fallback

Мразен от шофьорите сензор спасява двигателя от основен ремонт

Изключването на този датчик може да причини огромни неприятности

С течение на времето при употребяван автомобил започват да се появяват проблеми с катализатора, ламбда-сондата или EGR-клапан. В повечето случаи собствениците са склонни да изключват тези системи или да се опитват да ги „излъжат“. Те изключват и един определен сензор, за да не им пречи на нормалното шофиране, а това е много опасно, предупреждават експерти.

Факт е, че на пазара на употребявани автомобили е пълно с модели на BMW, Mercedes-Benz и Audi, които пристигат с богато оборудване и сравнително малък пробег. Това е мечтата на всеки потребител и подобни коли (предимно седани) се разграбват като топъл хляб. Те се използват активно, но в един момент новите им собственици се натъкват на проблеми.

При диагностика се оказва, че EGR-клапанът е запушен или има грешки в датчика за температура на изгорелите газове (той се намира пред катализатора). Неизправностите често се проявяват при коли с чип-тунинг, който е направен не както трябва. И идеята е била да се „изстискат соковете“ на колата, която след продажба вече е проблем на някой друг.

Едно от решенията в случая е да се изключи сензора за температура на отработените газове, защото зарани него колата често влиза в авариен режим. Факт е, че в подобни случаи, когато десният педал се натисне рязко, електронният блок за управление принудително прекъсва подаването на гориво и така предпазва двигателя. При премахване на датчика, динамиката е налице и дори се увеличава, но това рано или късно води до основен ремонт на двигателя.

По принцип този сензор не може да бъде изрит или деактивиран. И по време на диагностика на автомобила той също трябва да бъде проверяван дали показва признаци на живот и дали е в добро състояние. Между другото, понякога той се отстранява заедно с филтъра за твърди частици, така че клиентът да не се оплаква от грешки и лоша работа на мотора.

Затова и експерти препоръчват – при диагностика на употребяван автомобил, проверете дали датчикът за температурата на изгорелите газове е наред. Това е ключът към издръжливостта на основния задвижващ агрегат.

fallback
  • #20
    Стиф ( преди 1 година )
    Пълни глупости. Може да се доведе до тотал за мотора от некадърници, не от отстраняването на някоя от еко тъпотиите... Имам евро 4 1.9тди в а3 8п, жената го кара, както е излязла от завода, без никакви намеси с егр, катализатор - всичко. Въпреки бдц'то егр'а блокира и заседна. Горивата са ни леш, а маслата са пълни с реплики и ***... Иначе е само на 400000км и се мести още
  • #19
    Малко запознат ( преди 1 година )
    На мен ми изглежда че с изключен egr клапан и без дпф дизеляците изкарват повече км
  • #18
    Баш майстора ( преди 1 година )
    Те едно време като нямаха датчици и всички са блокирали по на 10000км.Всичко е тъпкано с електроника за да е скъпо и да се поврежда често.Нито егр, нито дпф, адблу или там каквото още измислят е необходимо.Един катализатор си е напълно достатъчен
  • #17
    Джоган 157 ( преди 1 година )
    В електротехниката ,като искаш дадена машина да тръгне спешно,но временно може да се направи "мост" на някой датчик.Но при електрониката не е така-цялата инсталация е много деликатна и добре обмислена.Най-важна е НАДЕЖДНОСТТА на елементите и грамотната експлоатация.
  • #16
    Жоро ( преди 1 година )
    Сега ми се изясниха някои причини за поведението на автомобила при светването на тази лампа. И още, да внимаваме на какъв монтьор попадаме, щом производителя го е сложил, да не позволяваме някой псевдоспециалист да го отстрани.
  • #15
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Никакви мотори няма да счупите. Ама, ще продължите да сте първи по ракови заболявания в света. В Германия спират, замерват шум и гозове и ако си над нормата, 2000-3000 глоба и спиране от движение. Тука *** се кефи, че като изкъртил катализатора, колата му се отпушила!....
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Рабирачите ще ги призная за такива ,ако някой ми каже какво е шпатунг.Монтьор съм от 40 години .
  • #13
    Пропов ( преди 1 година )
    За мен един осмак с карбуратори и дебело жило за газта. Нека да гори, колкото върви. Ще го храня. Ама повечето хора приемат колата като необходимо зло и им тежи. Искат да не гори и затова получават едни сложни периферни системи. Хвалят се колко малко гори, ама честичко изсипват сериозни суми при майстора. Тия техники са ок първите няколко години и за европееца не е проблем. Ама у нашата псевдо Европа тия системи влизат вече полумъртви и закърпени. И сгодната колица се оказва кофа с дупка.
  • #12
    Пич ( преди 1 година )
    Старите дриспели с жигулите и немските дрънгулници да не ми дават съвети ако може. Изтровихте ни с пърделниците си, само и само да спестите някоя стотинка прости деца на ком/социализма. Айде на село и това е. Селски тарикати
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки андрешковец който си е взел дизел за градско каране винаги впоследствие е наказан от собственото си тъпоумие и трови не само останалите но най-вече и себе си.
fallback
Последни