fallback

Toyоta призна, че е в "безпрецедентно" трудна ситуация

Японският гигант се отказва от легендарния си производствен процес, за да намали разходите

Японският гигант Toyota е в "безпрецедентно трудна ситуация" в опита си да пробие на пазара за електромобили, призна шефът на лизинговото поделение на компанията Шиня Котера, цитиран от The Financial Times. Според изданието ръководството на Toyota е под засилващ се натиск от страна на инвеститорите, които се опасяват, че компанията изостава фатално в областта на електромобилите.                               Първият специално създаден електрически модел на марката, bZ4X, трябваше да бъде изтеглен от пазара на практика веднага след дебюта си, след като се оказа, че заради производствен дефект колелата му могат да се откачат в движение. Производството бе възобновено едва през октомври. Заради гафа цялостната политика на Toyota в областта на електромобилите в момента се преразглежда, твърди FT, цитирайки добре информирани източници.                Шиня Котера                   До момента японският гигант бе предпазлив за прехода към електромобили с батерии, залагайки успоредно с тях и на хибриди и водородни модели в стратегията си за бъдещето. Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.

"За пръв път в историята Toyota се стигна до сервизна акция незабавно след ласирането на продукта", подчерта Котера, президент на Kinto, лизинговото поделение на концерна. "Тази акция ни извади от релси. Toyota е в безпрецедентно трудна ситуация", добави той. За да стимулира продажбите на електромобила на японския пазар, компанията намали наполовина първоначалната вноска до едва 385,000 йени (2900 долара). Въпреки това обаче дори скромната цел за 5000 продажби годишно няма да бъде изпълнена, предупреждава Котера.           Главната сила на Toyota в последните десетилетия бе умението да намалява производствените разходи, за да постига по-конкурентни цени и висок марж на печалба. Но досега компанията не е намерила начин да го стори и с електрическите модели, твърдят анализатори, цитирани от FT               Toyota също така в момента цялостно преразглежда производствения си процес, за да понижи разходите. С тази задача е натоварен Шигеки Тераши, бивш технологичен директор в компанията. Производственият процес на Toyota е нещо като легенда в индустрията заради ефективността и високите стандарти за качество, и от десетилетия е копиран от много конкуренти. Но сега компанията ще създаде изцяло нов процес, който да е по-евтин.                

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    До 16: Токът от ВЕИ в момент на високо производство и ниска консумация практически е с отрицателна цена. Ползата от водорода е огромния му капацитет за съхранение на такъв ток. Освен това разликата в ефективността не е 8 пъти, а по-малко от 3.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Just-in-time процеса никога не е работил за цяла индустрия, или поне работи само до първият черен лебед ;))) В началото бяха само Тойота и това работеше за тях, но после всички поискаха да си намалят разходите за сметка на доставчиците си а това работи само когато има големи продажби и само докато доставчика печели все пак нещо. В условията на спадащ пазар този подход не работи, щото материалните запаси на доставчика и цената за съхранение му изяждат печалбата. Да не говорим за Zero Covid-a ...
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    FT съвсем скоро имаше статия за това. Ако Тойота и Фолксваген не се "електрифицират" ударно, скоро ще видим корейска доминация.
  • #16
    До 14 ( преди 2 години )
    И какво ще е ползата от водорода след като и той се произвежда от ток, а за производството на водород за 100 км се изразходва около 8 пъти повече ток, отколкото е необходимо на електромобил да мине 100 км. Тоест производството на водород ще е 8 пъти по замърсяващо отколкото този ток да бъде зареден в електромобил. Освен това очевидно само себестойността на тока е 8 пъти повече, а имаш и още разходи. Ще ми обясниш ли логиката за използване на водород в такъв случай? По мръсен и по-скъп.
  • #15
    До 13 ( преди 2 години )
    А аз колко пъти да ти обяснявам, че сметката да ти е по-изгодно да караш електромобил излиза само за малък брой от средно статистическите именно заради малкия годишен пробег и невъзможността да зареждаш в къщи. Сметката излиза единствено и само ако и двете условия са изпълнени и електромобилите няма да станат масови, докато тази сметка не излиза за по-голяма част от шофьорите. А това може да стане по няколко начина. Да се изравнят цените с ДВГ или постъпване на горивата или по-евтиняване на тока
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре де нали вече има работеща технология при която дизелов двигател работи на водород, алтернативата за камионите. Що не вкарат тази технология и при колите? Може би е много скъпа? Електромобилите са чисти в града но глобално погледнато не са, трябва друго решение да се търси
  • #13
    HKJ ( преди 2 години )
    Е, ти от любител на "средните" стойности и величини, сега изведнъж залитна към единия граничен случай и то този, който ти е изгоден. Щом си толкова отворен, що ти не направиш сметката, ама за другата гранична стойност - "под 10 000" пък ако ще и тока да ти е безплатен? Апропо, да те светна, че статистиката е тегава наука и една "голяма" стойност може да бъде почти изцяло "нулирана" от достатъчно бройки дори "средни" стойности, не "малки". Сешаш ли се?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Накъде повече да поевтиняват производството? Качеството, и в момента е скандално. Добре, че ползват технологии на 40 години, та поне да са надеждни.
  • #11
    До долния ( преди 2 години )
    Трудно схващаш логиката нали? Казано по друг начин 20% от българите и един процент от световните шофьори карат на газ. Средния пробег е 13 000 км, но има и хора които карат по 50 че дори и по над 100 хиляди километра на година, което означава че има и такива които карат под 10 000 км на година за да стане средно аритметично 13 000. А за да минеш 50 хиляди километра годишно, са достатъчни дори осемте часа на нощна тарифа и зареждане от монофазен контакт, без необходимост дори от домашна заряд ...
  • #10
    НТВМ ( преди 2 години )
    80% от българските и 99% от колите по останалия свят изминавали по 50 000 км годишно?! Абе вие вече съвсем изплисквате легена! Нали вашата електро дружинка се напъваше да ни обяснява как 80% от времето колите стояли неподвижно и така могат да се зареждат без проблеми, защото средния пробег в Европа е 12-13 000км на година. Последно кое е вярното?
fallback
Последни