С течение на времето при употребяван автомобил започват да се появяват проблеми с катализатора, ламбда-сондата или EGR-клапан. В повечето случаи собствениците са склонни да изключват тези системи или да се опитват да ги „излъжат“. Те изключват и един определен сензор, за да не им пречи на нормалното шофиране, а това е много опасно, предупреждават експерти.
Факт е, че на пазара на употребявани автомобили е пълно с модели на BMW, Mercedes-Benz и Audi, които пристигат с богато оборудване и сравнително малък пробег. Това е мечтата на всеки потребител и подобни коли (предимно седани) се разграбват като топъл хляб. Те се използват активно, но в един момент новите им собственици се натъкват на проблеми.
При диагностика се оказва, че EGR-клапанът е запушен или има грешки в датчика за температура на изгорелите газове (той се намира пред катализатора). Неизправностите често се проявяват при коли с чип-тунинг, който е направен не както трябва. И идеята е била да се „изстискат соковете“ на колата, която след продажба вече е проблем на някой друг.
Едно от решенията в случая е да се изключи сензора за температура на отработените газове, защото зарани него колата често влиза в авариен режим. Факт е, че в подобни случаи, когато десният педал се натисне рязко, електронният блок за управление принудително прекъсва подаването на гориво и така предпазва двигателя. При премахване на датчика, динамиката е налице и дори се увеличава, но това рано или късно води до основен ремонт на двигателя.
По принцип този сензор не може да бъде изрит или деактивиран. И по време на диагностика на автомобила той също трябва да бъде проверяван дали показва признаци на живот и дали е в добро състояние. Между другото, понякога той се отстранява заедно с филтъра за твърди частици, така че клиентът да не се оплаква от грешки и лоша работа на мотора.
Затова и експерти препоръчват – при диагностика на употребяван автомобил, проверете дали датчикът за температурата на изгорелите газове е наред. Това е ключът към издръжливостта на основния задвижващ агрегат.