fallback

Автономният режим на Tesla се оказва кошмар на сняг

Вижте как се справя бета-версията на FSD при лоши метеорологични условия (ВИДЕО)

Докато производителите на автомобили постигнаха голям напредък по отношение на безопасността и системите, подпомагащи водача (ADAS), мечтата за напълно автономна производствена кола все още не е постигната. Ново видео от заснежените пътища в района на Детройт доказва, че най-новата актуализация на системата за пълно автономно шофиране (FSD) на Tesla не може да функционира правилно при лошо време, като ефективността й се счита за меко казано опасна.

Видеото е качено в YouTube-канала на Detroit Tesla и е реален тест на актуализацията FSD Beta 10.69.25. Още от самото начало е ясно, че пътуването няма да е лесно, като това е заявено и от самия шофьор, който заявява, че рискува както собствения си живот, така и този на автомобила.

Режимът Full Self-Driving е активиран и системата прави всичко възможно, за да следи бордюра. Очевидно се въвежда информация от навигационната карта, тъй като сензорите наистина не могат да видят кога пътят е покрит със сняг. Въпреки че FSD върши доста добра работа при откриване на трафик, той често се насочва надясно, тъй като не може да следва лентата си и да остане в платното.

Дори при много ниски скорости (25-30 км/ч) Tesla не е в състояние да следва избрания маршрут без информация от водача, който се намесва, за да спаси положението, когато колата промени посоката си без видима причина. В един момент ситуацията е толкова лоша, че шофьорът казва: „Не знам как ще постигнат пълна автономия, когато на половината свят има подобни условия на сняг, дъжд и лед. Определено системата не е подходяща за такова време“.

Все пак не всичко е толкова лошо, като шофьорът признава, че има някои подобрения в сравнение с по-старите версии на FSD Beta. Когато опашката на превозното средство се изплъзне по време на завой, системата вече има способността да стабилизира автомобила, без да се налага човекът зад волана да са намесва. Въпреки това, представянето на колата не може да оправдае името „Пълно самостоятелно шофиране“, което е дадено на системата.

fallback
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Очевидно не си запознат с технологията на автопилота на Тесла. На нея дори не и трябва да е картографиран района и може да се справи прилично на абсолютно непознат терен, стига да има маркировки и знаци. Разбира се е далеч от идеалното и надали някога ще стане напълно без грешки, но това е много по-различен подход от тези на останалите които разчитат на gps и позволяват автопилота да се включи само на много добре предварително одобрени и картографирани райони.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Очевидно не си запознат с технологията на автопилота на Тесла. На нея дори не
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Естествено че никакви камери и сензори не могат да стигнат ниво, сами да управляват. Единствено могат да следят за останалите учасници в движението. Днес GPS системите имат по няколко метра отклонение, европейската е най-добрата, но и при нея има отклонение от метър-два. Докато тези системи, не те позисионират до милиметър, няма да има автономно шофиране, защото само с GPS можеш да се локализираш на картата.
fallback
Последни