fallback

Toyota GR Corolla се оказа много по-мощна в действителност

Тест на дино-стенд показа, че 3-цилиндровият двигател на хот-хеча развива 345 к.с. (ВИДЕО)

Хот-хечът Toyota GR Corolla предизвика сензация с появата си, като до голяма степен това се дължи на двигателя му. Японският производител обяви, че 3-цилиндровият мотор с обем 1,6 литра и турбокомпресор развива невероятните 300 к.с. Тест на дино-стенд, проведен от собственик на модела, показва, че тази цифра е сериозно подценена.

От публикацията във Facebook става ясно, че мощността на мотора е 258,66 к.с., постигнати при 6320 об/мин. и 379 Нм въртящ момент. Тези стойности са показни при проверка на DynoJet – устройство, където колата се движи върху ролки и се измерват конските сили на колелата. Получената цифра отразява всички паразитни загуби от компонентите на задвижването - всичко между маховика и колелата.

Изчисляването на точните загуби в задвижването с GR Corolla е изключително трудно, но се приема, че те са около 25%. Това е повече, отколкото при автомобил само с две задвижване само на две колела, тъй като при него компонентите са по-малко. Съответно, при 25% загуби реалната мощност на хот-хеча би трябвало да бъде 344,88 к.с.

Ако се приеме, че загубите в задвижването са само 20%, цифрата е 323,33 к.с. Според експертите от изданието Road and Track обаче заради сложната система за задвижване на четирите колела при GR Corolla загубите са именно 25%. Те обясняват, че при 300 к.с. на маховика и 258,66 к.с. на дино-стенд загубите на задвижването са едва 13,78%. А това означава, че или компонентите между двигателя и колелата в GR Corolla пренасят мощността много ефективно, или мощността на двигателя е подценена.

Реалността вероятно е комбинация от двете. При стандартното измерване влияние оказват редица фактори, включително температура, надморска височина и състояние на двигателя. Собственикът на този автомобил посочва, че неговият пробег е едва 1440 км, така че вероятно при същия модел, но с повече или по-малко изминати километри резултатът ще бъде различен.

Във всички случаи обаче резултатите от измерването на мощността са повече от впечатляващи, защото това означава, че моторът развива над 100 к.с. . по-точно между 107 и 115 к.с. на цилиндър.

Снимка и видео: Facebook

fallback
  • #7
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Dynojet-овете са известни с това, че винаги показват по-високи резултати от реалните. А за ресурса на двигателя мисля, че няма нужда да се говори - като на всеки разпилен ДВГ. Ако изкара 200к км ще е отличник. Но си зависи и от това колко е "мачкан" и как е подържан де. Ако се кара "бабешката" може и 300к км да подмине, но ако е взет само за писта - и 50к км може да не изкара.
  • #6
    До Кико ( преди 1 година )
    Хубаво ще е също да кажеш къде точно в първото изречение има написано за цифрата 300. Ти май не можеш да броиш, но търсиш разлика между цифра и число, т.е. чудиш се каква глупост да измислиш, за да се правиш на интересен. Може да са неграмотници в този сайт, но този път са сравнително коректни с написаното/преписаното.
  • #5
    Кико ( преди 1 година )
    След първото изречение, където авторът говори за "цифрата" 300, той ме загуби. Когато научи разликата между цифра и число, нека чак тогава се пробва да ни обяснява неща.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    всички тези мощности по книжка са взети от гледане на звездите няма механизъм за измерването на мощността защото всеки един двигател е различен добавяме на първо място качество на горивото вискозитет и температура на маслото надморска височина и температура на въздуха диаметър сцепление и налягане на гумите общо взето десетина фактора съществено променят показателите мощност и въртящ момент обективно измерване е когато се мери на маховик в лабораторни условия
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Toyota, sir!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Те и Ф1 вадят нечувана мощност, но *** виж в какво състояние са двигателите след 2 часа състезание
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези 100 коня на цилиндър сигурно много добре се отразяват на цилиндрите и този двигател ще е милионник? Дано да разбирате от сарказъм.
fallback
Последни