IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Запознайте се с Zündapp Janus - малка и много странна кола

Вратите са необичайни, а пътниците отзад седят обратно на посоката на движение 

Светът на автомобилите е пълен с различни любопитни екземпляри и този на снимките по-надолу е една от онези коли, която е трудно да се подмине без усмивка. Ако се разминете с такъв автомобил на пътя, може и да се заблудите, че изглежда сякаш колата се движи на заден ход. Този автомобил се нарича Zündapp Janus.

 

Zündapp Janus

 

Това е рядка малка забавна кола. Първо трябва да влезете вътре, както във всяка кола, но при Janus има нюанс. Вратите са две - предната е към шофьорската седалка, задната е към купето. Седалките са гръб в гръб, а между тях е двигателят отдолу по средата.

 

Zündapp Janus-8

 

Такова странно оформление на колата всъщност се обяснява лесно. Компанията Zündapp произвежда мотоциклети, а също така косачки за трева и дори шевни машини, а Janus е първия опит да се създаде нещо подобно на кола. Странен, но добър в своя клас.

 

Zündapp Janus-3

 

Такива микромашини са популярни в бедна Европа в средата на петдесетте години. Неудобството е при слизане и качване, както и ниската мощност на двигателя и посредственото управление. Основното предимство е, че е икономична машина и има покрив над главата.

Двигателят е в средата на колата, а за достъп до него трябва да се свали предната седалка и да се сгъне предпазния капак. Самият мотор е едноцилиндров, двутактов, с обем 248 куб. cm, способен да осигури мощност от 15 к.с. 

 

Zündapp Janus-6

 

Изненада е наличието на бензинова помпа, обикновено в такова оборудване горивото се влива в карбуратора чрез гравитация, за да се спестят пари. Трансмисията по същество съответства на тези от мотоциклетите Zündapp.

Производството започва през юни 1957 г., но още през 1958-а след сглобени само 6902 бройки Janus изчезва от пазара по подобие на много малки видове автомобили от онова време, защото цената му от 3290 DM плюс 40 DM за отопление (около 8384 евро днес) е твърде близка до цената на обикновен VW (3780 DM).

 

Zündapp Janus-1

 

Необичайното в този скутермобил и причината да се използва името на двуглавия римски бог Янус, е позицията на седене и разположението на еднаквите врати на носа и кърмата. Пътниците отзад седят с гръб към посоката на движение и имат място за краката и главите като в автомобил от среден размер. 

Благодарение на двигателя в средата, теглото е равномерно разпределено. Рекламата на колата тогава подчертава: „Необичайно досега, но определено хубаво по отношение на дъжд и мокри условия. Незначителна поддръжка, като смяна на запалителни свещи или почистване на дюзи, може да се извърши под собствен покрив.“ 

 

Zündapp Janus-9

 

Недостатъкът на средно разположения двигател е шумът във вътрешността на автомобила и миризма поради лошо уплътняване на капака.

Салонът е проектиран за четирима души, но ако се свалят седалките, двама могат да легнат като в прилично двойно легло с размери 180 см на 120 см. Могат да се транспортират и обемисти товари. Janus е рядкост в наши дни и истински колекционерски предмет, който може да се види в някои музеи и частни колекции.

 

Още снимки на Zündapp Janus - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Хой ( преди 3 години )
    Хора без работа, са я измислили таа играчка.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Колко масово са ги карали тези коли във ФРГ, след като са сглобени по-малко от 7000? Май не знаеш какво приказваш. Това е един неуспешен експеримент. Средната класа продължава да си кара Фолксваген, високата средна БМВ, богатите Мерцедес. У на за всички Москвич, за другарите Волга.
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    а през същата 1957 година в другата Германия излиза истинска кола Трабант на половин ценамного ме кефи, когато казват че в ФРГ-то едва ли не вскички са карали мерцедеси и поршета, а пък истината е, че масово тогава са карали ето такива измислени мотокаляски