е от съображения за безопасност и ще засегне бъдещия транспорт на електрически, хибридни или водородни автомобили. При анализ на риска отговорните лица са стигнали до извода, че евентуален пожар на електрически автомобил би изисквал особено сложна спасителна операция, която не би могла да се осъществи с усилията на екипажа на борда. А това води до заплаха за пътниците. При превозните средства с конвенционално задвижване нещата са различни, защото при инцидент с такива превозни средства ресурсите на екипажа на кораба биха били достатъчни да се справят.

 

 

Мартини допълва: „Корабите на Havila са оборудвани с най-големите батерии в света, което ги прави най-екологичните кораби, плаващи по крайбрежния маршрут. Най-важното нещо за нас е да гарантираме безопасността. Нашите батерийни пакети са инсталирани в съответствие с настоящите изисквания за пожарна безопасност на корабите. Това означава, че батериите са разделени в изолирани и огнеупорни помещения със специални противопожарни системи.“

Тази забрана вероятно ще бъде уникална в световен мащаб и е особено изненадваща в страна като Норвегия, която всъщност се счита за пионер в електромобилността. Делът на превозните средства с нулеви емисии там през 2002 г. достигна почти 80 процента и според плановете се очаква пълна подмяна до 2025 г.

 

 

fallback
  • #19
    СкъсанЛявЧервенШушон ( преди 1 година )
    Аз ще разработят технология за правене на ток от горящи електромобили. Ха-ха-ха.
  • #18
    Морски ( преди 1 година )
    Да, електрички се гасят само с мощни помпи и солена вода. Затова вътре в морето е най-арно. От разряда после може и да съберете изплувалата риба наоколо и да покриете с нея щетите.
  • #17
    Ss ( преди 1 година )
    Тия дето са писали, че само трябвало процедури за екипажа и че Ел. Автомобил се гасил само с вода, явно никога не са нито били, нито виждали кораб за превоз на коли.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    пожар в открито море е едно от най-опасните ситуации в корабоплаването. Нормално е да са преценили като висок риск
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    не се гаси туй що не гасне
  • #14
    Лудория ( преди 1 година )
    Не ви разбирам коментарите. Хората са направили анализ и са преценили рисковете. И съответно са взели решение, което да гарантира безопасност на пътниците си, въпреки намалението на обороти и печалби. В пълна противоположност на бизнеса в нашите ширини - да си гарантират печалбите с риск за клиентите.
  • #13
    Дани ( преди 1 година )
    Добре,че не е имало коли с LPG Руснаците щяха да се посерят от страх.
  • #12
    Факт ( преди 1 година )
    Няма понятие в науката едно нещо да се самозапалва
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Целта е да се намали температурата в самия блок батерии, защото здравите клетки се палят от високата температура на окъсената клетка. Така се предотвратява разрастването на пожара. А на ферибот охлаждането би предотвратило пренасянето на огъня към останалите коли.
  • #10
    Бай Уй ( преди 1 година )
    Явно не си запознат, но при гасенето на електрически автомобил се ползва точно вода. Идеята е да се свали високата температура. Батерията и без това не може да се загаси, но може да се намали температурата около горящия автомобил
fallback
Последни