fallback

Автомобилен шеф предрече край на кросоувърите

Тези коли имат един огромен недостатък, категоричен е Венсан Кобе от Citroen

„Пикът на кросоувъри вече е преминат, те се произвеждат все по-малко и съвсем скоро на света ще останат само няколко модела. Тяхната смърт е неизбежна, тоест може да се каже – светът на кросоувърите свърши“.

Това заяви Венсан Кобе, главен изпълнителен директор на Citroen пред Auto Express. Според него, глобалната автомобилна индустрия съвсем скоро ще премине от производство на кросоувъри към производство на по-ниски автомобили, като основната причина за това е аеродинамиката.

През последните няколко години кросоувърите представляват 50% от всички произведени нови продукти. Сред тях има и крос-седани, които се наричат „кросоувъри“, само защото са малко по-високи. Тези автомобили обаче ще отидат в историята, тъй като индустрията се насочва към електрификация.

„При колите на ток най-важни са именно аеродинамичните характеристики. Ако те са лоши, загубата на пробег е огромна. Можете да загубите повече от 50 км само заради аеродинамиката. Разликата в пробега между кросоувър и седан може да бъде дори 60, 70 или 80 км“, обяснява Кобе.

За да осигури на кросоувъра приличен пробег с едно зареждане, производителят му поставя по-голяма батерия, като пример за това е BMW iX. По-рационалният и по-лек i4 има много по-малка батерия, която обаче осигурява същият пробег.

„Ще има ограничения върху теглото и размера на батериите, като това ще става или чрез данъци и други стимули, или чрез закони, или чрез обсъждане“, предупреди Кобе. И напомни, че Франция вече преминава към данъчно облагане на автомобилите според тяхното тегло.

„През 70-те години колата тежеше 700 кг. Днес средностатистическият автомобил тежи 1300 кг. Утре средно една кола ще тежи два тона. По този начин използваме три пъти повече ресурси, за да предоставим същата услуга, само за да бъдем „зелени“, казва още Кобе.

Според него трябва да се обърне повече внимание на технологиите за зареждане на електрически превозни средства по време на шофиране, планирането на маршрута и, разбира се, теглото и аеродинамиката на превозните средства.

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък прогнозирам, че тоя меринджей няма дълго време да бъде шеф и няма да може да си види прогнозите за изчезването на кросоувърите.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо ново под слънцето. То и шефа на toyota постоянно обяснява, че края на електромобилите идва, а най-добрия хибрид е само зареждащия се хибрид , който няма нужда от зареждане в контакта, въпреки че на някой от най-големите автомобилни пазари плагин хибридите и електромобилите държат 30 35% пазарен дял, който буквално се удвоява всяка година.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе тоя меринджей на врачка от централна гара ли ми се прави? Пак внушава, че с изкуствени средства чрез налагане на норми и данъци ще променя нещата. Да го питам, като е толкова загрижен, защо малките градски коли ги спират от производство и много марки казват, че няма да ги произвеждат? Защо? Стимулирайте хората да си купуват такива коли, а не да дрънкате разни глупости ти и такива, като теб, а за онези неадекватници от Брюксел да не говорим. Онея са на къса каишка на сащ и убиват Европа.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези прогнози се правят от чпвек, който е в компания в която не могат да правят такъв вид автомобили и поради тази причина за него е по-добре да изчезнат. А колкото до аеродинамиката, тя има съществено влияние при високи скорости. По принцип шофьорите на кросоувъри не са състезатели и не карат толкова бързо, като тези с аеродинамичните кошове. Така, че разхода се компенсира и си остава идентичен и при двата вида коли. Да обаче кросоувъра има съществено предимство, че може да мине на мн.места.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Приказвайте си... Няма нищо по добро от високия клиренс особено по наште пътища и моето хоби за уикенд сред природата. Друг е въпросът че се направиха коли които са с сантиметър два над седаните и ги направиха уж кросроувър. По добро от джипа нема па си карайте електричните които са банани с своя дизайн и уеднаквеност.
  • #25
    Brudleyp ( преди 1 година )
    А дано! Тия кросоувъри са еб***си тъпата мода вече десетина години.
  • #24
    marinovator ( преди 1 година )
    Смъртта на всичко е неизбежна, както и на кросоувърите. Според моето не-меродавно мнение, обаче, последната ще се забави доста, колкото и да не му се иска на Кобе. Фактът, че Ситроен не могат да правят кросоувъри не трябва да е причина за такова арогантно изказване. Всичко е въпрос на търсене, а когато има такова, аеродонамиката не е много важна. От друга страна,инженери и дизайнери могат да се постараят да подобрят аеродинамиката на колите от този сегмент.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако ще е за предимствата само от пътния просвет какво пречи просто да има версии на колите повдигнати с няколко санта и евентуално малки козметични промени
  • #22
    Вин ( преди 1 година )
    Навремето излязоха на мода музикални системи три в едно - грамофон, радио, касетофон и бяха голяма гъзария, комбайн им казваха. Впоследствие, започна модата на "дековете", всеки уред отделно - супер качеството и прецизност! Няма универсална техника, която да се мери със специализираната, но е добре за хора с ограничени възможности, като финанси, паркоместа, нужди. Толкова за СУВ!
  • #21
    LJK ( преди 1 година )
    Кви са тия дупки дето удрят чак пода, бре? Газенето на дупки е по-лесно с гуми с по-голям диаметър. Ама те на повечето СУВ-ове като им сложат големи гуми пък щангите са като на нормална кола, ходи гази дупки ако ти стиска.
fallback
Последни