fallback

Toyota отново критикува прехода към електричество

И други производители са против, но си мълчат, категоричен е президентът на компанията

Японският производител Toyota е принуден да обновява значително своите инвестиционни планове, за да осигури прехода към задвижвания с нулеви емисии, но философията на марката никога не е била да се фокусира единствено върху двигатели, захранвани с батерии.

Това на няколко пъти беше обявена от президента на компанията Акио Тойода, който е категоричен, че че скептичното му мислене относно електричеството се споделя от много други марки. Сега шефът на Toyota отново изрази скептицизма си относно случващото се в индустрията, съобщава Wall Street Journal. По време на посещение в Тайланд Тойода каза, че и други производители продължават сериозно да се съмняват дали е правилно да са поели единствения електрически път.

„В нашата индустрия има мълчаливо мнозинство, което се чуди дали електрическите превозни средства наистина са добри като единствената опция за бъдещето. Мнозина смятат, че това е просто мода и не могат да надигнат глас“, заяви Тойода.

В същото време компанията му официално потвърди ангажимента си към диверсифицирана стратегия, която включва главно хибриди и автомобили с водород (както с технология за горивни клетки, така и с двигатели с вътрешно горене).

„Отговорът все още не е ясен и ние не трябва да се ограничаваме до една опция. Електрическите автомобили не са единственият начин за намаляване на емисиите. Хибридите могат да окажат незабавно въздействие върху декарбонизацията, а алтернативите на електромобилите - като моделите с водородни горивни клетки, са все по-често срещани и признати от правителствата, медиите и много производители”, коментира Тойода.

Думите на президента на Toyota са част от по-широк контекст - достатъчно е да си припомним съмненията, изразени от Карлос Таварес миналия май. Тогава главният изпълнителен директор на Stellantis изрази загрижеността си от липсата на стабилна инфраструктура за зареждане, както и от геополитическите рискове, произтичащи от закупуването на суровини и растящите каталожни цени, които могат да направят електрическите автомобили недостъпни за част от населението.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А съседната статия: Опит с водородни автобуси се провали и следва връщане към дизела: минавали към водород - трънки
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм за електромобилите, но да се залага всичко на една карта не е мъдро. В това отношение е прав. От друга гледна точка той иска да се обърне внимание на технологии, при които Тойота има предимство и говори против такава, където очевидно изостават.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво пак искат имат достатъчно време да си продават хибриди до 2035г в Европа, някои щати на САЩ и в Канада а между другото Китай не планира забрана на зареждаеми хибриди след 2035г така че стига да са конКурентни има достатъчно пазари по света където да продават стабилно хибриди поне до към 2040г
fallback
Последни