Корейската компания Hyundai показа официално второто поколение на Kona, който ще се води от моделна година 2024-а, като ще излезе в четири варианта – електрически, хибриден, само с ДВГ и N Line.
Корейците първоначално показаха автомобила в края на миналата година с няколко снимки, без да навлизат в много подробности. Откакто оригиналният модел беше пуснат в продажба преди по-малко от шест години, сега се вижда колко се е променил кросоувърът за относително кратък период.
По-голям от предшественика си, Kona 2024 е с междуосие, удължено с 60 мм до 2660 мм. Общата му дължина се е увеличила със 145 мм до 4350 мм, докато ширината вече е 1825 мм. Когато е оборудван със 17-инчови гуми, субкомпактният кросоувър е висок 1580 мм. Тези размери са за вариант с двигатели с вътрешно горене и хибридни модели. Въпреки това пропорциите на електрическия вариант трябва да са доста сходни, тъй като ще използва същата платформа.
За пазара в Южна Корея Hyundai възнамерява да продава новата Kona с атмосферен 2,0-литров бензинов двигател, произвеждащ 147 к. и 180 Нм въртящ момент, предаван към колелата чрез CVT. Ще има и вариант с 1,6-литров турбокомпресор със 195 к.с. и 265 Нм, съчетан с осемстепенна автоматична трансмисия. И двата двигателя са от семейството Smartstream. Задвижването на всички колела е предвидено само за турбо версията.
При хибрида колата използва специално изработен 1,6-литров агрегат, който работи заедно с електрически мотор, за да осигури според конструкторите „впечатляващо ускорение и висока ефективност“. Комбинираната мощност е 139 к.с. и 265 Нм, а трансмисията е шестстепенна автоматична с двоен съединител. Спортната Kona N Line се отличава с по-агресивни брони и и може да бъде както чисто бензинов кросоувър, така и хибрид.
От гледна точка на практичност, товарният обем със сгънати задни седалки е 723 л. Hyundai също рекламира най-доброто в класа пространство за раменете за пътниците отзад и програмируема електрическа задна врата, позволяваща на собствениците да избират височината на отваряне и дори скоростта, с която се отваря и затваря.
Поддържат се места с памет, безжично зареждане и OTA (по въздуха) актуализации, заедно с NFC (безжичен пренос на файлове между мобилни устройства) технология, за да се превърне смартфона или смарт часовник в цифров ключ. Кабината трябва да е по-тиха от преди благодарение на допълнителния звукоизолиращ материал, двойно ламинираното звукоизолиращо стъкло отпред, по-дебел подов килим и шумопоглъщащите гуми за 19-цоловите джанти.
Въпреки, че Kona от второ поколение вече има чифт 12,3-инчови екрани, все още са налични и много физически бутони на централната конзола за бърз достъп до често използвани функции.
Hyundai планира да предостави допълнителна информация за глобалния модел през март, когато ще е ясно повече и за Kona EV. Бензиновият Hyundai Kona започва от $20 000, докато хибридният кросоувър ще струва поне $25 000.
Още снимки - вижте в галерията: