fallback

Мразен от шофьорите сензор спасява двигателя от основен ремонт

Изключването на този датчик може да причини огромни неприятности

С течение на времето при употребяван автомобил започват да се появяват проблеми с катализатора, ламбда-сондата или EGR-клапан. В повечето случаи собствениците са склонни да изключват тези системи или да се опитват да ги „излъжат“. Те изключват и един определен сензор, за да не им пречи на нормалното шофиране, а това е много опасно, предупреждават експерти.

Факт е, че на пазара на употребявани автомобили е пълно с модели на BMW, Mercedes-Benz и Audi, които пристигат с богато оборудване и сравнително малък пробег. Това е мечтата на всеки потребител и подобни коли (предимно седани) се разграбват като топъл хляб. Те се използват активно, но в един момент новите им собственици се натъкват на проблеми.

При диагностика се оказва, че EGR-клапанът е запушен или има грешки в датчика за температура на изгорелите газове (той се намира пред катализатора). Неизправностите често се проявяват при коли с чип-тунинг, който е направен не както трябва. И идеята е била да се „изстискат соковете“ на колата, която след продажба вече е проблем на някой друг.

Едно от решенията в случая е да се изключи сензора за температура на отработените газове, защото зарани него колата често влиза в авариен режим. Факт е, че в подобни случаи, когато десният педал се натисне рязко, електронният блок за управление принудително прекъсва подаването на гориво и така предпазва двигателя. При премахване на датчика, динамиката е налице и дори се увеличава, но това рано или късно води до основен ремонт на двигателя.

По принцип този сензор не може да бъде изрит или деактивиран. И по време на диагностика на автомобила той също трябва да бъде проверяван дали показва признаци на живот и дали е в добро състояние. Между другото, понякога той се отстранява заедно с филтъра за твърди частици, така че клиентът да не се оплаква от грешки и лоша работа на мотора.

Затова и експерти препоръчват – при диагностика на употребяван автомобил, проверете дали датчикът за температурата на изгорелите газове е наред. Това е ключът към издръжливостта на основния задвижващ агрегат.

fallback
  • #10
    За това ( преди 1 година )
    статор-ротор.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    старото поколение крайно време е да разберете че съвременните двигатели се управляват от ебу и десетина датчика които подават данни в реално време за да можеш да стигнеш от А до Б
  • #8
    Бате Иво ( преди 1 година )
    Аз съм малко старо поколениеНямаше чипове нямаше нищоСамо въртиш жигльоритеИли слагаш другиТая екология ще ни съсипеДатчик за температурата на изгорелите газовеЧе те са си изгорели какво ще им мериш температуратаИ това съсипвало двигателяПълни глупостиИмаш всмукване сгъстяване работа и изпусканеТо тия специалисти ако ги питаш какво е бабит или глико ще те гледат като индианец пишуща машина
  • #7
    Фантом ( преди 1 година )
    ВЧЕРА ТИ ПОЧЕРНЯ ДУПЕТО ДНЕС ЕКСТЕРТ ПО СЪВЕТИ ПОДРЪЖКА АВТОМОТО И НЕЗНЕШ ЩО Е ТАМ ТАЯ СОНДА НО ПЛЯМПАШ
  • #6
    Фантом ( преди 1 година )
    Тия приказки и деца под 5г ги знаят и по умен от живота няма спри с тия измишльотини стига промива мозъци колко повече елетроника толко по голям *** аиде спри с тия глупости
  • #5
    Дизел само Дънки ( преди 1 година )
    През целият ми живот карам само дизели 2 ро 3 то поколение даже но не стават дпф катализатори и тем подобни.Карам си 124 ка та 2.5 дизел на пържено олио и ми е готино по мен тръгват всички кучета и котки и *** мирише на пържени кюфтета,картофи и др та тека 1 500 000 км.
  • #4
    68-я ( преди 1 година )
    Чипосвайте яко и да вие през дедовия. Трансджендъропедалите от Гейвропа да му мислят. Само 1.9 TDI и тесни пички.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Сгурта на Европа идва при нас,а наш *** купува и ремонтира в несвяст иска да се трови.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук до 2050 година поне ще се тровим с дизелите от ЕС понеже сме тяхното сметище.
  • #1
    Майстора ( преди 1 година )
    Това са като лопатите с въглища на машиниста на парния локомотив. Музея
fallback
Последни