fallback

Автомобилен шеф предрече край на кросоувърите

Тези коли имат един огромен недостатък, категоричен е Венсан Кобе от Citroen

„Пикът на кросоувъри вече е преминат, те се произвеждат все по-малко и съвсем скоро на света ще останат само няколко модела. Тяхната смърт е неизбежна, тоест може да се каже – светът на кросоувърите свърши“.

Това заяви Венсан Кобе, главен изпълнителен директор на Citroen пред Auto Express. Според него, глобалната автомобилна индустрия съвсем скоро ще премине от производство на кросоувъри към производство на по-ниски автомобили, като основната причина за това е аеродинамиката.

През последните няколко години кросоувърите представляват 50% от всички произведени нови продукти. Сред тях има и крос-седани, които се наричат „кросоувъри“, само защото са малко по-високи. Тези автомобили обаче ще отидат в историята, тъй като индустрията се насочва към електрификация.

„При колите на ток най-важни са именно аеродинамичните характеристики. Ако те са лоши, загубата на пробег е огромна. Можете да загубите повече от 50 км само заради аеродинамиката. Разликата в пробега между кросоувър и седан може да бъде дори 60, 70 или 80 км“, обяснява Кобе.

За да осигури на кросоувъра приличен пробег с едно зареждане, производителят му поставя по-голяма батерия, като пример за това е BMW iX. По-рационалният и по-лек i4 има много по-малка батерия, която обаче осигурява същият пробег.

„Ще има ограничения върху теглото и размера на батериите, като това ще става или чрез данъци и други стимули, или чрез закони, или чрез обсъждане“, предупреди Кобе. И напомни, че Франция вече преминава към данъчно облагане на автомобилите според тяхното тегло.

„През 70-те години колата тежеше 700 кг. Днес средностатистическият автомобил тежи 1300 кг. Утре средно една кола ще тежи два тона. По този начин използваме три пъти повече ресурси, за да предоставим същата услуга, само за да бъдем „зелени“, казва още Кобе.

Според него трябва да се обърне повече внимание на технологиите за зареждане на електрически превозни средства по време на шофиране, планирането на маршрута и, разбира се, теглото и аеродинамиката на превозните средства.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Много хора не схващат предимствата на височката колица а то е че иКачват бардюри и минават през дупки без проблем
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето СУВта са от типа на Т-рок, Каптюр, Х1 и 2008 тоест нямат много излишна височина единствено такива като Тусон, Х3 и Тигуан може да се каже че са излишно големи щом не са 7 местни когато също е позволено малко повече височина
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Да де ама я да те ударат у едно 308 я у едно 5008
  • #17
    Striker ( преди 1 година )
    В природата няма универсални неща, така е и с колата. Т.нар. кросовър е точно от всичко по малко и нищо като хората. Карал съм и първия Кашкай, после си взех и един Тусон второ поколение, карал съм 2 години цялата гама на Пежо 2008/3008/5008 включително и хибриди. И като седнеш в едно 308 или 508 - ами това е кола, другото е камион с 300кг отгоре. И тая мантра за колата извън пътя е поредната партенка - първата ми кола Голф 2 съм я качвал на всички глокорти, че и извън България.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    А бе ном. 13, отиди на някой глокс по български за начинаещи, сирийците в БГ пишат по- правилно от теб!
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    По този начин използваме три пъти повече ресурси, за да предоставим същата услуга, само за да бъдем зелени... какво повече да кажеш Зелени еуглени и почти толкова интелигентни :D
  • #14
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Страйкър, фактът, че сравняваш кросоувъра с останалите типове автомобили, само доказва, че той има по малко от всички тях и е универсален. Преди време го раздавах ларж и имах три различни автомобила...Но ми увря главата и сега имам само един. Универсален.
  • #13
    Факт ( преди 1 година )
    Кросоверя е супер защото та пази при удер а и можиш да кривнеш страни от пътя
  • #12
    Striker ( преди 1 година )
    т.нар. кросовъри са може би най-т-ъп-оото нещо, което е възниквало в автомобилната индустрия. Нито е комби, нито е джип, по-бавно, по-гадно за каране, по-тежко, харчи повече, а не побира повече от миниван или комби. Като цяло си е шит.
  • #11
    До 3 ( преди 1 година )
    Те производителите не ги правят високи и еднодневни, защото така им харесва. Народът иска да е "на високо" и "в ново", за да гледа плебеите лошо. По принцип всички са много загрижени за екологията и коршат пръсти за "климатичните промени", ама и всички се катерят на "жипове", та затова и те са единствения сегмент с прираст последните 10-ина години. По този случай и средния разход на гамите на производителите нараства, вместо да намалява въпреки милионите ограничения, подобрения и т.н.
fallback
Последни