Помощник-мениджърът на отдела за развитие на задвижването в Mazda - Йошиаки Ногучи, призна, че автомобилният производител все още мечтае за създаването на нов спортен автомобил с роторно задвижване.
Mazda пусна първия си нов роторен мотор след RX-8 в новия MX-30 R-EV само преди няколко дни, но този роторен двигател просто служи като "удължител на пробега" и е много далеч от високооборотните роторни двигатели, които помним. И въпреки че компанията е в разгара на план за електрификация, тя не изключва възможността да пусне нов роторен спортен автомобил в бъдеще.
„Роторният агрегат е нашият символ“, каза Ногучи пред Autocar . „Мечта на инженерите в Mazda е да направят нова спортна кола с роторен механизъм. Сега обаче не е моментът за това. Когато ситуацията в компанията стане по-добра [по отношение на производството на електрифицирани модели], можем да помислим и за тази наша мечта.“
Ногучи добавя, че са направени значителни подобрения на въртящия се механизъм за използване в MX-30 R-EV , отбелязвайки, че производителят на автомобили се фокусира върху това да го направи по-ефективен, да намали теглото и да подобри надеждността. Той направи това чрез внедряване на директно впръскване, използване на алуминиеви странични корпуси, по-високо съотношение на компресия от 11.9 и нанасянето на ново вътрешно покритие.
Програмният мениджър на Mazda - Вакату Уефуджи, добави, че нов ротационен спортен автомобил е нещо, което Mazda може да представи в бъдеще. „Трябва да запазим електрифицирането на моделите за тази ера. Това е първото нещо, което правим, но може би в бъдеще“, допълва тя.