fallback

Toyоta призна, че е в "безпрецедентно" трудна ситуация

Японският гигант се отказва от легендарния си производствен процес, за да намали разходите

Японският гигант Toyota е в "безпрецедентно трудна ситуация" в опита си да пробие на пазара за електромобили, призна шефът на лизинговото поделение на компанията Шиня Котера, цитиран от The Financial Times. Според изданието ръководството на Toyota е под засилващ се натиск от страна на инвеститорите, които се опасяват, че компанията изостава фатално в областта на електромобилите.                               Първият специално създаден електрически модел на марката, bZ4X, трябваше да бъде изтеглен от пазара на практика веднага след дебюта си, след като се оказа, че заради производствен дефект колелата му могат да се откачат в движение. Производството бе възобновено едва през октомври. Заради гафа цялостната политика на Toyota в областта на електромобилите в момента се преразглежда, твърди FT, цитирайки добре информирани източници.                Шиня Котера                   До момента японският гигант бе предпазлив за прехода към електромобили с батерии, залагайки успоредно с тях и на хибриди и водородни модели в стратегията си за бъдещето. Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.

"За пръв път в историята Toyota се стигна до сервизна акция незабавно след ласирането на продукта", подчерта Котера, президент на Kinto, лизинговото поделение на концерна. "Тази акция ни извади от релси. Toyota е в безпрецедентно трудна ситуация", добави той. За да стимулира продажбите на електромобила на японския пазар, компанията намали наполовина първоначалната вноска до едва 385,000 йени (2900 долара). Въпреки това обаче дори скромната цел за 5000 продажби годишно няма да бъде изпълнена, предупреждава Котера.           Главната сила на Toyota в последните десетилетия бе умението да намалява производствените разходи, за да постига по-конкурентни цени и висок марж на печалба. Но досега компанията не е намерила начин да го стори и с електрическите модели, твърдят анализатори, цитирани от FT               Toyota също така в момента цялостно преразглежда производствения си процес, за да понижи разходите. С тази задача е натоварен Шигеки Тераши, бивш технологичен директор в компанията. Производственият процес на Toyota е нещо като легенда в индустрията заради ефективността и високите стандарти за качество, и от десетилетия е копиран от много конкуренти. Но сега компанията ще създаде изцяло нов процес, който да е по-евтин.                

 

fallback
  • #39
    До долния ( преди 2 години )
    И какво предлагаш? Да си произведа водород, да си го складирам в туби и зимно време да си захраня ДИЗЕЛОВИЯ генератор с водорода от тубите, а с произведения ток да си захраня термопомпата? Е по безумно предложение не бях чувал!В Германия ВЕИ има най-голям дял именно през зимата и то денонощно, защото точно през зимата е най-високото производство на перките. Тяхната енергия също се съхранява за балансиране на системата. Най-подхоящи за целта са батериите.
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    До 33, 34 и 35: .. си свободен да пробваш да си заредиш електромобила лятото с енергия от соларните панели и да я използваш зимата за отопление. Само дето няма да ти се получи.
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    До 33, 34 и 35: Ти май си скаран с реалността. Излишъци от ток от ВЕИ има отдавна и точно в това им е проблема. Соларните панели на покрива генерират енергия, но когато е слънчево и топло. Тази енергия е нужна на термо-помпата да отопли къщата, само че когато е тъмно и студено. За година соларните панели генерират енергия колкото харчи средно за годината термо помпата за отопление. Само че не по времето по което енергията е нужна. Ти, разбира се, си свободен да пробваш да си заредиш електромобил
  • #36
    жалко , но факт ( преди 2 години )
    тези поне се опитват да направят нещо ,защото европейските компании продължават да са на принципа "пир по време на чума". Оня ден продадоха половината Порше и си раздадоха парите като бонуси, после ще има рев -Що не ни помага държавата?
  • #35
    До 31 ( преди 2 години )
    Отделно, че нищо не пречи всички служебни паркинги да бъдат покрити с фотоволтаици и енергията да бъде продавана директно на автомобилите паркирани под тях. А ако има прекалено големи разлики в цените когато пече слънце и вечерно време, повечето домакинства, предприятия и учреждения ще бъдат оборудвани и с батерии за съхранение на енергия, което също ще балансира цените. Съхранение във водород е изключително глупава идея, защото от 100 kWh съхранени от мрежата, не могат да върнат и 50 обратн ...
  • #34
    До 31 ( преди 2 години )
    Точно заради недостига на електрическа енергия и баснословна високите цени много бързо ще бъдат изградени много възобновяеми източници, а точно заради отрицателните цени ако има свръх излишък, никой няма да направи инвестиции за милиарди във възобновяеми източници, ако няма да печели от тях. В голямата си част тези ВЕИ ще бъдат изградени от самите консуматори на енергия, като просто монтират максималната мощност която употребяват и няма да им трябва съхранение.
  • #33
    До 31 ( преди 2 години )
    Къде са тези излишъци на ток и отрицателни цени. Света в момента страда от НЕДОСТИГ на ток и германците пуснаха дори уж закритите си въглищни централи, за да покрие търсенето на електрическа енергия за да не остане Франция без ток, цените в Европа гонят евро за киловатчас, а ти говориш за излишна възобновяема енергия и отрицателни цени. Не възобновяема, а никаква няма! Да не живееш в някаква паралелна реалност?
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    То не беха гърмящи бегове, откачащи се колела... Високи технологии от Азия, както казва каскена...Хвала!
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    До 27: Става, но само ако имаш 3 (не 8) електромобила на разположение за часовете в които има свръх поризводство. В реалността това практически не се случва често, иначе просто нямаше да има отрицателни цени на елетроенергията, което налага разработването на технологии за съхранение на енергията като водорода. Предимството му е бързото зареждане, не ефективността. 500 км за 5 мин. Срещу 100 км за 15.
  • #30
    И.а ( преди 2 години )
    Може ли да ми кажете за технологии и нововъведения вкарани от Тойота.
fallback
Последни