fallback

Toyota отново критикува прехода към електричество

И други производители са против, но си мълчат, категоричен е президентът на компанията

Японският производител Toyota е принуден да обновява значително своите инвестиционни планове, за да осигури прехода към задвижвания с нулеви емисии, но философията на марката никога не е била да се фокусира единствено върху двигатели, захранвани с батерии.

Това на няколко пъти беше обявена от президента на компанията Акио Тойода, който е категоричен, че че скептичното му мислене относно електричеството се споделя от много други марки. Сега шефът на Toyota отново изрази скептицизма си относно случващото се в индустрията, съобщава Wall Street Journal. По време на посещение в Тайланд Тойода каза, че и други производители продължават сериозно да се съмняват дали е правилно да са поели единствения електрически път.

„В нашата индустрия има мълчаливо мнозинство, което се чуди дали електрическите превозни средства наистина са добри като единствената опция за бъдещето. Мнозина смятат, че това е просто мода и не могат да надигнат глас“, заяви Тойода.

В същото време компанията му официално потвърди ангажимента си към диверсифицирана стратегия, която включва главно хибриди и автомобили с водород (както с технология за горивни клетки, така и с двигатели с вътрешно горене).

„Отговорът все още не е ясен и ние не трябва да се ограничаваме до една опция. Електрическите автомобили не са единственият начин за намаляване на емисиите. Хибридите могат да окажат незабавно въздействие върху декарбонизацията, а алтернативите на електромобилите - като моделите с водородни горивни клетки, са все по-често срещани и признати от правителствата, медиите и много производители”, коментира Тойода.

Думите на президента на Toyota са част от по-широк контекст - достатъчно е да си припомним съмненията, изразени от Карлос Таварес миналия май. Тогава главният изпълнителен директор на Stellantis изрази загрижеността си от липсата на стабилна инфраструктура за зареждане, както и от геополитическите рискове, произтичащи от закупуването на суровини и растящите каталожни цени, които могат да направят електрическите автомобили недостъпни за част от населението.

fallback
  • #33
    TSLA ( преди 2 години )
    Голямо мрънкане пада. Уж големи мъже, а всъщност принцеси. Взеха им лапачката и настана хленч.
  • #32
    До долния ( преди 2 години )
    Тук коментираме какви електромобили ще караме след 20 години, като дойде време да ги внасяме в България. Но пък ако слушаш повечето, които пишат срещу електромобилите, въобще не им е проблем да си купят автомобил за 100 000 лв още сега, но нямало къде да го зареждат защото зарядните станции били адски скъпи 1 000 лв и никой не можел да си ги позволи даже да има гараж.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно - колко от критикуващите тук хибриди или електромобили или водородни могат да извадят 100 000 лева за автомобил? Тази статия не е за хора с ниски доходи. Когато българина започне масово да си купува нови автомобили, тогава и интереса към електромобили ще е "някакъв". Вижте Австрия със сравнима площ и население - 250 000 нови автомобила годишно срещу 25 000 за България. 10 към 1.
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Ето ви малко факти за водородното "бъдеще" Мирай е дълъг колкото Модел S, но багажникът му е с 60 л. по-малък от на Голф. Тежи 2 тона - с 200 кила повече от Модел 3, който предлага повече място за хора и багаж. Струва 74 хил. евро - сравнено с най-маломощната Модел 3 е с 25 хил. отгоре, а Теслата пак е по-бърза и Тойотката също няма 4х4. Клетките на Мирая след 250 хил. са чао, а LFP батерията на Модел 3 е милионник. "Благодаря" ви за бъдещето. Аз ще си карам електрическото настояще.
  • #29
    До23 ( преди 2 години )
    Я провери преди 20 години какви са били цените на фотоволтаиците и литиево-йонните батерии? Защото дори тук многократно са публикувани статии в които се казва че цените на батериите, както и на фотоволтаиците са паднали около 10 пъти само за последните 10 години. И не само цената е важна. Броят цикли живот преди десетина години беше в най-добрия случай 300-400 цикъла. В момента има батерии с 10 000 цикъла живот. Преди за 300 зареждания сменяш батерия. Зареждаш 10 часа, сега 15 минути.
  • #28
    До 27 ( преди 2 години )
    Разбира се че няма нищо общо сравнения на тип задвижване с криптовалути или права на гейове. Зареждаемите коли вече превземат държави като северноевропейските и някои от най-големите градове а криптовалута не знам изобщо къде се ползва масово вместо долари, юани или евро и държавите по-скоро нямат интерес от тях докато от зареждаеми коли имат когато са вносители на петрол
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Това спорът за ел. колите е същия спор като със измамата биткойн. Ти му казваш че няма нищо ново и че стара идея и е пирамида и измама, той ти казва ама то е ново, подобрено технологично, иновация и не знам си какво. Върви че му обяснявай..... Той си знае неговото. Докато не си изгуби парите няма да повярва.
  • #26
    До 27 ( преди 2 години )
    Разликата е че никога електромобили+зареждаеми хибриди не са достигали такива мащаби и дялове на зрели пазари пък това че има електромотори и батерии от векове не значи че са същите и вече има няколко модела със стотици хиляди годишни продажби и 1 с милион годишно капацитет. Можеш ли да кажеш най-масовия електромобил на 20ти век колко хиляди продажби е имал?
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Много хора, особено по младите не познават историята и си мислят че всичко е започнало едва ли не вчера и преди тях всички са били аборигени. За ваша информация ще ви кажа че това третият масов опит за преход към електрически коли! Първите електрически коли се появяват на пазара в края на 19 век. В началото на 20 век електрическите коли са били навсякъде. Електрическа кола е държала и рекорда за максимална скорост. През 70-те и 80-те години пак правиха ел. коли. Пак неуспешно разбира се.
  • #24
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    БРАВО! Факт е, че само Стелантис и Тойота надигат глас. Другите само мрънкат, но гледат да са политически коректни. А е факт, че електрификацията е изцяло политическо решение, даже диктат, а историята е показала, че тръгнеш ли напреко на пазара няма да стигнеш до никъде!
fallback
Последни