Зимното време, особено в европейската част на Русия понякога поднася изненади, които водят до страданието на милиони собственици на автомобили. Разказваме ви за един трик, който може да се превърне в истински спасител и който се използва от опитните руски шофьори.
През зимата всичко може да се случи. Мекото време се сменя с полярен студ за няколко часа. Големи снежни преспи, оставени от предишен снеговалеж, внезапно се озовават под топъл порой, който не спира с дни. В интернет се изговори много за „ мразовитите дъждове“, последиците от тях и борбата с ледените висулки, които запечатват вратите на автомобилите. Но при наистина мащабни размразявания, последвани от рязко захлаждане, понякога има не по-малко неприятни "ледени" инциденти.
Това се случва например, когато доста дълбока локва замръзне, а несъобразителен собственик е паркирал колата в нея. Или понякога пада обилен снеговалеж, заспивайки паркирани коли до главините на колелата. След това започва проливен дъжд, който обилно намокря снежните преспи. И впоследствие всичко замръзва.
В резултат на това гумите и колелата са в надежден леден капан и не е възможно да се измъкнете от него сами. И не можете да се надявате на помощта на трактор, например.Въпреки цялата безнадеждност на ситуацията, малко собственици на автомобили ще се съгласят да изчакат следващото размразяване, за да потеглят. Всеки иска по някакъв начин да се спаси от капана тук и сега.
За целта ще трябва да приложим физическа сила върху леда. Но юмруците няма да помогнат и малко от шофьорите имат пикел, който лежи на пода на багажника. Но е много вероятно да намерите масивна щанга за гуми, особено в багажника на опитен шофьор.
Именно с този инструмент трябва внимателно да почукате по гумите, но без да докосвате джантите. В идеалния случай ледът трябва да остане само в контактното петно на гумата с асфалта, където щангата вече не може да ви помогне. И тук на помощ идва химията под формата на опаковка сол.
Изсипвате я около колелата, като се стараете да влезе максимално под гумите. И след известно време солта ще заработи, частично „разтопявайки“ леда между гумата и асфалта. След това най-вероятно двигателят на автомобила вече ще има достатъчно мощност, за да премести автомобила от мястото му.