fallback

ВАЗ-2105: защо у нас тези лади бяха със статут на западни коли

Моделът не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца"

Днес българите имат противоречиво отношение към съветската автомобилна индустрия. Някой си спомнят съветските автомобили с умиление, а други не могат да съставят дори едно изречение с думата "Жигули", без да използват нецензурна дума в него. Както и да е, не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили. Някои от тях дори (по едно време) можеха да се сравняват със западните.

Един от най-обичаните автомобили от времето на Съветския съюз беше и остава ВАЗ-2107. Въпреки това, някои опитни автомобилисти ще кажат, че моделът ВАЗ-2105 не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца". Все пак „петицата“ имаше няколко осезаеми предимства, въпреки че шаситата на 05 и 07 бяха еднакви. Работата е там, че 2105, според много автомобилисти, изглеждаше много по-добре през 80-те години и дори приличаше на западна кола ...

Колата впечатляваше с различни светлини и нови фарове, а в салона на „петицата“ беше монтиран чисто нов приборен панел, както и волан с модерна и масивна средна част! Облегалките за глава бяха много по-големи от тези на "Жигули" и предизвикаха топли чувства сред купувачите. Тези лади бяха първите съветски коли без малки прозорчета на предните стъкла. Шофьорите също харесаха формованите кори на вратите.

Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131, който дебютира през 1974 г. Вярно е, че колите имаха и някои сериозни разлики: брони, дръжки, декор, панели на каросерията, различни фарове и мигачи, различни волани и инструменти. Също така в ладата има дефлектори за обдухване на страничните прозорци. 

Е, шаситата на италианските и съветските автомобили бяха коренно различни. Двигателите също не бяха еднакви. В допълнение, ВАЗ-2105 можеше да стане първият съветски пътнически автомобил с дизелов двигател, но до масовото производство на такива автомобили, така и не се стигна.

fallback
  • #2
    Fury ( преди 1 година )
    ".....не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили. Някои от тях дори (по едно време) можеха да се сравняват със западните".Тези автомобили си бяха западни, тъй като бяха на основата на закупен патент на вече спрени от производство на запад автомобили (ФИАТ 124). А значителните "екстри" като облегалки за главата против камшичен удар, масивен волан и кори на вратите са резултат от следване на световните тенденции със закъснение от 10-на години.
  • #1
    На каруцата 5-то кол ( преди 1 година )
    ...не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили...Ъхъ, конечно, и все "имитиращи продукти" (освен Нива-та - третият най-малко лош експортен продукт на СССР след водката и к****)!
fallback
Последни