IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Последният Ford GT ще струва 1,7 млн долара

Само 67 бройки ще бъдат произведени в чест на оригиналната пистова кола Mk IV от 1967 г.

Американската компания Ford представи пистовия суперавтомобил GT Mk IV, като това ще бъде последната версия на настоящия GT и ще бъдат произведени само 67 коли. Бройката от 67 екземпляра е в чест на победата в „24-те часа на Льо Ман“ през 1967 г. на едноименния модел.

 

2023-ford-gt-mk-iv

 

Двувратката ще се отличава с дълга каросерия, нов битурбо 3,5-литров двигател EcoBoost с мощност 800 к.с. и адаптивно окачване Multimatic. Цената е 1,7 милиона долара, като вече се приемат поръчки със срок на доставка 2023 г. Заинтересованите клиенти трябва да преминат през процес на кандидатстване за покупка. Ford ще подбере купувачите през първото тримесечие на следващата година и ще започне доставките до края на пролетта.

Суперавтомобилът Ford GT Mk IV бележи края на жизнения цикъл на модела от третото поколение, ако се брои GT40. Като съвместна разработка на подразделението на Ford Performance и канадския Multimatic това е чисто пистова машина и за разлика от обикновения GT използва удължено шаси и дълга опашка. Всички панели са пребоядисани, направени са от въглеродни влакна и аеродинамично оптимизирани. А и в GT Mk IV има много технически промени.

 

2023-ford-gt-mk-iv (4)

 

Окачването ще включва амортисьори Multimatic Adaptive Spool Valve, предлагащи по-голяма гъвкавост по отношение на компресията и амортизирането на отскока в сравнение със стандартните. Ford GT Mk IV обещава да бъде най-добър от всички свои предшественици, осигурявайки най-високи нива на представяне и поведение.

Състезателната кола е запазила основните форми на GT, но с изцяло ново карбоново купе с агресивен бодикит, изрязващ се в промяна на абсолютно всички панели. Предните светлини са покрити с капаци с малки отвори с LED ивици. Всички елементи са направени в името на аеродинамиката, включително и джантите със специални капаци.

 

2023-ford-gt-mk-iv (3)

 

Задвижването е само към задните гуми чрез „подходяща състезателна скоростна кутия“. От Ford не споделят данни за ускорението или представянето на модела, но обещават „непредвидими нива“. Всички 67 автомобила ще бъдат ръчно произведени в завода на Multimatic в Маркъм, Онтарио.

Този Ford GT Mk IV следва GT LM Edition, разкрит в началото на октомври като последната итерация на суперавтомобила за движение по пътищата със „само“ 660 к.с. Тъй като не се налага да спазват разпоредбите за пътни автомобили, инженерите имат повече свобода по време на разработката. Например липсата на странични огледала.

 

2023-ford-gt-mk-iv (2)

 

И още – тялото е по-широко и излъчва изключителна аеродинамика, особено гигантското крило и дифузьора отзад. Страничните въздухозаборници изглеждат по-големи, вероятно защото подобреният двигател се нуждае от повече охлаждане.

 

 

0 от 500