Разклащането на колата в движение или на празен ход винаги плаши шофьора. Всъщност това може да означава цял куп сериозни неизправности. Но понякога лекият „тремор“ е абсолютно безвреден. Разказваме ви кога и защо водачът не трябва да се тревожи.
Много често въпросните леки вибрации се усещат от собствениците на бюджетни автомобили с двигатели с малък обем. Например трицилиндровите двигатели на Peugeot, които се поставят на модела 208, все още се смятат за най-тресящите, но тъй като това дразни купувачите, агрегатите непрекъснато се доработват.
Инженерите променят дизайна на опорите, този на балансиращия вал и т.н., като прилагат всевъзможни мерки. С течение на времето това неприятно придърпване се оправи, но проблемът не изчезна напълно. Всъщност подобни проблеми имат всички нови и по-стари трицилиндрови мотори.
Между другото, собствениците на модерни и по-големи кросоувъри също могат да почувстват "неприятните трусове". Но те не трябва да бързат да се притесняват. Причината се приписва на характеристиките на дизайна - тоест няма нищо проблемно в това.
Подобни симптоми могат да се появят и при употребявани автомобили с роботизирана скоростна кутия - да речем при известната DSG на Volkswagen. Причината е, че фърмуерът на трансмисията е стар и просто "откача". Иначе самата скоростна кутия може да е без забележка.
Ако продължим историята за двупедалните версии на различни автомобили, тогава си струва да споменем A-класата на Mercedes. Леки "ритници" в задръствания и потрепвания в движение не са знак за проблемна работа. Същото важи и за B-класа, която е много по-рядко срещана у нас.
По-новите автомобили също имат своите странности, особено когато включите функцията Eco - един от начините за намаляване на разхода на гориво. Този алгоритъм предполага прехвърляне на автоматичната скоростна кутия на "неутрална", когато автомобилът е в режим D за дълго време на едно място.Това прехвърляне предизвиква усещане за вибрации. Но автомобилите с тази система няма да се счупят, така че собствениците им няма от какво да се притесняват.
И накрая един общ съвет. Посетете сервиз само когато към леките потрепвания се добавят и други симптоми. Да кажем, че двигателят започва да работи неравномерно на празен ход, разходът на гориво се повишава, появяват се подозрителни звуци. Или светят контролните лампи на таблото. Това са признаци на реални проблеми, а леката „аритмия” в повечето случаи е просто техническа характеристика.