fallback

Защо и как да загреем гумите преди шофиране в студено време

Това не може да стане на място, а едва след напускане на паркинга

Често шофьорите обръщат внимание на гумите единствено когато видят, че са загубили налягане. Гумите обаче е добре и да се загряват, особено в студено време. Защо да правите това, ви разказваме сега.

Много хора смятат, че загряването на гуми е само за състезания. Ако обаче имате обикновен автомобил, това също трябва да се направи. Особено, когато навън е зима, защото каучуковата смес омеква, което се отразява на спирачния път. И тук има много тънкости. Но за да ги разберем, припомняме, че температурата на гумата зависи от нейния размер, натоварването, което пада върху колелото и скоростта на търкаляне. Степента на износване на протектора също оказва влияние.

Често в студа налягането в гумите пада и такива колела се затоплят по-бързо в движение. Но в този случай гумите са деформирани и нагряването става неравномерно, което води до преждевременното им износване.

Гумите не могат да се загреят на място, а след напускане на паркинга. В същото време в първите минути температурата на каучука е значително по-ниска от необходимата за ефективна адхезия към покритието. Затова в началото е по-добре да карате равномерно, като избягвате резките ускорения. И не е нужно да се подхлъзвате като на състезание, защото и двигателят, и скоростната кутия страдат.

За 10 минути пътуване в студ около -10 градуса, гумите се загряват до 7-8 градуса по Целзий. но трябва да ги загреете още - до 10-15 градуса, което са вече работни стойности, при които ефективността на забавяне ще бъде оптимална. Това става след петнайсетина минути внимателно каране.

Препомпването на гуми особено през зимата също не се препоръчва, но сега много хора го правят в опит да спестят гориво. Експертите са установили, че ако увеличите налягането от 2 на 2.5 бара, можете да спестите около 1.5% гориво. Тоест ако колата ви харчи 5 л / 100 км, с пренапомпването ще свалите разхода до 4.9 л / 100 км. Разликата е минимална, но щетите могат да са много по-големи. Така че най-добрата тактика в студа е да използвате по-често манометъра и да карате бавно първите километри от пътя.

fallback
  • #9
    Байдън деменцията. ( преди 2 години )
    Ние в Фащ загрява е първомозъцитена тъпите *** и след това гумите. Кой ги назначава и плаща заплата на тези смешници.
  • #8
    Чобанин ( преди 2 години )
    Ча'й ти, че ся доя овцете
  • #7
    Джоган 157 ( преди 2 години )
    Ами пътят ми от дома до абриката ми е 5 Мин.Мисля,че дотам няма да успея да загрея гумите.Ама от мен да мине!Тия приоми ги оставям на пилотите от ФОРМУЛАЙНО!
  • #6
    Браво ( преди 2 години )
    Този сайт се списва от ***! Точка!
  • #5
    Българина ( преди 2 години )
    'Затова в началото е по-добре да карате равномерно, като избягвате резките ускорения. И не е нужно да се подхлъзвате като на състезание, защото и двигателят, и скоростната кутия страдат.' - добър съвет. Не е зле да се повтаря постоянно :) НО това не само през първите 10-15', а за постоянно :)
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    моите гуми ги топля под завивките сутрин ги монтирам вечер минават през банята и хоп в леглото а лятото ги съхранявам във фризер
  • #3
    Има и по добро решен ( преди 2 години )
    Сложете си отопление в гаража. Ако нямате гараж може просто да свалите гумите и да ги приберете за през нощта на топло в жилището. А на сутринта докато са още топли да ги монтирате по най бързия начин и да сте спокойни.
  • #2
    Хахаха ( преди 2 години )
    Пуснете по една духалка до всяка гума 20 минути преди да тръгнете. Да загреят гумите. Нищо че като стъпите на на студения асфалт те ще се охладят след няколко минути.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Правилно ли съм разбрал че гумите се загряват преди шофиране с 10 минути но каране а още по-добре 15 минути? Сега този който е написал това безумие ще ми обясни ли как се кара без да се шофира и как може да караш преди да шофираш?
fallback
Последни