fallback

Hyundai разкри напълно новата Kona

Кросоувърът получава атмосферен 2,0-литров двигател

Корейската компания Hyundai показа официално второто поколение на Kona, който ще се води от моделна година 2024-а, като ще излезе в четири варианта – електрически, хибриден, само с ДВГ и N Line.

 

 

Корейците първоначално показаха автомобила в края на миналата година с няколко снимки, без да навлизат в много подробности. Откакто оригиналният модел беше пуснат в продажба преди по-малко от шест години, сега се вижда колко се е променил кросоувърът за относително кратък период.

По-голям от предшественика си, Kona 2024 е с междуосие, удължено с 60 мм до 2660 мм. Общата му дължина се е увеличила със 145 мм до 4350 мм, докато ширината вече е 1825 мм. Когато е оборудван със 17-инчови гуми, субкомпактният кросоувър е висок 1580 мм. Тези размери са за вариант с двигатели с вътрешно горене и хибридни модели. Въпреки това пропорциите на електрическия вариант трябва да са доста сходни, тъй като ще използва същата платформа.

 

 

За пазара в Южна Корея Hyundai възнамерява да продава новата Kona с атмосферен 2,0-литров бензинов двигател, произвеждащ 147 к. и 180 Нм въртящ момент, предаван към колелата чрез CVT. Ще има и вариант с 1,6-литров турбокомпресор със 195 к.с. и 265 Нм, съчетан с осемстепенна автоматична трансмисия. И двата двигателя са от семейството Smartstream. Задвижването на всички колела е предвидено само за турбо версията.

При хибрида колата използва специално изработен 1,6-литров агрегат, който работи заедно с електрически мотор, за да осигури според конструкторите „впечатляващо ускорение и висока ефективност“. Комбинираната мощност е 139 к.с. и 265 Нм, а трансмисията е шестстепенна автоматична с двоен съединител. Спортната Kona N Line се отличава с по-агресивни брони и и може да бъде както чисто бензинов кросоувър, така и хибрид.

 

 

От гледна точка на практичност, товарният обем със сгънати задни седалки е 723 л. Hyundai също рекламира най-доброто в класа пространство за раменете за пътниците отзад и програмируема електрическа задна врата, позволяваща на собствениците да избират височината на отваряне и дори скоростта, с която се отваря и затваря.

Поддържат се места с памет, безжично зареждане и OTA (по въздуха) актуализации, заедно с NFC (безжичен пренос на файлове между мобилни устройства) технология, за да се превърне смартфона или смарт часовник в цифров ключ. Кабината трябва да е по-тиха от преди благодарение на допълнителния звукоизолиращ материал, двойно ламинираното звукоизолиращо стъкло отпред, по-дебел подов килим и шумопоглъщащите гуми за 19-цоловите джанти.

 

 

Въпреки, че Kona от второ поколение вече има чифт 12,3-инчови екрани, все още са налични и много физически бутони на централната конзола за бърз достъп до често използвани функции.

Hyundai планира да предостави допълнителна информация за глобалния модел през март, когато ще е ясно повече и за Kona EV. Бензиновият Hyundai Kona започва от $20 000, докато хибридният кросоувър ще струва поне $25 000.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Корейски, изключително прав си. Наскоро взех нов Хюндай, не от представителството и човека ми го даде с 10к надценка и 20к по евтин от официалния дилър, тоест надценката на местния дилър е точно 50% от цената на автомобила.
  • #6
    Корейски ( преди 1 година )
    Още от сега мога да кажа че в бг цените ще са от 30$ на горе все пак местните дилъри няма как да се минат с надценка от минимум 40% иначе как ще оцелеят
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    супер е но ме съмнява, че местния представител ще я продава за 20 хиляди долара
  • #4
    a ( преди 1 година )
    В БГ ще ги видим 25-та, да не се хабите да поръчвате.Цялата работа на официалния представител тука е пародия ..
  • #3
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Но, както сам знаеш и забелязваш много добре, именно в този сайт тази яко водеща съвременна авто-марка ХИЧ не е долюбвана и харесвана от списващите я, може би защото именно GENESiS-ът е този бранд, който прогрессивно пробива и сочи бъдещите трендс в автомобилостроенето . . . за разлика от некои поизостанали в миналия век ... знаеш пак кои . . . с десетките си справедливо завоювани трофеи и получени наградки.
  • #2
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 1 година )
    Може съвсем споко да добавиш, че точно в този период се появи и безапелационният GENESiS - люксозното подразделение и свеж премиум-бранд, който съвсем споко и закономерно започна да стеснява и да ограничава т.нар. 'луфт-раум' на ГЕРМАН.карс, просто щото мачка преди всичко /знаеш много добре!!/ с: качество, сървиз, здравина, визия, возия, естет.дизайн и НЕподправена крассота, както и с ЦЕНАта, като именно тази машина се явява най-доброто съотн-ие между тези важни за крайния потребител компоненти.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    e много е яка.. няма какво. Хюндай с дизайна се изстреляха от 7-8 години насам.
fallback
Последни