fallback

Официално: Какво знаем за камионите на Tesla

Батерията им може да се зарежда с до 1 мегават благодарение на 1000-волтова система (ВИДЕО)

Tesla обяви началото на доставките на своя електрически камион Semi на официално събитие - пет години след представянето на електрическия камион и три години след първоначално обявения старт на доставките. Най-важната потвърдена новина е, че батерията може да се зарежда с до 1 мегават благодарение на 1000-волтова система.

Освен това не бяха разкрити твърде много подробности. Подобно на електромобилите Model S и Model X, Tesla Semi използва задвижваща система, състояща се от три електрически мотора, единият от които се използва за най-ефективната постоянна скорост, а другите два за ускорение. Очаква се батерията на електрическия камион да е в състояние да даде автономен пробег на превозното средство за 500 мили (около 800 километра). Това, при условие, че е напълно заредена, без да спира за зареждане – нещо, което Tesla твърди, че е демонстрирала наскоро.

Въпреки това Tesla все още не назовава цена за Semi и все още липсва официална информация за полезния товар, капацитета на батерията, производителността на двигателите и датата на началото на мащабното производство. Tesla започна производството на първите бройки през октомври.

Както вече ви информирахме, Tesla достави първите електрически камиони Pepsi. В САЩ Semi попада в клас на камиони 8 с брутно тегло на превозното средство до 80 000 фунта (около 36.3 тона). Електрическите камиони имат право да надвишават това ограничение с още 2000, което означава до 37.2 тона. 

Голяма въпросителна обаче остава собственото тегло на камиона, което определя полезния товар. Както обяснява американският портал Electrek , камионите от клас 8 могат да тежат между 12 000 и 25 000 фунта (около 5.4 до 11.3 тона). Все още не е ясна и цената на електрическия камион.

Малко след представянето на прототипа през 2017 г. , Tesla цитира "очаквана базова цена" от $150 000 за основния модел Semi. По това време се споменаваше и за 180 000 долара за вариант с разширен пробег и 200 000 евро за топ версията. Оттогава обаче Tesla не е коментирала очакванията си за цените.

По време на презентацията нямаше големи изненади, но една новина, която все още не беше известна, беше, че електрическият пикап Cybertruck, планиран за края на 2023 година, вероятно ще приеме технологията за зареждане на Semi, което означава, че ще може също да да бъдат заредени с до 1 MW.

fallback
  • #21
    TSLA ( преди 1 година )
    #19 Акупунктурата, на която се подлагаш за обноски, е тръгнала от 1 индийски принц, избил с игличките маса хора, докато им нацели точките. Най-много дрънкат тези, дето най-малко знаят. За Tesla Semi знаем: документирани 500 мили (800км) с 40 тона товар - целият запис е в Ютюб. Ел.мотори от Модел 3: безпроблемна работа, моментална подмяна при нужда. Автономна служба 24/7 - чао FedEx, чао DHL, цялата настояща логистика, шофьори и стоянки. TeslaBot в разпределителните центрове: довиждане склададжии
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато тръгнат камионите на тесла по пътищата ( след 5-10г) пак ще говорим добри ли са или...
  • #19
    Смешни сте ( преди 1 година )
    Колко сте смешни пишман защитниците на природата. Защо тогава пропускате разследването на десетилетието срещу Мръски в САЩ. Нюралинк (измисления му стартъп за невронен интерфейс) е обвинен за над 1500 убити животни от мъск, заради болната му амбиция и опитите за поставяне на чипове в мозъка. Това само за няколко години. Свидетелствали са десетки служители потресени от жестокостите на наркото. Голям защитник на природата е, най-големия, като вас.
  • #18
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Дали ще харчи 50% повече? Не, няма, защото големият харч за отопление е първите 5-10 минути и после пада на 1-2 kw, че с термопомпа сигурно и по-малко. Сиреч при камиона няма да се влияе толкова много от студа и няма да харчи повече от 5-10% отколкото при оптимални условия. А това, че при студено време животът на батериите се скъсява 2 пъти е една от най-големите тъпoтии, дето съм чувал. Това да не ти е първото поколение лийф?
  • #17
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #11, на студено нашата електричка харчи до 3 пъти (подчертавам пъти) повече от колкото при идеални условия. Само че това е за кратки разстояния до 3-4 км, когато парното харчи повече ток от самия мотор, за да стопли за това кратко време колата. А познай дали ако имаш парно от първата секунда на сядане в колата ще го пестиш? Как пък не. При камиона е друго - имаш същия размер кабина като при лек автомобил с 45 пъти по-голяма батерия от моя електромобил и ще се кара на огромни разстояния...
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Само двигателя е 1.5т
  • #15
    До 5 ( преди 1 година )
    Просто ти е грешна информацията. Няма как да има влекач 1,5 т. - толкова тежи един Кашкай. В Америка са между 4,5 и 11,5 т. според размера на влекача. На Тесла се сравнява с по-големите.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Съмнявам се моторите да са същите като на Плейд-а. Здрави здрави ел мотори все пак са смятани за живот 300-400к км. От които я 10к да са под пълно натоварване я не. Докато този камион само в гаранционния срок може да удари милион и често да е на пълна мощност.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Има 3 мотора по 340 коня като от S Плайд от които 2 са настроени за ускорение и 1 за икономично поддържане на скоростта. Графиката на теста показва как при изкачване пада батерията а при слизане се връща почти целия ток в батерията
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    дизеляка и шминитирата са изявени диванета и ***.
fallback
Последни