fallback

Новата стратегия на Ford - абдикация от Европа или печеливш ход?

Предлагането на Bronco вместо Focus изглежда доста странно решение

Fiesta, Focus и Mondeo са най-успешните модели на американския производител Ford на Стария континент, но продажбите на марката продължават да падат и тя е принудена да прави промени в гамата си. Те обаче приличат повече на абдикация от европейските пазари, пише германското издание Automobil-industrie.vogel.de.

Още в началото на следващата година базираната в Кьолн компания иска напълно да се препозиционира и да се сбогува с всички класически модели леки автомобили в най-кратки срокове. С настоящ дял от едва 6% от европейския пазар на леки автомобили Ford е принуден да промени фундаментално стратегията си. За сравнение - VW все още има пазарен дял от 25%, а Stellantis – 22%.

Непрекъснато намаляващите продажби и намаляващите маржове правят бизнеса с традиционните леки автомобили все по-нерентабилен за производителя от Детройт. Затова и той реши да се откаже от най-успешния си малък автомобил – Fiesta, който се произвеждаше в продължение на 47 години. Преди него в историята отиде и изкаралото 29 години на конвейера Mondeo.

Сега Ford прави още една смела крачка, като обявява край на вечния конкурент на VW Golf в Европа - Focus, който наследи Escort през 1998 г. Така компанията развява бялото знаме и се оттегля почти без бой от вечната тристранна битка с двамата си големи германски конкуренти VW и Opel.

С новия си маркетингов лозунг „Приключенски дух“, Ford обявява препозициониране на основния си бизнес. В превод слоганът означава толкова, колкото и „желание за приключение“ и по този начин описва бъдещия път на марката. Има много общо с типичните американски модели, които предават американското отношение към живота и които Ford сега иска да пренесе през езерото в Европа.

В допълнение към здравия офроудър Bronco (от пролетта на 2023 г.) и пикапа Ranger (от сега нататък), стратегията на Ford за Европа включват и икони като новия Mustang или F-150 Lightning, който ще дойде в края на следващата година като напълно електрически модел. „Вече не искаме да създаваме объркващи продукти и да не бъдем скучни“, е забележителното послание на Кристиан Вайнгартнер, управляващ директор на Ford Германия.

Маневрата на завиване обаче вероятно все пак няма да е толкова радикална. Според Ford нищо няма да се промени във вече обявената стратегия за електрификация. Планът е в сила - до 2030 г. всички модели на Ford трябва да бъдат изцяло електрически. Секторът на търговските превозни средства  ще бъде пощаден от новите планове за момента. Основен фокус на бизнеса продължава да бъде модерните SUV и кросоувъри, които носят по-голяма печалба за производителите.

Ford иска да разпространява своите продукти в бъдеще на четири стълба. Спортни модели като Mustang или Mach E са подредени под маркетинговия капак "Wild Performance". В другия край е групата от екстремни приключенци като Bronco и Ranger Raptor, които Ford ще постави в „Ultimate Outdoor“.

И от двете групи компанията от Кьолн очаква по-скоро имидж, отколкото количества продажби. Печалбата ще бъде реализирана в другите две подразделения . в бъдеще, например, успешните, компактни SUV и кросоувъри Kuga и Puma ще се движат под „Urban Escape“. В клас "Active Adventure" ще бъде поставени големите джипове от типа на Explorer.

Служителите и дилърите вече са информирани за новите планове и досега са реагирали повече раздразнено, отколкото еуфорично. В края на краищата голяма част от традиционния бизнес заплашва да изчезне в новите условия. Ако модели като Fiesta и Focus, които гарантираха по-безопасни продажби, особено при лизинга на служебни автомобили, бъдат премахнати, някой трябва да заеме мястото им.

До момента Ford инвестира повече от един милиард долара в изграждането и модернизацията на новия център за електрификация (CES) в Кьолн. В CES - първият завод на Ford в Европа за електрически превозни средства, ще се произвежда електрическата Puma, която марката ще разработи заедно с VW. Тя трябва да бъде качена на конвейера догодина.

През 2024 г. ще излезе и по-голям електрически кросоувър, който да замени Kuga и който също ще бъде съвместна продукция с компанията от Волфсбург. Тези два модела трябва да започнат да печелят точки веднага, в противен случай новото желание на Ford за приключения може бързо да премине.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами и Рено замениха Меган и Талисман със Аркана и Електрически Меган, пък Сценик и Еспейс с Каптюр и Астрал, Ситроен също направи новите С4 и С5 крос-купета, даже следващия Пасат ще е подобен модел, такава е модата, Пума заменя Фокус и Фиеста
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще завладяват европейския пазар с американски модели? Коя част на сапунката е това? Бронко, Експлорър - качеството на интериора е типичното американско, т.е. потресаващо зле. Чуплива, твърда пластмаса, падащи копчета. Иначе са функционални модели. Но нямат шанс в Европа.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво общо има борят на моделите? Форд имаше много голям пазарен дял в Европа, но го изгуби заради посредствени продукти и нежелание да инвестира. Дори при бусовете изгубиха дела си, а имаха почти пълна хегемония.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    конКУРенция
  • #3
    Еми ( преди 2 години )
    Еврогейска "конглокенция", брато!
  • #2
    То убао, ама ... ( преди 2 години )
    Ranger Raptor е нормално с 400к.с. а в ЕС-то първо го кастрират до 298к.с. (от същия мотор) и после дойчовците го пускат дори на по-висока цена от САЩ, Австралия, Малайзия и т.н.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми нормално, ФВ и Стелантис имат по над 5 марки в портфолиото си за Европа и всяка една от тях предлага по над 10 модела. Естествено, че ще държат голям пазарен дял.
fallback
Последни