fallback

Заслужава ли си Hyundai Santa Fe на старо?

Вижте какво да очаквате от второто поколение на модела

Предвид по-приемливите си цени втората генерация на този корейски кросоувър е сравнително популярна у нас. Моделът се произвежда през периода 2006 - 2012 година, но въпросът е: Заслужава ли си да купим такъв Hyundai Santa Fe на старо?

Какво представлява?

Външно сдържаното и солидно поколение Santa Fe II остарява с достойнство. Интериорът не е лош на външен вид, но е евтин на допир и щедро украсен с дървесни вложки. Най-сериозните оплаквания за ергономията са ниско разположеният дисплей на климатроника и характерната синкава подсветка на уредите.

Предните седалки имат минимална странична опора, но пък от друга страна имат достатъчно настройки. Задният диван е просторен, а наклона на облегалката се регулира отделно. В услуга на пътниците има подлакътник с държачи за чаши, въздуховоди в централните колони и джобове в гърбовете на предните седалки. Багажникът с обем от 774 литра, като минус при него е само ниската пета врата.

Какво може да се купи?

На вторичния пазар има много Santa Fe II за всеки вкус. Повечето автомобили са с автоматик и задвижване на всички колела, въпреки че няма да е трудно да се намери версия с механична скоростна кутия, както и екземпляри, работещи с нафта и с бензин. Изборът на двигатели е базовият 4-цилиндров двигател (174 к.с.), бензинов със 189-конски сили, шестак 2.7, дизел и такъв с обем 2.2 (150-155 к.с.).

Почти всички кросоувъри са с пробег от над 150 хиляди километра, но цените им слабо корелират както с пробега, така и с годината на производство. Копие в добро състояние с кожен салон, двузонов климатик и електрически седалки определено държи високи цени. От опциите си заслужават климатроник, електрически седалки и шибедах.

Как вози?

Дори и с V6 този Hyundai няма да бъде спринтьор. Това е спокоен и плавен кросоувър, който не обича високоскоростни завои, но поддържа скорост на магистрала доста добре. Енергоемкото окачване на кросоувъра ви позволява да не забавяте скоростта дори и при по-неравни пътни настилки. Възможностите за задвижване на всички колела са достатъчни за решаване на задачи като пътувания до вилата или до близкото езеро.

Какво да очакваме?

Фабричната боя на Santa Fe е тънка и лесно се поврежда, а драскотини се появяват бързо. Страдат не само капакът, ръбовете на вратите и рамката на предното стъкло, но и покривът. Праговете, арките и дъната на вратите са покрити с пластмасова облицовка, под която също е възможна корозия. В купето най-бързо се износва кожата на волана и седалките. Електрическата система в салона причинява много проблеми.

2.4-литровият бензинов двигател може да се нарече надежден, ако не беше склонността му към износване на цилиндрите. V6 е лишен от това нещастие и при правилна поддръжка може да измине до 500 хиляди км. Дизелите също са добри, но на тази възраст има голяма вероятност за сериозни инвестиции в обслужване на турбината, EGR системата и ангренажния механизъм.

Няма оплаквания относно ресурса на ръчната трансмисия, но подмяната на съединителя, който е с маховик струва много. Santa Fe има няколко автоматични трансмисии: преди рестайлинга това са четири- и петстепенни агрегати, а след модернизацията се появи по-модерна шестстепенна автоматична скоростна кутия. Всички те са сравнително безпроблемни и могат да изминат 200-250 хиляди километра преди първия ремонт. Слабите места в задвижването на четирите колела включват фрикционния съединител, маслените уплътнения и шлицовите съединения, които са склонни към корозия.

Окачването на кросоувъра е доста изобретателно и резервните части за него са евтини, а заместителите също са широко разпространени. Същото важи и за управлението и спирачките. Практически няма оплаквания относно кормилната рейка. Дори възстановяването на работата на крачната ръчна спирачка, което се налага често, не излиза скъпо. С други думи това е относително надежден кросоувър, но с евтина поддръжка.

fallback
  • #11
    Дидо ( преди 1 година )
    Имах Х5 и Туарег след това е постоянно в скъпи ремонти, твърда возия и робуване на марката. Взех Санта фе 2007 с всички екстри дизел, уникална возия, евтина поддръжка, не се разваля, комфортен кожен салон на магистралата те размазва от кеф, 4х4 му е бруталното но в рамките на разумното. На година правя по 70 - 80 000 км.Вече е на 420 000 км. в топ състояние. Задължително почистване на цедката в картера, смяна на дихтунгите и турбината която е консуматив, ЕГРА да се затапи и не на катализатор ...
  • #10
    Макс ( преди 1 година )
    Нямал съм, но преди време ми се наложи едно пътуване от 1000 км. Моята кола беше в сервиз за няколко дни и взех от приятел неговата. Не помня нито двигател, нито кубици и конски сили, но впечатленията ми бяха много добри. Не съм в БГ ако това има значение.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно 2.4 двигателят е най-проблемния двигател на Хюндай изобщо, същия двигател се слагаше и на Киа , но Киа го замениха безплатно като проблемен за разлика от Хюндай. Да не говорим за консумацията на гориво!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Окачването е доста изобретателно Какви глупости! Окачването е взето от митсубиши и бих казал че е супер здраво, умерено стегнато, че чак бих го оприличил за меко. Колата е супер: *** двигател, здрава АСК, евтин но стилен интериор, евтини части и лесна за обслужване. Най-евтината 7 местна джипка! Карам такава вече 6 години и пак бих си взел Санта фе.
  • #7
    До Коко ( преди 1 година )
    Нов ли го взе?Или "нов внос, каран от немска баба да си ходи на вилата веднъж месечно"? "Само" на 500 000 релани километра, на мега оферта - 3 пъти по ниска цена от в mobile.de?Вземате глокници без да гледате, вярвате на легендите на джамбазите, после колите ви виновни! Санта Фе има някои детски болести, но се знаят и са лесно и евтино лечими!Имаш ли читав сервиз и знаеш ли как да си избереш читава бройка, ще си много доволен от колата!Че ти си гризнал дървото, си си виновен ти!
  • #6
    123 ( преди 1 година )
    Дизел убаф нема.Всички са проблемни и със скъпа поддръжка.Годините разработки са го доказали
  • #5
    Вин ( преди 1 година )
    КараНиколов Каква е връзката между дифтунгите и маслената цедка, питам от техническо любопитство?!
  • #4
    КараНиколов ( преди 1 година )
    Мога да дам мнение за Дизела.Изключително надежден автомобил с евтина подръжка. Дизела с автомат с правилна експлоатация може да надмине 350 000 км (аз съм на 355 000) без сериозни ремонти. Под правилна експлоатация разбирай смяна на масло на максимум 10 000км, на скоростите на 50 000км. За да се избегне проблема със задръстването на маслената цедка в картера, се прави смяна на дифтунгите на инжекторите на всеки 100 000км. Нито едно от посочените не е скъпо особено в сравнение с останалите марки
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Къса колянов вал като не си чел!Дизела им има проблем с масления филтър в картера,което води до ниско налягане на маслото и от там заминават биели и вала.Ако се хване на време всичко си е ОК.Иначе е супер икономичен двигател за габаритите на колата!Даже при автоматика средния разход е под 8/100, а извънградския е под 7/100!Други основни проблеми са ДПФ заради който пука глава,помпата за прехвърляне между двата резервоара и компресора на климатика!Ако знаеш какво да гледаш е супер надеждна кола
  • #2
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Брей! Според вас, нещастници, това е най-проблемния автомобил на света!?....Според мен, собственик на 2.4 бензин, това е много надежден и отговарящ на очакванията истински СУВ.
fallback
Последни