fallback

Шофьорска грешка, която излиза скъпо през зимата

Вижте как да избегнете смяна на предното стъкло в студените месеци

Много шофьори, най-често начинаещите, не са наясно или пренебрегват отрицателния ефект, който оказват ниските температури върху предното стъкло на техния автомобил. А това понякога им струва доста скъпо, предупреждават експерти.

Тези водачи стартират двигателя, за да загреее, докато самите те излизат от колата, за да почистят натрупвания сняг. След това се връщат в салона, включват нагревателя на пълна мощност и насочват въздушните потоци към предното стъкло. В подобни случаи температурните колебания могат да доведат до напукване.

С пукнатина на стъклото управлението на автомобила не е никак безопасно и приятно, а освен това такова превозно средство няма да може да мине технически преглед. Следователно не е изненадващо, че такова стъкло ще трябва да бъде сменено. Цената на новата част обаче може да бъде доста висока, особено ако става дума за автомобил от по-висок клас.

За да не се случва това, експертите съветва да не включвате рязко отоплението до максимум. Вместо това, веднага след стартиране на двигателя настройте на среден интензитет на въздушния поток и насочете въздуха към предното стъкло. Така тя ще се затопли постепенно, което ще избегне напукване.

fallback
  • #6
    Ариен ( преди 1 година )
    През зимата във флакон за аерозолно пръскане слагате зимна течност, добавяте дои и 10 мл. спирт за горене и като пръкате върху замръзналост стъкло след Вас се размразева, проверено за Северна и Южна България
  • #5
    Радост ( преди 1 година )
    Даже с климатик на минусова температура става по-бързо
  • #4
    топла вода ( преди 1 година )
    Взимате едно шише вряла вода и поливате заледеното стъкло. Моментално проблема с леда изчезва.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Глупости!! Нали стартираш парното със студено,същата температура каквото е предното стъкло.И постепенно загрява и размразява.Пак от пръстите изсмукани статии.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    яко глупости, това което са написали го правя всяка зима от 30г. насам, само дето въздушната струя е студена в началото и е по-добре да се изчака да отлепи стрелката на градусомера и чак тогава да се пусне. Не съм виждал дори миниатюрна пукнатина, камо ли нещо по-лошо.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А тия с ел.подгрев на стъклото да изчакат 1015 минути докато се загрее предното стъкло и тогава да го включат
fallback
Последни