Днес българите имат противоречиво отношение към съветската автомобилна индустрия. Някой си спомнят съветските автомобили с умиление, а други не могат да съставят дори едно изречение с думата "Жигули", без да използват нецензурна дума в него. Както и да е, не може да се отрече, че в Съветския съюз навремето се правеха интересни автомобили. Някои от тях дори (по едно време) можеха да се сравняват със западните.
Един от най-обичаните автомобили от времето на Съветския съюз беше и остава ВАЗ-2107. Въпреки това, някои опитни автомобилисти ще кажат, че моделът ВАЗ-2105 не само не е по-лош, но в някои отношения е по-добър от известната "седмѝца". Все пак „петицата“ имаше няколко осезаеми предимства, въпреки че шаситата на 05 и 07 бяха еднакви. Работата е там, че 2105, според много автомобилисти, изглеждаше много по-добре през 80-те години и дори приличаше на западна кола ...
Колата впечатляваше с различни светлини и нови фарове, а в салона на „петицата“ беше монтиран чисто нов приборен панел, както и волан с модерна и масивна средна част! Облегалките за глава бяха много по-големи от тези на "Жигули" и предизвикаха топли чувства сред купувачите. Тези лади бяха първите съветски коли без малки прозорчета на предните стъкла. Шофьорите също харесаха формованите кори на вратите.
Съветският ВАЗ-2105 беше по-скоро копие на Fiat 131, който дебютира през 1974 г. Вярно е, че колите имаха и някои сериозни разлики: брони, дръжки, декор, панели на каросерията, различни фарове и мигачи, различни волани и инструменти. Също така в ладата има дефлектори за обдухване на страничните прозорци.
Е, шаситата на италианските и съветските автомобили бяха коренно различни. Двигателите също не бяха еднакви. В допълнение, ВАЗ-2105 можеше да стане първият съветски пътнически автомобил с дизелов двигател, но до масовото производство на такива автомобили, така и не се стигна.