Всички производители днес имат свои собствени стратегии и графици за постигане на пълна електрификация на своята гама през следващите години. При Mercedes-Benz вниманието е насочена към гамата EQ, която ще играе водеща роля, като броят на моделите в нея продължава да расте. Така марката има електрически представител в почти всеки сегмент, като дори емблематичната G-Class през 2024 г. ще получи версия само на ток - EQG.
Това обаче е само част от революцията, която очаква Mercedes през следващите години, като тя няма да засегне само гамата, въпреки че се започва именно с нея. Вече не е тайна, че ще има съкращаване на моделите, като компанията ще фокусира върху по-висок клас автомобили и съответно по-печеливши модели, особено в настоящата ситуация с кризата на суровините и компонентите.
Това означава, че в близко бъдеще A-Class и B-Class ще станат изцяло електрически модели и по този начин ще променят позиционирането си на пазара, в това число и като цена, за да отговарят на новата стратегия на марката, която е „по-малко продажби, по-високи печалби“.
Mercedes ще намали част от гамата си, за да се фокусира върху по-луксозни модели. Така производителят ще раздели гамата си на три подсегмента - Luxury (компактните, които ще останат в каталога), Core Luxury (там ще бъдат интегрирани модели като E-Class, EQE) Top-End Luxury (S-Class, EQS и други модели от висок клас).
Именно във втория и третия сегмент ще отидат над 75% от предвидените инвестиции, като идеята е продажбите там да се увеличат с над 50%. Основното внимание ще бъде насочено към Mercedes-Maybach и Mercedes-AMG, които ще предлагат повече модели повече версии. В отделна гама ще бъде отделена G-Class, където ще се позиционират типични 4х4, очевидно изцяло електрически. Целта е оперативната печалба на марката да бъде увеличена до 14% през 2025 г.
Пак дотогава Mercedes планира да премахне 10% от глобалната си дилърска мрежа, която наброява общо 6500 точки за продажба. В Германия намаляването на дистрибуторската мрежа дори ще достигне 15-20% до 2028 г. Успоредно с това производителят иска да премине към агентски модел в Европа. При него производителят е този, който притежава складовите наличности и фактурира директно на клиентите.
До 2025 г. 80% от продажбите на Стария континент трябва да се осъществяват през тази система в общо 20 страни при 5 днес. Идеята е да се намалят разходите за дистрибуция, но и да се контролират по-добре цените на автомобилите. Mercedes също се стреми да достигне 25% онлайн-продажбите до 2025 г. Дилърите ще продължат да съществуват, но с различни роли, като предоставяне на услуги по поддръжка или извършване на доставки до клиенти. Всичко, свързано с частта за преговори и продажби, ще бъде централизирано от Mercedes. Това е рационализиращ процес, който ще опрости процеса на поръчване, ще контролира директно продажните цени и ще попречи на агенциите да обвързват капитал в своите автомобилни наличности.