IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ограничава бройките за дилърите на Lexus

Мярката засега е за вътрешния пазар и се дължи на недостига на чипове

Японският производител Toyota ограничава броя на поръчките за нови Lexus, които представителствата на марката могат да правят. На дилърите на луксозната марка на японския пазар са поставени лимити за 9 модела, като е ограничен и броя на поръчките, които всеки представител на бранда да може да направи, съобщава Nikkei.


Lexus


Причината за ограничението е недостигът на компоненти, включително полупроводници, който се очаква да продължи и през 2023 г. Toyota не е публикувала очакваните срокове за доставка за повечето нови модели на Lexus. Посочва се само, че за LS 500 се чака между 3 и 4 месеца, а за LS 500h – от 3 до 3,5 месеца.

Компанията насърчава потребителите да се свържат с търговците на дребно за да уточнят времето за доставката на други модели. Най-големият производител в света също така разкрива, че поръчките на новите модели LX 600 и NX 450h+, NX 350h, NX 350 и NX 250 все още са спрени.


Lexus


Представител на марката посочи, че доставката на много модели „ще отнеме поне 6 месеца“. Предстои внедряването на нова система за споделяне на информация с дилърствата за датите на доставка до 2 години напред. Така всички доставки поне до края на годината ще станат ясни веднага. Досега клиентите са получавали точната дата за доставка едва след потвърждаване на датата на производство на поръчаното превозно средство.

Nikkei отбелязва още, че моделите на Lexus са по-силно засегнати от недостига на полупроводници, тъй като всеки от тях използва няколкостотин бройки повече от средния автомобил на Toyota.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Форумната *** е гоуем интеуект! Тойота отупаха ВАГ с над 2 милиона доставки миналата година, той тръгнал да ги погребва.. И накрая ще вземе да стане да отупат ВАГ с 3 милиона тая година, ха-ха-ха!
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Българина клечка за зъб нимой направи ама акъл дава
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Ти залягай над тях. Щом смяташ, че Тойотка е върха на инженерните науки, значи със сигурност нямаш много знания...А от икономика разбираш по-малко, отколкото някоя мравка.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Не знам тайотка но с германците наистина е свършено
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 година )
    Не се притеснявай за бъдещето на Тойота, гледай своето и залягай нас учебниците.
  • #1
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка досега се правеха на велики, защото имаха огромни запаси, но сега кризата идва и за тях, при това ще е много по-страшна, защото никой не би купил Тойотка или Лескункс на завишени цени. 15% спад на продажбите и 80% на печалбите догодина вече е оптимистичната прогноза.