fallback

Toyota показа прототип на електрически Hilux

Засега компанията не разкрива подробности за пикапа Revo BEV Concept

Японският автомобилен производител Toyota показа прототип на електрически пикап Toyota Hilux като част от специално събитие в Тайланд, организирано в чест на 60-годишнината от присъствието на марката на местния пазар.

 

 

Електрифицираната концепция Hilux Revo BEV Concept е проектирана да покаже, че стремежът към въглеродна неутралност е свързан с увеличаване на избора за автомобилните ентусиасти, а не с ограничаването му. На премиерното шоу, на което бяха показани пикап и лекотоварен модел за превоз на товари, присъства шефът на компанията Акио Тойода. За серийното производство на електрическия пикап Hilux обаче нищо не беше съобщено, както и не бяха разкрити характеристиките на автомобила.

Към момента в гамата на Toyota Hilux няма електрическа или хибридна версия. Прототипът обаче се вписва в плановете на компанията за мащабна електрификация на моделната линия. Освен това Toyota работи върху водородна версия на пикапа Hilux.

 

 

Hilux Revo BEV Concept е базиран на текущото поколение Hilux, което е с двигател с вътрешно горене, но е претърпял редица стилистики, за да се разграничава. Тези промени са най-забележими отпред, където инженерите са проектирали затворена решетка, като е инсталиран изпъкнал порт за зареждане от страната на предния пътник (вляво на автомобила, който е с десен волан).

Акио Тойода потвърди убеждението си, че Toyota може да постигне въглеродна неутралност чрез хибриди, plug-in хибриди, електрически превозни средства с батерии и превозни средства с горивни клетки. Той каза, че за да постигне въглеродна неутралност, автомобилният производител трябва да помни, че истинският враг е емисиите на въглероден диоксид, а не конкретен тип трансмисия. Той също така добави, че BEV не е единственият начин за постигане на глобалните цели за въглеродна неутралност.

 

 

Директорът също така отбеляза, че компанията обмисля варианти за използване на водородно гориво подобно на концептуалните автомобили GR-Yaris и GR-Corolla. Тойода добави, че част от разработката на електрическия Hilux е извършена в Тайланд.

Отбелязва се също, че основната функция на демонстрацията на новата концепция е не толкова разработването на електрическа версия на пикапа, а самият факт, че пикапите са много популярни в Югоизточна Азия и Toyota реагира на това, сякаш информирайки клиентите, че ще могат да отговорят на търсенето в този сегмент, дори и с широко разпространената електрификация на марката. Всъщност Isuzu D-Max е най-продаваната нова кола в Тайланд, изпреварвайки съществуващите Toyota Hilux, Honda City, Toyota Yaris, Ford Ranger и Toyota Corolla.

 

 

fallback
fallback
Последни