fallback

Какво е Tesla: слаб автомобилен производител или бързоразвиваща се технологична компания?

Дебатът за пазарната стойност на световния лидер при електромобилите се засилва

„Уолстрийт“ преразглежда ключовия въпрос, колко наистина струва Tesla и все повече анализатори се питат дали тази марка е слаб автомобилен производител или технологична компания с висок растеж?

Това е разумен дебат, като се имат предвид предизвикателствата, пред които е изправена Tesla. И дори след бруталната разпродажба на акциите през последната година, компанията на Илон Мъск все още има по-висока пазарна оценка от Ford Motor Co., General Motors Co. и Toyota Motor Corp. - взети заедно. Сега анализатори и инвеститори започват да се съмняват, че тази оценка е реална.

„Има нарастващ дебат сред институционалните инвеститори за това как да оценят Tesla – автомобилна или технологична? Според нас отговорът се крие в растежа“, пише анализаторът на Wells Fargo Колин Ланган. „Загрижени сме, че растежът изглежда се е забавил в Китай и САЩ, което вероятно обяснява и скорошните намаления на цените.“

В края на миналата седмица акциите на Tesla потънаха с цели 6.4% до $115.66, след като компанията намали цените на автомобилите си в САЩ и Европа. Все пак акциите се търгуват при 24 пъти по-високи котировки от прогнозните. Междувременно акциите на GM се търгуват каво с 5.8 пъти по-високо от прогнозируемите оценки, а тези на Ford - с 6.6 пъти.

Опасенията, че търсенето на електрически автомобили на компанията може да претърпи удар, се появиха, след като доставките на Tesla през третото тримесечие не оправдаха очакванията. Тревогата на инвеститорите се засили на фона на множеството критични статии в пресата, включително и заради временното спиране на производството в Китай, новините за големи отстъпки в САЩ и най-важното, доставките за четвъртото тримесечие, които също разочароваха.

Перспективата за рецесия в САЩ също не помага. Очаква се потребителите, притиснати от постоянно нарастващата инфлация, нарастващите лихвени проценти и сега несигурните икономически времена, да се въздържат от големи покупки, като например на автомобили. При електромобилите, които обикновено са по-скъпи от тези, задвижвани с бензин, се очаква още по-голямо отслабване на търсенето поне в краткосрочен план.

Средните оценки на анализаторите сега показват очакванията приходите на Tesla да нараснат с 33% през 2023 г., което макар и значително, все още е под собствената дългосрочна перспектива на Tesla за 50% ръст на приходите. За сравнение, приходите на GM се очаква да нараснат с 2.6% тази година, а на Ford с 1.6%.

"Като цяло, насочвайки се към предизвикателната 2023 финансова година, ние вярваме, че Tesla трябва да реши дали да заложи на големи печалби или на обем на продажбите. Въз основа на ценовите промени, направени от Мъск, отговорът изглежда е ясен“, пише анализаторът на Guggenheim Роналд Джусиков, като същевременно съветва читатели те си да се въздържат от покупка на акции на компанията.

fallback
  • #10
    До долния ( преди 1 година )
    И това какво общо има с Тесла? Или просто дойде да похейтиш.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Статията е един тотален миш-маш, а заглавието отново е подвеждащо. Какво било Тесла! Ами вижте фирмените документи на компанията, които са публични и там пише. Ако нещо не е ясно, то да се пита Мъск. Той ще отговори с удоволствие и подробности на въпроса. Така, че не виждам драма. А колкото до акциите, това е съвсем друга тема. Има много показатели за цената им и няма как 2 изречения да се каже. За мен цените на акциите са изкуствено манипулирани с различни инструменти на борсата.
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    SpaceX, StarLink и NeuraLink не са Тесла. Те са на Мъск, но са различни компании
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесла е пирамидална структура. Единственото в което са добри е типичната за пирамидалните структури мантра 'купувай днес че утре ще е по-скъпо.' Технолгично са гола вода, основните им технологии са все на поддоставчици - батерии, мега/гига/тера-преси, силова електроника. Само седалките и нескопосано сглобените шасита са си техни. А, и трагикомичния Fools Self Driving.
  • #6
    Jnbjbj ( преди 1 година )
    Колкото и да съм в отбора на "анти тесларите", шапка им свалям за това как бръкнаха в "аналитичните отверстия" на всички автопроизводители. Въпросните автопроизводители трябва вкупом да излязат на площада и да се самобичуват как така допуснаха да стигнат до унизителното положение постоянно да копират и да тябва да се сравняват с една фирмичка на 12-15 години, създадена в силициевата долина от задръстени "гийкове". Всичките им инженери и меринджеи и бяха вторачени в екселите с парите и проспаха!
  • #5
    До долния ( преди 1 година )
    Да видим как ще стане това? Тесла имаШЕ 35% брутен марж на печалбата, което им позволи да намалят цените с до 12 000 долара. А toyota печели от продаден автомобил 1200 долара, тоест 10 пъти по-малко отколкото тесла намали цените. Как точно си представяш, че автомобилни компании като toyota могат да намалят цените за да отговорят на Тесла? А тесла продължава да намалява себестойността на произведен автомобил и при увеличаване на производството скоро пак ще може да намали цените ако пожелае.
  • #4
    Хахахаха ( преди 1 година )
    С новите цени, Тесла смачка конглокенцията! А преди много години писах, че със стратегията на Тесла ще спечелят всички клиенти. Сега виждате резултата, Тесла сваля цените, останалите също ще трябва да свалят, печеливш е клиента!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А иначе е много трудно да се направи разграничение какво точно е Тесла. Дали е автомобилна компания? Дали е технологична? Дали е компания за производство на батерии? Дали е компания за добив на материали? Дали е енергийна компания? Дали е компания за производство на роботи и машини за производствени линии в автомобилната промишленост ? А дали не е в бизнеса със зарядни станции - както производство така и притежание? Според мен е всичко това взето заедно и е грешка да се гледат само автомобилите.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    А дали е балон, след като залага на повишаване на производството и намаляване на цените, за за вземане на все по-голям пазарен дял? Тоест залъга на печалби от оборот, а не като останалите, които намаляват производството и увеличават цените за да запазят печалбите си. Коя стратегия смяташ че ще е по печеливша в дългосрочен план?
  • #1
    ,,? ( преди 1 година )
    Балон
fallback
Последни