fallback

Кои са най-продаваните автомобили в Европа за ноември

Въпреки все повечето съперници на пазара Tesla Model Y продължава възхода си

Продажбите на нови автомобили в Европа нараснаха за четвърти пореден месец през ноември, като това се дължи силното представяне на електрическите превозни средства с батерии (BEV). Регистрациите на всички автомобили на 27 европейски пазара възлизат на общо 1 010 900 единици миналия месец, което е ръст със 17% спрямо ноември 2021 г. Тогава са продадени 860 700 нови коли, съобщава Jato Dynamics.

Електромобилите се представиха особено добре, нараствайки с 30% на годишна база до 172 600 единици. Те представляват 17,1% от всички автомобили, регистрирани през ноември, като това е вторият им най-висок месечен пазарен дял след декември 2021 г., когато достигнаха 18,9%. Представянето им се дължи най-вече на продажбите на Tesla, като Model Y и Model 3 заемат първите две места по продажби при електромобилите.

„Въпреки появата на нови съперници, резултатът от ноември показва, че растежът на Tesla се ускорява, затвърждавайки нейното лидерство на европейския пазар на BEV“, коментира Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics.

Независимо от продължаващия растеж на продажбите на електромобили, бензинът си остава доминиращото гориво в Европа. С него се задвижват 53% от колите, регистрирани през ноември. Електрифицираните превозни средства (BEV и plug-in хибриди) заемат още 28% от пазара, докато дизеловите автомобили изостават с 16%.

Въпреки че ноември беше особено силен месец като продажби, това не беше достатъчно, за да смекчи въздействието на цялостния спад през 2022 г. Към края на ноември през 2022 г. в Европа са регистрирани 10 167 700 автомобила, което прави 6% спад на годишна база .

Най-продаваните коли в Европа през ноември (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #8
    идея ! ( преди 1 година )
    Независимо коя статия чета винаги в нея директно или завоалирано се говори с натрапчиво възхищение за великата тесла !Защо не се прекръстите от аутомедиа на тесламедиа ?Така поне ще сте откровени с читателите си .
  • #7
    Муахаха ( преди 1 година )
    VW имат 42350 бр в топ 10, Тесла 19 169 бр!!!! Ако Тесла предлагаха повече от 4 модела и клиентите им имаха поне някакво право на избор, щяха да продават по 5000бр от модел на месец в Европа! Къде го портфолиото с модели на Стелантис, VW, Тойота, къде ги двата реда на ТеслЯ! В общите годишни продажби пак ще са под 20 място и Фиат ще ги бие само с бройките на модел 500!!!
  • #6
    Алекс ( преди 1 година )
    Дачия разби Голфо.
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Така е но производството в Китай вече е 1.2 милиона годишно и се оказва че е прекалено голямо дори след като свалиха цените там на У/3 до под 40 хил долара и увеличиха износа на макс. Просто У/3 са близо до лимита си и в Китай вече го достигнаха
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това при положение че пиковия месец за Тесла е декември когато се очакват около 40 хил продажби на Тесла У и още доста от другите модели но разбира се пазара на електромобили 50+ хиляди евро вече се насища и на места има на склад и понякога правят по няколко хиляди отстъпка. Скоро ще се налага да свалят цените и от официалния ценоразпис което е нормално все пак не може да продаваш повече от Ауди основно с 1 модел и да имаш марж колкото Порше
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е само началото. Тесла засега е постигнала производствен капацитет само от 3 000 броя на седмица, което е около 12 000 бройки месечно и останалото се внася от Китай. Скоро капацитетът ще нарасне до 5000 бройки седмично и всеки месец ще се продават поне по 20 000 броя в Европа, като ще имат много голям диапазон за намаляване на цената, при положение че в момента работят на 35% брутен марж на печалбата, а транспорта от Китай струва пари и има митнически такси.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти да видиш. А акциите на тесла падат защото имало индикации за намалено търсене. Представям си ако се търсиха повече, колко щяха да продадат.
  • #1
    Факт ( преди 1 година )
    На Голф над половинара му продажби са вътрешно фирмени
fallback
Последни