Видеоклип от необичайна пътна ситуация набира популярност в социалните мрежи, след като Electrek го побликува в Twitter. На кадрите се вижда как компактният кросоувър Ioniq 5 тегли камион Scania по заснежен наклон.

Случката е от Естония и няма много информация, но доколкото може да се прецени от видеото, камионът не е успял да преодолее наклона. Най-вероятно под снежната покривка на пътя се крие лед. В един момент от видеото се вижда ясно как задната част на камиона поднася вляво.
В същото време колелата на Ioniq 5 не се плъзгат, очевидно бордовите асистенти, които контролират сцеплението, могат да се справят. Като цяло ситуацията създава усещането, че изтеглянето на тежък камион в снега не е трудна задача за електрическо превозно средство, но все пак всичко се разиграва на равен път, а и наклонът не изгежда твърде голям.
Естествено, в коментарите под видеото могат да се прочетат мнения на крайностите. Като например: „Hyundai върши страхотна работа при преминаването към BEV“, „Кажете ми отново защо някои хора смятат, че електромобилите не са подходящи за зимата?, както и „Фалшиво! Можете да чуете звука на двигателя, който се повишава, когато камионът започна да се движи“.
Но без значение от ситуацията във видеото, първият електрически Ioniq 5 на Hyundai е един от най-продаваните и разпознаваеми електромобили на пазара. Моделът дори получи титлата „Световен автомобил на годината“. Максималният пробег на Long Range 2WD по цикъла WLTP е 485 км, но реалният пробег е по-скоро 385 км. Разбира се, това много зависи от стила на шофиране, броят на пътниците, багажа и особено от външната температура. Ioniq 5 ускорява да до 100 км/ч за 5,2 секунди във версия 4х4 и капацитет на батерия 72,6 кВч.


0