fallback

Suzuki представи първия си електрически автомобил

Моделът eVX ще бъде глобален и ще се прави съвместно с Toyota (ВИДЕО)

Японската компания Suzuki представи концепция за първата си електрическа кола на автомобилното изложение в индийската столица Делхи. Средноразмерният SUV Maruti Suzuki eVX е изграден на изцяло нова електрическа платформа, като производственият модел трябва да се появи през 2025 г. Съобщава се също така, че специалната EV архитектура ще бъде разработена съвместно с Toyota.

 

 

Очаква се eVX да формира основата за много от бъдещите електрически превозни средства на марката. Подробности за първия електромобил не бяха разкрити, но се обявява пробег с едно зареждане от 550 км при тестовия цикъл MIDC в Индия. Батерията е литиево йонна с капацитет 60 кВт/ч.

Размерите на модела са следните: дължина 4300 мм, ширина 1800 мм и височина 1600 мм, което го прави подобен на Hyndai Kona Electric, MG ZS EV и BYD Atto 3, но и по-дълъг от сегашния Suzuki Vitara с двигател с вътрешно горене.

 

 

Дизайнът е разработен с фокус върху постигането на високо ниво на аеродинамична ефективност. Предната част има необичайни тесни фарове, свързани с тънка черна ивица. Кросоувърът има и скатен покрив със спойлер. Задните светлини са направени под формата на LED лента.

Вероятно задвижването ще бъде и на четирите колела с два електромотора, което дава повод на специалистите да очакват, че Maruti Suzuki eVX ще бъде глобален модел, независимо че бе представен в Индия, която е най-големият пазар на марката.

 

 

 

 

 

fallback
  • #8
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Смешковци, къде щеше да бъде Тесла, ако не бяха японците от Панасоник да им разработят литиево-йонните батерии? Или пък японците от Сони преди тях да комерсиализират литиево-йонната батерия като цяло? Японците са най-напред в технологично отношение и това все още не се е променило. Единствено китайците имат шанс да ги изпреварят.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Нали това казвам. Че не е нужно другите производители да почват от нулата и да откриват топлата вода и да правят глупости на принципа проба-грешка. Могат просто да копират технологиите на Тесла. Да видят кое как е направено, как са решени проблемите и да си направят тяхна версия на същите принципи. Ако могат ще подобрят и те нещо.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Трудно им е, защото не знаят как. Няма как инженер, разработващ ДВГ, да знае в подробности всички особености на електродвигателя, а за управление на батериите пък да не говорим. Електромобилите си имат свои особености. Дори Тесла не ги уцели от първия път. 1-вото им поколение - Роудстъра - си беше доста кофти. 2-рото поколение - Модел S - беше огромно подобрение, но имаше недостатъчно охлаждане. 3-тото реши този проблем и въведе още важни иновации. Отне им 14 г., а Сузуки още не е започнала.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Е пак бива. Само 20 години след тесла ще представят първия си електрически модел японците. Не знам защо все не ги дават за пример за иновации в електрониката. Беше едно време, когато 80% от електрониката в света беше японска, а sony беше технологичния лидер.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла долу горе нацелиха концепцията. Другите само трябва да копират конструкцията от тях и да си си го сложат в тяхна опаковка и дизайн. От тук нататък няма какво ново да се измисли. Подобренията за в бъдеще ще основно в батериите и зарядната система. Конструкцията няма на къде да се развива повече.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мога да разбера защо на производителите им толкова трудно да направят хубави електрически коли? При положение че електрическата кола е в пъти по проста като конструкция и с много по малко части. И много повече възможности за различни конфигурации. Защо им е толкова трудно?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "ще бъде разработена съвместно с Toyota" - Като знаем на Тойотка електрическата платформа докъде е...имаха една, задраскаха я. За нова още се чудят - дали да инвестират парите в нея или в лобиране срещу електромобилите и разпространение на заблуждаващи материали сред подрастващите. От толкова куци коне, Сусуки намериха да заложат на най-стария и болния.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам този преден капак, стигащ до сенниците, много аеродинамичен ще бъде. Мда.
fallback
Последни