BMW Group планира радикално да промени начина, по който се продават нови автомобили на европейския континент. През следващите няколко години автомобилният производител ще въведе модел за директна продажба, който трябва да направи процеса на закупуване на ново BMW или ново Mini по-прозрачен и по-лесен за купувача.
Това обаче не означава, че старите представителства няма да се включат в продажбата на нови автомобили, разкрива директорът по продажби и маркетинг на BMW Group - Питър Нота. Съгласно тази стратегия BMW ще таксува клиентите директно, докато представителствата ще получават фиксирана такса за всяка продажба.
В същото време цената за купувача ще бъде една и съща цена, където и да се продава новият модел. В компанията вярват, че този нов метод за продажба на автомобили ще бъде от полза и за трите страни, участващи в процеса. От BMW допълват, че досега е имало неразбиране относно това как работи този нов процес на продажба.
Той ще влезе в сила през 2024 г., като първоначално ще се отнася само за марката Mini. За колите на BMW това ще стане през 2026 г., като засега агентският модел (без участието на дилъри) ще важи само за европейските пазари, като не е известно дали BMW ще приложи тази бизнес практика и в САЩ.
„Ние ще подобрим клиентското изживяване и ще предоставим атрактивен бизнес-модел за нашите агенти, като същевременно ще получим директен достъп до клиента. Това са трите най-важни аспекта в нашите планове“, каза Питър Нота пред Automotive News.