fallback

Кога вибрациите на автомобила са нормални

Леката „аритмия” в повечето случаи е просто техническа характеристика

Разклащането на колата в движение или на празен ход винаги плаши шофьора. Всъщност това може да означава цял куп сериозни неизправности. Но понякога лекият „тремор“ е абсолютно безвреден. Разказваме ви кога и защо водачът не трябва да се тревожи.

Много често въпросните леки вибрации се усещат от собствениците на бюджетни автомобили с двигатели с малък обем. Например трицилиндровите двигатели на Peugeot, които се поставят на модела 208, все още се смятат за най-тресящите, но тъй като това дразни купувачите, агрегатите непрекъснато се доработват.

Инженерите променят дизайна на опорите, този на балансиращия вал и т.н., като прилагат всевъзможни мерки. С течение на времето това неприятно придърпване се оправи, но проблемът не изчезна напълно. Всъщност подобни проблеми имат всички нови и по-стари трицилиндрови мотори.

Между другото, собствениците на модерни и по-големи кросоувъри също могат да почувстват "неприятните трусове". Но те не трябва да бързат да се притесняват. Причината се приписва на характеристиките на дизайна - тоест няма нищо проблемно в това.

Подобни симптоми могат да се появят и при употребявани автомобили с роботизирана скоростна кутия - да речем при известната DSG на Volkswagen. Причината е, че фърмуерът на трансмисията е стар и просто "откача". Иначе самата скоростна кутия може да е без забележка.

Ако продължим историята за двупедалните версии на различни автомобили, тогава си струва да споменем A-класата на Mercedes. Леки "ритници" в задръствания и потрепвания в движение не са знак за проблемна работа. Същото важи и за B-класа, която е много по-рядко срещана у нас.

По-новите автомобили също имат своите странности, особено когато включите функцията Eco - един от начините за намаляване на разхода на гориво. Този алгоритъм предполага прехвърляне на автоматичната скоростна кутия на "неутрална", когато автомобилът е в режим D за дълго време на едно място.Това прехвърляне предизвиква усещане за вибрации. Но автомобилите с тази система няма да се счупят, така че собствениците им няма от какво да се притесняват.

И накрая един общ съвет. Посетете сервиз само когато към леките потрепвания се добавят и други симптоми. Да кажем, че двигателят започва да работи неравномерно на празен ход, разходът на гориво се повишава, появяват се подозрителни звуци. Или светят контролните лампи на таблото. Това са признаци на реални проблеми, а леката „аритмия” в повечето случаи е просто техническа характеристика.

fallback
  • #13
    iiiiii ( преди 1 година )
    TFSI naj golemiq *** v istoriqta na avtomobilostroeneto.
  • #12
    Анонимен ( преди 1 година )
    Едно време колите бяха по прости като конструкция и издържаха доста повече с по малко разходи за подръжка.Сега максимално усложнени като механика и електроника със супер скъпи части и издържат два пъти по малко.Голямо хвалене на новото.Чак се чудя как има такива да дават по 3/4/5 Хил за ремонт на кола на година две за едното возене.Само и само да каже че колата му е по нова година
  • #11
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз вибрации не понасям и не ги приемам за безвредни кой каквото ще да ми говори. Затова карам редови шестак. Там по концепция вибрациите са сведени до минимум. Същото важи и за V12 и ми се ще да пробвам някой ден. А 3 цилиндров двигател просто фактът че работи - бъдете благодарни. А това че работи като счупен - ами той си е счупен по рождение, какво да очаквате от такова недоразумение.
  • #10
    Анонимен ( преди 1 година )
    И аз карам 2.0 TDI 4x4 с DSG. Колата е купувана чисто нова и за 9 години и 135 хил км на кутията е сменяно масло два пъти до тук, цената е 350 лв на смяна в официалния дилър. Айде поздрави ;) на кръчмарските истории за DSG и калпави дизели. Ааа между другото по двигателя за толкова време е сменен един температурен датчик и подгревни свещи на 8-мата година. Лошата нафта се усеща по разхода а не по вървенето. Разхода из европа и Бг е един и същ.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Да ви издам една тайна. Тампоните на двигателите не са вечни, а на новите автомобили са по-сложни и се случва да дефектират. Тампонът си има цена, но пък смяната не е кой знае какво.
  • #8
    До 123 ( преди 1 година )
    Колата ми е нова и е на 150 хил. км. Явно е с обикновен съединител :D Пийте ги тези хапчета, бе!
  • #7
    123 ( преди 1 година )
    Съвременен DSG съединител струва 1000 лв и изкарва 60000 км.Обикновен съединител струва 300 лв. и изкарва 200000 км - да ти пикам и на еволюцията
  • #6
    При моя дизел ( преди 1 година )
    Приритвания се усещат когато филтъра влезе в самопочистващ режим.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    При e-208 няма "тремор"
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Затова се карат истински двигатели, а не съвременните тракащи 3 цилиндрови миксери
fallback
Последни