fallback

Suzuki представи първия си електрически автомобил

Моделът eVX ще бъде глобален и ще се прави съвместно с Toyota (ВИДЕО)

Японската компания Suzuki представи концепция за първата си електрическа кола на автомобилното изложение в индийската столица Делхи. Средноразмерният SUV Maruti Suzuki eVX е изграден на изцяло нова електрическа платформа, като производственият модел трябва да се появи през 2025 г. Съобщава се също така, че специалната EV архитектура ще бъде разработена съвместно с Toyota.

 

 

Очаква се eVX да формира основата за много от бъдещите електрически превозни средства на марката. Подробности за първия електромобил не бяха разкрити, но се обявява пробег с едно зареждане от 550 км при тестовия цикъл MIDC в Индия. Батерията е литиево йонна с капацитет 60 кВт/ч.

Размерите на модела са следните: дължина 4300 мм, ширина 1800 мм и височина 1600 мм, което го прави подобен на Hyndai Kona Electric, MG ZS EV и BYD Atto 3, но и по-дълъг от сегашния Suzuki Vitara с двигател с вътрешно горене.

 

 

Дизайнът е разработен с фокус върху постигането на високо ниво на аеродинамична ефективност. Предната част има необичайни тесни фарове, свързани с тънка черна ивица. Кросоувърът има и скатен покрив със спойлер. Задните светлини са направени под формата на LED лента.

Вероятно задвижването ще бъде и на четирите колела с два електромотора, което дава повод на специалистите да очакват, че Maruti Suzuki eVX ще бъде глобален модел, независимо че бе представен в Индия, която е най-големият пазар на марката.

 

 

 

 

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Японците в момента са най-назад при твърдотелните батерии. Съжалявам, че трябва да го чуеш, но все някога трябваше. Също така си осиновен, затова си така лекичко неостър.
  • #17
    До 12 ( преди 1 година )
    "до няколко години ще дойдат батериите с твърд електролит, разбира се пак от Япония, и тогава инвестициите в морално остаряла технология ще отекат в канала"Това е почти буквален цитат от пропагандата на toyota срещу електромобилите. Обаче си пропуснал водорода в изказването, което се тиражира вече 20 години. Още през 2020 година според тези същите, 10% от автомобилите трябваше да се движат на водород, а батериите са с твърд електролит да са в производство от 2015
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    Е как така имаха масови самозапалвания на lg, а при тесла не се палиха те, а се палеха батериите на panasonic? Очевидно Тесла може да направи електромобил както от батерии за лаптопи, така и от батерии за електромобили които се запалват при останалите, защото батерията на един електромобил не е просто навързани последователно и паралелно клетки, а много повече - хардуер за мониторинг, управление и охлаждане, както и добър софтуер който да ги управлява. Иначе и toyota щеше да прави електромобили
  • #15
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Ха-ха-ха, глуповатко, точно това са клетките в Модел S от 2012-та натам, с минимални промени по корпуса. Самите Тесла се хвалеха че използват евтини клетки за лаптопи отдавна в серийно производство. Химията е същата и в 2170 клетките за Модел 3, по-късно Panasonic започнаха да добавят и силиций в анода и вдигнаха специфичната плътност на енергията с 5%. Това са върховите технологии към момента. LG и CATL са назад, LG имаха масови дефекти и самозапалване.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста глуповато изказване, но вече никой не се учудва. Клетката, която си споменал, е за лаптопи, скъпа е и е неподходяща за вграждане в електромобил. Клетките за електромобили имат специално адаптирана химия, за да издържат на висок ток, която има по-нисък специфичен капацитет и да са евтини. В случая с Панасоник - с около 30% по-нисък.
  • #13
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Апоропо, прехвалените 4860 клетки с таблес електроди на Тесла от 2022 са с 230 Wh/kg. А пък авторът на таблес патента им е Kunio Tsuruta, разбира се, инженер от Panasonic.
  • #12
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Ха-ха, абе лаици наивни, Panasonic пуснаха NCR18650A с 3.1 Ah, 675 Wh/L и 250 Wh/kg още през 2009. Питайте гугъл за "greencarcongress panasonic-20091219". Японците когато са правили литиево-йонни батерии, китайците са работели за купичка ориз, а Илончо още е кусал попарка.. Но не се притеснявайте, до няколко години ще дойдат батериите с твърд електролит, разбира се пак от Япония, и тогава инвестициите в морално остаряла технология ще отекат в канала.. На набълбукалите се - честито.
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    Казал си му половината истина. Вярно е че 90% от производството на батерии на panasonic отива за Тесла и се извършва във фабриката на Тесла. Но по-важното е, че panasonic доставя само 30% от батериите за Тесла и процента намалява, защото тесла си пазарува и от корейците и китайците.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега за втората част от фантазиите ти: японците са най-напред технологично само във вицовете от бай Тошово време, където ти явно си герой. Фактите говорят съвсем друго. От 10-те най-големи производителя на литиеви батерии, само 1 е японски и той е Панасоник, а за него прочети по-долу. Половината се притежава от американска компания. Другите са китайски и корейски. Японските държат пренебрежим дял от пазара.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига с тия некадърни опорки, 8. Когато Тесла избра Панасоник, японците обмисляха дали да не закрият отдела си за батерии заради ниски продажби. Имаха един от ниските специфични капацитети на пазара - първите Модел S бяха с батерии 40 и 60 кВтч, в същия обем като сегашния 100. Тесла ги избра по една единствена причина - дадоха им невероятно ниска цена. Тесла спаси Панасоник, които в момента зависят на 90% от производството си от американците. 90%!!!
fallback
Последни