Компанията BYD, след резултатите от продажбите през ноември, стана лидер на китайския пазар, въпреки факта, че вече не произвежда автомобили, оборудвани само с двигатели с вътрешно горене. Цифрите са дори по-високи от усилията на гиганти като Volkswagen и Toyota!
Според официалните данни миналия месец BYD е успял да продаде 230 427 автомобила (12 318 от които в чужбина). Това постижение, само по себе си, е огромен ръст в продажбите на марката, в сравнение с 91 219 бройки, доставени на клиенти през ноември 2021 г.
По този начин тазгодишните кумулативни продажби на производителя достигат 1 628 297 автомобила, което е увеличение от 219.38% в сравнение със същия период на миналата година. Компанията планира да достигне 1.8 милиона нови автомобила, произведени през 2022 г.
За сравнение данните от 1-27 ноември показват, че VW е продал 143 602 коли в Китай, а Toyota – 115 272 коли. Така BYD (която произвежда автомобили от 2003 г.) за първи път е начело на класацията по продажби в Китай и за първи път това компания, която произвежда само хибриди и електрически автомобили, става лидер на пазара!
В началото на миналата година BYD премина през вътрешно организационно преструктуриране и създаде четири бизнес подразделения: Dynasty Sales, E Network Sales, Brand and Public Relations и следпродажбено обслужване. Сега предстои продажбите, следпродажбеното обслужване и управлението на марката ще бъдат допълнително усъвършенствани.
В момента моделите на марката са позиционирани в две линии – Dynasty и Ocean. BYD също така пое контрола върху предварително сформирано съвместно предприятие с Mercedes-Benz и създаде марка от висок клас, наречена Yangwang. Заедно с персонализираната марка, която ще бъде пусната през следващата година, официално са формирани пет търговски мрежи.
От май 2020 г. BYD ускори и стратегията си за интернационализация, като нейните продукти навлязоха в Норвегия, Германия и други европейски страни, както и в Япония, Тайланд и други азиатско-тихоокеански пазари. Вече има известна основа в Европа и Азиатско-тихоокеанския регион, а пазарът на Южна Америка ще бъде следващата стъпка. За тази цел BYD купи бразилския завод на Ford, който спря работа през януари 2021 г. Така инвазията на китайците продължава!