IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бензинът си остава любим за германците

Резултатите от допитването показват изненадващи предпочитания

Бъдещето е на електрическите коли и това е ясно поне засега от наложените тенденции на политици и производители. Но какво искат шофьорите? Застрахователят Allianz Direct направи проучване в Германия именно в търсене на отговор на този въпрос.

 

elektro-auto-vs.-elektro-benzin-dreht-sich-der-wind-

 

Какво се оказва? От 800 анкетирани германци 43 процента заявяват, че предпочитат автомобили с бензинов двигател. 27 процента биха избрали хибрид, докато 20 на сто залагат на изцяло електрически автомобил. Репутацията на икономичния дизел изглежда е съсипана, защото само 10 процента от всички потенциални купувачи все още искат автомобил с такъв агрегат.

Предпочитанията, естествено, зависят и от финансовите възможности на хората. Колкото по-заможни са купувачите, толкова по-вече се ориентират към електрически коли - 78 процента с бюджет над 100 000 евро гледат към електромобили. Докато при хората с по-ниски доходи само 25 процента оценяват хибридното и дори електрическото задвижване.

 

volkswagen-id-4-2020-front-side-1

 

Желанието да се пробва автономно превозно средство също е по-високо сред получаващите повече пари, но като цяло обаче само 21 процента от всички купувачи биха искали да имат такъв автомобил. 36 на сто категорично отхвърлят варианта, а 43 процента не са решили.

Предпочитанията, разбити по възрастови групи, са изненадащи във времената на често показваните напоследък по медиите предимно по-млади еко активисти. Най-младите купувачи във възрастовата група от 18 до 24 години са най-малко склонни да купят електрически или хибриден автомобил - една трета. От друга страна, удоволствието от шофирането е по-високо по отношение на ползата, отколкото във всяка друга възрастова група, а именно - впечатляващите 47 процента. Тази стойност пада до едва 29 процента за най-възрастните анкетирани шофьори (55 до 65 години).

 

91313c831de1b0090cd344f927cea474

 

Решаващият фактор при покупка е цената на автомобила (49%), следвана от разхода на гориво (36%). От изброените 14 аспекта „околна среда и устойчивост“ се нарежда далеч назад с 14 процента, следван само от страната на производство (4 процента) и „самоназначилите“ се експерти, тоест мнението на приятели и познати (2 процента).

Любимият цвят на новата кола е черен (36 процента), най-важната екстра е климатикът (56 процента). Само 9 процента отдават значение на достъпа до интернет в колата - тема, за която може би се говори твърде много през последните години. И проучването разяснява друго погрешно схващане - огромното мнозинство от клиентите предпочитат да купуват колата си от търговци на нови автомобили (57 процента), следвани от търговци на употребявани автомобили (21 процента). Общо 12 процента биха искали да купуват от онлайн търговци.

 

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Нормална лъжа, ако знаеш каква е разликата в данъка на дизела и бензина, лъжта лъсва.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Изследването е много показателно. Например се вижда, че немците не държат да купуват немско, което е стар мит. Избират най-практичното. После, ясно се вижда, че хибридите са в ничия територия - твърде скъпи за бедните и непривлекателни за богатите, които ще предпочетат електромобили. Това обяснява защо Тойота е в затруднено положение още през 2022, а да не говорим занапред. Също има пряко съответствие между нагласите и пазарните проценти - което означава, че субсидиите не играят голяма роля.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората купуваха дизел (пикът 70% от новите продажби в ЕС), защото тогава алтернативата беше атмосферен бензин. Сравнен с него, дизелът беше много по-лесен и приятен за ежедневно шофиране заради несравнимо по-големия въртящ момент, по-евтин и с по-редки стопове за зареждане. Особено за големи и тежки коли. Огромного подобрение в шума и вибрациите също изиграха голяма роля. По-късно се появиха малките турбо бензини и делът на дизела започна да спада веднага, още преди дизелгейт.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    По твоята логика защо въобще предлагат бензин на по-големите коли? Ако не беше кампанията за реклама колко еко е дизела и административнитв стимули никой нямаше да го купува активно. В пика си стигна 50% дял от целия автопарк при 60% дял на служебните - дори те не са изцяло дизел
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри, объркал си се нещо и то сериозно. дали карат бензин или дизел, зависи наи вече какво км на година минават и за каква кола става дума, дърпат ли ремарке/каравана. Малка (карй)градкса кола, бензин може е ок, но една семейна кола или СУВ нафтата излиза по-изгодна. Всичко друго е еко-меко глупости.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С други думи ако имаха пари, биха карали електромобил. И то не заради екологията. И това ще стане когато по един или друг начин цените на електромобилите се изравнят с тези на ДВГ, а въпросът не е дали, а кога.
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Учудващо е че бензина е толкова пред хибрида при положение че незареждаемите хибриди далеч не са особено скъпи
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нормално, европееца за лична кола нафта не кара. Основния клиент на дизела е бизнеса. А електричките, все още са повече играчки за богати. На масовия потребител трудно му влизат в бюджета.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много съмнителни резултати, предвид колко се карат колите в Германия.